ورزشگاه وطنی

رییس هیأت فوتبال استان مازندران گفت: با کاشتن دوربین برای شناسایی افراد خاطی نیاز فدراسیون برطرف شده، اما برای رفاه تماشاچی و درآمد کسر شده باشگاه ها از بلیت فروشی چه فکری شده است؟

سرویس ورزش مشرق – در فاصله اندک باقیمانده تا شروع احتمالی لیگ برتر نوزدهم فوتبال، هیأت های فوتبال استان هایی که دارای نماینده در سطح حرفه ای هستند مجاب شده اند تا با نظارت بر عملکرد باشگاه های استان خود بر تجهیز و تکمیل موارد خواسته شده فدراسیون دقت کافی داشته باشند.

غلامرضا بهروان، رییس هیأت فوتبال استان مازندران در گفت و گو با مشرق، درباره آخرین وضعیت ورزشگاه وطنی قائمشهر که محل برگزاری دیدارهای تیم نساجی مازندران خواهد بود حرف زد.

وی ابتدا درباره آخرین وضعیت این ورزشگاه اظهار داشت: ورزشگاه وطنی آماده پذیرایی از همه تیمهای لیگ برتری است. در واقع ما این ورزشگاه را بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد آماده کرده ایم و باقی آن هم تا روز برگزاری مسابقات صددرصد آماده بهره برداری می شود.

بهروان ادامه داد: صندلی ها شماره گذاری و گیت های بلیت فروشی احداث شده و ضمن ترمیم مبادی ورودی قبلی چند ورودی دیگر هم اضافه کرده ایم. دوربین هایی که لازم بوده نیز نصب شده اند و فکر می کنم تا روز شروع مسابقات صددرصد آماده می شوند.

رییس هیأت فوتبال استان مازندارن در این باره که عملکرد دقیق همه خواسته های فدراسیون مورد بررسی دقیق قرار گرفته یا نه گفت: همه این موارد چک شده اند و البته خود آقایان هم باید بیایند چک کنند. ما خودمان هم این ها را چک کرده ایم. پیمانکاران با تضمین به ما تحویل داده اند.

بهروان در این باره که بودجه این کارها از کجا تأمین شده توضیح داد: باید اولا از استانداری مازندران تشکر کنم که پیگیرانه به ما کمک می کرد. در بخش برنامه بودجه مازندران، جناب دکتر غلامی خیلی به ما کمک کرد. مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان هم خیلی تلاش کردند و در واقع همه مسئولین استانی پای کار بودند و زحمات زیادی را متحمل شدند.

بیشتر بخوانید:
 

راه حل تجهیز استادیوم‌های ایران در حد اروپا


آقای تاج سر حرفتان بایستید/فوتبال فقط با دوش پرفشار حمام برگزار نمی شود!


آقای تاج! لیگ برتر را شده با ۸ تیم برگزار کنید!


موافقان تعویق لیگ برتر بیشترند/ فدراسیون فوتبال اگر رستوران بود پلمب می شد!

وی در این باره که مقدار هزینه انجام شده چقدر بوده خاطرنشان کرد: البته بدهی هایی هم روی دست مسئولانی که به ما کمک کردند مانده است ولی فکر می کنم با رختکن و مسایل دیگر بالای ۳ میلیارد تومان هزینه شده است. البته اعظم هزینه ها که سال گذشته انجام شد ۱۳ میلیارد تومان بود. اسکوربورد، چمن، اضافه کردن سکوها و تخریب سکوهای قدیمی و احداث سکوهای جدید. درست شدن میکسدزون، اضافه شدن رختکن و اتاق های متعدد که خیلی به روز هستند. شماره گذاری صندلی ها و غیره، ولی خب یک ایراد هنوز وجود دارد.

بهروان توضیح داد: با اجرای طرح شماره گذاری صندلی ها، تعداد صندلی های ورزشگاه کم شده است. درآمد باشگاه ها که تا پیش از این خیلی کم بود الان کمتر هم می شود. ما فصل گذشته برای برخی بازیها، راحت در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری ۱۵ هزار نفر می نشستند ولی الان این تعداد به ۷۵۰۰ صندلی تقلیل پیدا کرده است. چه برسد که فدراسیون هم بخواهد برای برخی بازیها تنها ۸۰ درصد ظرفیت را بلیت فروشی کنیم! دیگر چیزی از پول بلیت نمی ماند. با این وضعیت باید قوانین بلیت فروشی اصلاح شوند. قیمت بلیت ها هم باید واقعی شوند.

وی افزود: باشگاه ها روز به روز در حال ضعیف تر شدن هستند. من این مسایل را کتبا برای مسئولان نوشته ام. من با دلیل حرف می زنم. الان ارزان ترین بلیت فوتبال در قاره آسیا برای مسابقات ایران است. حتی بلیت های وزشگاه های ما از بنگلادش هم ارزانتر است. من مستند و با مدرک حرف می زنم.

ما حداقل در کشور خودمان باید از هواداران بخواهیم همت کنند. حالا که صندلی ها شماره گذاری شده است و هر کسی جای خودش می نشیند باید این فرهنگ خوب جا بیافتد. ولی درآمد باشگاه ها نیز باید دیده شود. درآمدزایی از طریق بلیت فروشی برای باشگاه بسیار سهل الوصول بود چون فردای بازی پولش را به باشگاه می دادند. چون پولهای دیگر را یا نمی دهند یا بخواهند بدهند سروته اش را می زنند و بعد هم مشخص نیست چه تاریخی پرداخت می شود. الان این درآمد نقدی که در دسترس بود هم تا ۴۰ درصد کم شده است.

بهروان تأکید کرد: خب باشگاه باید چکار کند؟ ما به باشگاه چه داده ایم که این را هم از آنها می گیریم؟ هزینه ها روز به روز بالا تر می رود پس باید درآمدها هم روز به روز بالاتر برود. الان قیمت بلیت هواپیما و رزرو هتل ها در قیاس با پارسال بیش از دو برابر افزایش یافته است. الان شما از مازندران که به تبریز می روید برخی سفرها برای برخی شهرها دو پروازه یا سه پروازه است و نمی توان کمتر از ۳۰ نفر را هم با تیم برد. همین تعداد، باید فقط برای یک رفت و برگشت بالای ۴۰ میلیون تومان پول بلیت بدهند! باشگاه ها از کجا باید بیاورند؟ البسه گران شده و حق پخش هم که اصلا وجود خارجی ندارد. تبلیغات هم که هیچ!

رییس اسبق سازمان لیگ گفت: در این راه فدراسیون فوتبال حتی یک ریال هم به ما کمک نکرده است. فقط خواهشم از نمایندگان محترم مازندران در مجلس این است که اعتباراتی از وزارت ورزش برای استان بگیرند که تماشاچی بتواند خدمات بهتری از ما دریافت کند. صادقانه بگویم که ما ورزشگاه را به شکلی که فدراسیون می خواست درست کرده ایم ولی در نقطه مقابل چه خدماتی به تماشاچی ارائه می دهیم؟ چه امکانات رفاهی را داده ایم؟ ما فقط دنبال حل مشکل خودمان هستیم که اگر روی فلان سکو فردی داد زد دوربین او را بگیرد.

وی اضافه کرد: آیا ما به اندازه کافی آبخوری داریم؟ یک دستشویی مرتب دارید؟ یک نمازخانه مرتب داریم؟ بروید ببینید اصلا در استادیوم های ایران نمازخانه هست؟ در آزادی تهران کسی در طبقه دوم باشد و بخواهد نماز بخواند می تواند به طبقه اول راه پیدا کند و نمازش را بخواند؟ ولی ما در اروپا و کشورهایی که مسلمان هم نیستند بهترین نمازخانه و امکانات سرویس بهداشتی برای نمازخواندن فراهم است.

بهروان در پایان گفت: تیم نساجی تیم بخش خصوصی است. الان در لیگ، تنها ما و به نوعی تراکتورسازی خصوصی هستیم. لااقل یک گوشه چشمی به این تیمها داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    8 0
    برویم سایت شرط بندی؟
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      0 0
      برو استغفار کن فرزندم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس