کد خبر 976061
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
آیت‌الله حسین حقانی

آیت‌الله حسین حقانی پس از تحمل یک دوره بیماری روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله حسین حقانی متولی مدرسه علمیه حقانی قم، پس از تحمل یک دوره بیماری در روز سه شنبه بیست و پنجم تیرماه دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع این عالم، روز پنج شنبه بیست و هفتم تیرماه ساعت ۱۰ صبح از مسجد آبشار به سوی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

آیت‌الله حسین حقانی، اوّل اسفند سال ۱۳۱۳ شمسی در شهرستان زنجان در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و در اوائل تیر ماه ۱۳۳۰ شمسی بعد از خاتمه امتحانات کلاس نهم در تهران وارد حوزه علمیه قم شد.

دوره مقدماتی علوم اسلامی را در عرض سه سال (یعنی دوره نحو وصرف ومنطق ومعانی بیان وعلوم بلاغت در حد کتاب معمول حوزه های آنروز) نزد اساتید فن خواند. بعد از طی دوره مقدمات دوره سطح را شروع و در عرض شش سال آن را به پایان رساند.

در این دوره از اصول فقه معالم الاصول مرحوم شیخ حسن فرزند شهید ثانی و کتاب قوانین الاصول تالیف مرحوم میرزای قمی جلد اول تا آخر باب نواهی و بعد از آن (شرح لمعتین) تالیف مرحوم شهید ثانی را که یک دوره کامل ومختصر فقه اسلام است در عرض دو و نیم سال خواند و سپس (فرائد الاصول) شیخ انصاری (ره) و مجدد الاصول تالیف مرحوم آیت‌الله آخوند خراسانی را نزد اساتید فن از جمله مرحوم آیت‌الله مجاهدی گذراند.

بعد از خاتمه سطح دروه خارج سطح را نزد مراجع بزرگ آن روز متجاوز از ۲۲ سال شرکت کرد. در این بیست و دو سال مراجع و فقهاء ومدرسین بنام و معروفی بودند که ازمحضر وی استفاده کردند. سه سال در اواخر عمر با برکت مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی در مسجد اعظم قم مبحث قضا را شروع کرد و بزرگان، اساتید و علمای بزرگ وقت در پای دروس این عالم فقیه متبحر شرکت می‌کردند.

آثار علمی و پژوهشی آیت‌الله حقانی در عرض ۵۴ سال متجاوز از ۷۰۰ دفترچه ۲۰۰ برگی علمی، تاریخی، فقهی، اصولی و فلسفی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • داوود IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    30 3
    حوزه عجیب غریبیه این حوزه. کافیه یه سرچ بزنید خروجی های این حوزه رو ببینید تا متوجه حرفم بشید
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    4 0
    رحمة الله علیه .مدرسه علمیه حقانی نقطه موثری در روند ارتقای کتب و شیوه تحصیلی محسوب می شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس