کد خبر 976104
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
خبر ویژه

چرا همشهری و نویسندگانش که اینقدر از زنان افتخارآمیز ایرانی دم می‌زنند از نمونه‌ها و مصادیق بسیاری که در همین آب و خاک و با کمترین امکانات تلاش کرده و چشم جهانیان را خیره ساختند، جمله‌ای نمی‌نویسند؟

به گزارش مشرق، روزنامه همشهری وابسته به شهرداری تهران که بودجه‌اش از بیت‌المال و سرمایه‌های مردمی تامین می‌شود، همچنان به رویه خود در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ خودباختگی و غرب‌گرایی یا به عبارت صحیح‌تر، آمریکا دوستی ادامه می‌دهد.

این روزنامه در چند روز اخیر با اخبار و گزارش‌هایی درباره الزام حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال به جای طرح دغدغه ساخت ورزشگاه و فضاهای ورزشی عمومی، برجسته‌سازی برخی زنان شاغل در مراکز علمی و رسانه‌ای و امنیتی آمریکا تحت عنوان مفاخر ایران و جهان و حماسه‌سرایی برای راهپیمایی‌های اخیر هنگ‌کنگ که با حمایت آمریکا برگزار می‌شود در ترویج و تبلیغ خط خبری رسانه‌های غربی سنگ تمام گذاشت! اما گزارش این روزنامه به مناسبت سالروز درگذشت یکی از اساتید ایرانی‌تبار مقیم آمریکا که سال‌ها در خدمت دانشگاه‌ها و سیستم علمی آن کشور قرار داشته، به مطرح کردن جمعی از همین دست ایرانی‌تبارهای مقیم آمریکا پرداخت که گویا از افتخاراتشان این بوده که مورد تایید روسای جمهوری آمریکا نیز قرار گرفته‌اند!


در زمره‌ اشخاصی که نویسنده روزنامه همشهری به‌عنوان «زنان مفاخر ایران و جهان» نام برده، مسئول «حفظ امنیت گوگل» است. یعنی همان شرکتی که اخیرا به همراه برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی مانند «فیس بوک» شدیدترین سانسور را علیه ملت‌های مستقل و مسلمان و در جهت منافع آمریکا و آل‌سعود و اسرائیل برقرار کرد. بنابر اسناد منتشر شده، گوگل از جمله شبکه‌های فضای سایبر محسوب می‌شود که بیشترین اطلاعات کاربرانش را برای سرویس‌های جاسوسی و امنیتی آمریکا و اسرائیل، استخراج می‌کند.


در مورد یکی دیگر از آن زنان افتخارآمیز مورد نظر همشهری گفته شده ریاست گروه امنیت و اطلاعات «دانشگاه کالگری» کانادا را بر عهده ‌دارد که از جمله مراکز اصلی برای جذب نخبگان علمی کشورهای خاورمیانه و آفریقا جهت مراکز امنیتی و نظامی آمریکاست.


دو تن دیگر از این زنان در دانشگاه کلمبیا که به «لانه زنبور صهیونیست‌ها» معروف است، تدریس می‌کنند و بقیه بدون مقام و منصب و جایزه‌ای، عمدتا افرادی هستند که نویسنده روزنامه همشهری، بیشتر به مسیر مهاجرت آنها علاقه‌مند بوده است! افرادی که خانه و زندگی و وطن و خانواده و ریشه‌ها و هویت خود را رها کرده و آمریکا و دیگر ممالک خارجی را تنها برای تحصیل علم انتخاب نکرده‌اند، بلکه همه آموخته‌ها و نبوغ خود که در این سرزمین پرورانده و برایش هزینه‌های هنگفتی از کیسه این ملت مظلوم صرف شده بود را یک سر در اختیار آمریکایی‌ها گذاردند.


سؤال اینجاست چرا همشهری و نویسندگانش که اینقدر از زنان افتخارآمیز ایرانی دم می‌زنند از نمونه‌ها و مصادیق بسیاری که در همین آب و خاک و با کمترین امکانات تلاش کرده و چشم جهانیان را خیره ساختند، جمله‌ای نمی‌نویسند؟ از دو بانوی ایرانی که سال گذشته، نامشان در ردیف «برجسته‌ترین زنان دانشمند آسیا» قرار گرفت، از زنان دانشمند و مخترع ایرانی که در مسابقات بین‌المللی سال ۲۰۰۸ کره جنوبی با کسب ۲۳ مدال رنگارنگ در صدر زنان مخترع جهان قرار گرفتند، از بانوی دانشمندی که در رشته قلب و عروق در سال ۲۰۱۳ جایزه برجسته‌ترین مخترع زن جهان را دریافت نمود، از ۱۲۰ زن مخترع و مبتکر ایرانی، ۶۹۳ زن پژوهشگر ممتاز، ‌۶۶۷ زن نویسنده و ۳۸۱ زن شاعر و صاحب اثر و... که بنا بر گزارش مرکز اطلاعات و آمار زنان، از موقعیت‌های بالا و بعضا منحصر به فردی در جهان علم و ادبیات و هنر برخوردار شدند.

آیا دلیل این تبعیض ناعادلانه خبری و رسانه‌ای که بیش از همه در رسانه‌های غربی اعمال می‌شود، محجبه بودن این بانوان دانشمند و طی نکردن مسیر مهاجرت و البته بی‌حجاب بودن آن به اصطلاح نخبگان خارج‌نشین نیست که بارها و بارها همین روزنامه همشهری، تصاویر بی‌حجاب آنها را در اندازه‌های مختلف منتشر کرده که شاید به نسل امروز القاء کنند تنها راه پیشرفت برای دختران و زنان ایران همین طی کردن مسیر مهاجرت به کشورهایی است تا با پشت کردن به فرهنگ اصیل خود مورد تایید روسای جمهوری آمریکا نیز قرار بگیرند؟!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 1
    زنده باد همشهری
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 0
    اسلام آمریکایی از اسلام اختلاسی شما صد درجه بهتره
  • سیئ IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    2 1
    از آمریکا دوستی گذشته و به غرب پرستی منجر شده است! اصلاح طلبان تهوع آور تا همبستگی کامل با ربع پهلوی و آمدنیوز و سلطنت پرستان و بهائیان شاغل در بی بی سی فارسی فقط چندگام کوجک فاصله دارند که آن هم درحال برداشتنش هستند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس