پامپئو

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که جمعه متن آن منتشر شده گفته دولت این کشور حاضر است بدون پیش‌شرط با ایران درباره برنامه موشکی این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که جمعه متن آن منتشر شده گفته دولت این کشور آماده است «بدون پیش‌شرط» با ایران درباره برنامه موشکی این کشور گفت‌وگو کند. 

پامپئو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی EWTN، ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران گفت: «همان‌طور که رئیس‌جمهور گفته ما آماده‌ایم بدون هیچ پیش‌شرطی با ایران نشسته و درباره فعالیت‌های تروریستی، برنامه موشکی و همین‌طور برنامه هسته‌ای آنها گفت‌وگو کنیم.»

بیشتر بخوانید:

سخنان پامپئو در حالی مطرح شده که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده مسائل دفاعی و امنیتی خودش را در گرو مذاکره نخواهد گذاشت. 

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران را تصمیمی «صحیح» توصیف کرد و مدعی شد این توافق مسیر دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای را هموار می‌کرد.

پامپئو گفت: «رئیس‌جمهور تصمیم درستی برای خروج از توافق هسته‌ای ایران گرفت. این توافق مسیر ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را هموار می‌کرد و این قابل قبول نیست. این برای آمریکایی‌ها غیرقابل قبول است؛ برای اروپایی‌ها هم غیرقابل قبول است، اما آنها مسیر متفاوتی را انتخاب کرده‌اند.»

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» را علیه ایران در دستور کار قرار داده است. واشنگتن ادعا کرده هدف از این سیاست رسیدن به توافقی جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف پرداخته می‌شود. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خردادماه بعد از چندین هفته صحنه‌آرایی نظامی و تهدید ایران، در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن گفت که تمایل دارد با تهران وارد مذاکره شود.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای میز مذاکره را ترک کرده هر گونه گفت‌وگوی جدید با دولت این کشور را رد کرده‌اند. 

روزنامه نیویورک‌تایمز ۱۷ خردادماه به نقل از مقام‌های دولت ترامپ گزارش داد پیشنهادهای رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران جدی نیست و او قصد دارد سیاست دولت خود را جایی بین دیپلماسی و تهدید نظامی قرار دهد، بدون آنکه قصد عملی کردن هیچ‌کدام از این دو را داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    1 0
    احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس