تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰
ناساه سه سیاره جدید را رصد کرد

ماهواره تس ناسا به تازگی سه سیاره جدید را رصد کرده که یکی از آنها از سیاره زمین بزرگ‌تر و مابقی از زمین کوچک‌تر هستند.

به گزارش مشرق به نقل از بیزنس‌اینسایدر، براساس گزارشی که در Nature Astronomy منتشر شده است، تلسکوپ فضایی ماهواره ای گذر از اگزوپلنت (TESS) ناسا، سه سیاره سیاره جدید را کشف کرده است.

یکی از این سیارات تازه کشف شده از زمین بزرگ‌تر و  مابقی از سیاره زمین کوچک‌تر هستند.

بیشتر بخوانید:

انتشار نقشه سه بعدی از کهکشان راه شیری+ عکس

نخستین تصویر واقعی از ابر سیاهچاله منتشر شد

ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران که تس نامیده می‌شود، یک تلسکوپ فضایی ساخت ناسا است که 19 آوریل سال 2018 میلادی به فضا پرتاب شد.

دو سیاره کوچکتر از زمین که به اندازه سیاره نپتون است ممکن است به دلیل دمای بسیار پایین حاوی مقادیری از یخ باشند.

وجود آب مایع در سطح یک سیاره معمولاً به عنوان یک نیاز اصلی برای سیاره‌ای که به طور بالقوه قابل سکونت باشد تصور می‌شود.

تاکنون 3 هزار و 800 سیاره جدید کشف شده و انتظار می‌رود ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران بیش از 20 هزار سیاره دیگر را نیز کشف کند.

منبع: فارس