کد خبر 981552
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
طلا نمایه

با تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و همچنین نگرانی در مورد رشد اقتصادی در جهان، قیمت طلا به 1459.39 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، با تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و همچنین نگرانی در مورد رشد اقتصادی در جهان که سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های امن کشاند، قیمت طلا بیش از یک درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم در بیش از 6 سال اخیر رسید.

بیشتر بخوانید:

هدف ترامپ جنگ تجاری با چین

هر اونس طلا با 18.56 دلار افزایش 1459.39 دلار فروخته شد. این فلز گران بها در ساعات اولیه معاملات امروز به 1459.47 دلار، بالاترین رقم از می 2013 نیز رسیده بود.

میشائیل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازارهای سی‌ام‌سی گفت: «طلا قطعا از نگرانی‌های جهانی در مورد چشم‌انداز رشد اقتصادی و اینکه بانک‌های مرکزی احتمالا موضع ملایم خود را حفظ خواهند کرد، سود می‌برد. از این رو دارایی‌های امنی نظیر طلا با تقاضا مواجه شده‌اند.»

«تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین عامل مهمی است، احتمال تشدید این وضعیت خیلی بالاست... ما ممکن است آنچه را که بازارها از آن بیم دارند متوجه نشویم اما همه اینها به نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز رشد دارایی‌ها می‌افزاید.»

روز جمعه چین اعلام کرد که افزایش 10 درصدی تعرفه‌ها از سوی ترامپ بر 300 میلیارد دلار از کالاهای چینی را جبران خواهد کرد.

این تعرفه‌ها ممکن است فدرال رزرو را به کاهش بهره بیش از آنچه امید داشت لازم باشد، وادار کند.

در عین حال، آمارهای اقتصادی اخیر آمریکا این انتظار تقویت کرده است که فدرال رزرو نرخ بهره را بار دیگر در ماه سپتامبر کاهش خواهد داد. نخستین کاهش نرخ بهره ماه گذشته پس از بیش از یک دهه اتفاق افتاد.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا که دارایی غیربهره‌ای است را کاهش می‌دهد.

کاهش ارزش شاخص دلار به پایین‌ترین میزان در یک هفته گذشته، سبب جذابیت طلا شد چراکه قیمت این فلز را برای مالکان دیگر ارزها ارزان‌تر می‌سازد.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه 0.36 درصد افزایش یافت و به 830.76 تن رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس