آزمایشگاه فضایی

آزمایشگاه فضایی چین با نام «تیِن گونگ ۲» به معنای «کاخ بهشتی» جمعه شب پس ۱۰۳۶ روز ماموریت، در یک فرآیند بازگشت کنترل شده، به جو زمین هدایت و بر اثر اصطکاک لایه‌های غلیظ جو به توده‌هایی از آتش تبدیل شد

به گزارش مشرق، این آزمایشگاه با ۶۰۰ کیلوگرم بار محموله در ۱۴ نوع مختلف، ۶۰ آزمایش علمی و آزمون فناورانه را به طور کامل انجام داد و ۴ بار نیز موفق به ملاقات مداری با فضاپیماهای شنجو ۱۱ و تیِن‌جو یک شد.

دستاوردهای متعدد علمی این آزمایشگاه، تأثیر بسزایی در طراحی ایستگاه فضایی آینده چین داشته است.

بیشتر بخوانید:

اتمام تست سازگاری الکترومغناطیسی ماهواره «ناهید ۱»

اولین آزمایشگاه فضایی چین با نام تیِن‌گونگ ۱ در سال ۲۰۱۱، با هدف اثبات فناوری‌های کلیدی به فضا پرتاب شد که در نهایت طی یک بازگشت بدون کنترل، در سال ۲۰۱۸ به زمین سقوط کرد.

صنعت فضایی در چین در سال های گذشته، پیشرفت زیادی کرده است به طوری که برای اولین بار در جهان، در سال ۲۰۱۸ میلادی یک کاوشگر را در مناطق دور دست ماه فرود آورد.

چین سومین کشور دنیا پس از آمریکا و روسیه است که ماموریت های فضایی با فرستادن انسان به فضا انجام می دهد.

چین با صرف هزینه های هنگفت چند میلیارد دلاری در سال های اخیر تلاش کرده است تا به قدرت فضایی در دنیا تبدیل شود و می خواهد ایستگاه فضایی خود را تا سال ۲۰۲۳ میلادی پرتاب نماید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خالق پناه IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 0
    امیدوارانه ایران تا سال 2051 به بزرگترین قدرت فضایی دنیا تبدیل میشه و انسان به خورشید و ماه تابان ستاره درخشان می فرسته امین انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس