کد خبر 975855
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
پروپیچ

استقلال تا دوشنبه شب فرصت داشت تا پرونده را ببندد ولی سکوت خبری باشگاه به سرگیجه هواداران و رسانه‌ها اضافه کرد و به واقع مشخص نبود و نیست که درنهایت چه اتفاقی خواهد افتاد.

به گزارش مشرق، یکشنبه گذشته خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه پرونده شکایت پروپیچ از استقلال بسته شده و خیال هواداران بابت عدم کسر امتیاز و بسته شدن احتمالی پنجره آبی‌پوشان تا حدودی راحت شد اما درست چند ساعت بعد دوباره خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه این پول پرداخت نشده و استقلالی‌ها همچنان با مشکل پرداختی به این بازیکن مواجه هستند.

 

از سویی یک مشکل بزرگ دیگر برای آبی‌ها نحوه و چگونگی پرداخت این پول بود تا جایی که پای وزارت امور خارجه و سفارت ایران در کرواسی را هم به این پرونده باز کرد. این در حالی است که برخی نیز این‌طور عنوان کردند که مدیران استقلال درصدد تسویه‌حساب با مهاجم سابق کروات خود از طریق فیفا بابت مطالبات‌شان هستند که درنهایت این امر محقق نشد.

در هر صورت طبق شنیده‌ها استقلال تا دوشنبه شب فرصت داشت تا پرونده را ببندد ولی سکوت خبری باشگاه به سرگیجه هواداران و رسانه‌ها اضافه کرد و به واقع مشخص نبود و نیست که درنهایت چه اتفاقی خواهد افتاد. فتحی، مدیرعامل استقلال و سایر مسئولان باشگاه که در روزهای گذشته سکوت اختیار کرده بودند روز گذشته اعلام کردند خیال هواداران راحت باشد چراکه هیچ خطری این باشگاه را در این خصوص تهدید نخواهد کرد.

 خطیر: مشکلی پیش نمی‌آید

حتی در این زمینه نیز خطیر که اعلام شده برای پیگیری موضوع راهی اروپا شده در گفت‌وگویی کوتاه ضمن تایید اظهارات مدیرعامل استقلال، تاکید کرد که برخی‌ها سیاه‌نمایی می‌کنند ولی درنهایت از این ناحیه مشکلی پیش نخواهد آمد.

 فدراسیون: نامه‌ای از استقلال دریافت نکرده‌ایم

درخصوص این‌طور پرونده‌ها روال کار به این شکل است که معمولا بعد از اقدامات درخصوص تسویه‌حساب با بازیکن یا مربی، باشگاه مبدا باید سند اقداماتش را در اسرع وقت به کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال ارسال کند تا درنهایت فدراسیون آن را برای کمیته انضباطی فیفا ارسال کرده و پرونده بسته شود.

این در حالی است که طبق پیگیری‌های ما از کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال، این امر تا لحظه نگارش این گزارش هنوز محقق نشده و استقلالی‌ها نامه‌ای را برای این کمیته درخصوص اقدامات‌شان برای پرداخت طلب پروپیچ انجام نداده‌اند و شاید باتوجه به اتمام مهلتی که از سوی فیفا تعیین شده، آبی‌ها باید منتظر عواقب بدقولی و تمرد خود از دستور فیفا باشند.

 پول آماده شد ولی پرداخت نشد!

مدیران استقلال اعلام کردند که مطالبات پروپیچ تحویل سفارت ایران در کرواسی داده شده اما به گفته وکیل این بازیکن خبری از پرداخت پول تا زمان معین شده نبوده است در این خصوص شنیده می‌شود که استقلالی‌ها پول را آماده کرده‌اند اما می‌خواهند مطالبات مهاجم اسبق‌شان را از محل مطالبات‌شان در فیفا پرداخت کنند و شاید همین تاخیر درنهایت کار دست‌شان بدهد و درنهایت طبق قانون یک یا دو پنجره استقلال بسته شود.

بیشتر بخوانید:

هزینه سنگین برای آبی‌ها یا باز شدن راه فدراسیون؟

فیفا پول پروپیچ را پرداخت می‌کند

اطلاعیه باشگاه استقلال در مورد پرونده پروپیچ



 وزارت ورزش: بی‌خبریم

در این خصوص با مازیار ناظمی، مدیرکل ارتباطات وزارت ورزش نیز تماس گرفتیم تا به‌عنوان فردی که وزارت متبوعش، نهاد بالادستی باشگاه استقلال محسوب می‌شود(وزیر ورزش رئیس مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس است) در این خصوص اظهارنظر کند که وی با گفتن این جمله که «از این قضیه بی‌خبر هستیم» به مکالمه خود پایان داد.

 بیانیه استقلال: فیفا اوکی داد

درنهایت باشگاه استقلال بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد تا به هوادارانش اطمینان دهد که خطری باشگاه را تهدید نمی‌کند. متن بیانیه به این شرح است: «باتوجه به پیگیری‌های متعدد باشگاه استقلال و اعزام نماینده باشگاه به سوئیس(مقر فیفا) فدراسیون جهانی فوتبال «طی چند روز گذشته» موافقت اولیه خود را جهت پرداخت طلب پروپیچ از حساب درآمد باشگاه استقلال در فیفا اعلام کرده است. همچنین باشگاه استقلال به‌طور موازی مبلغ مذکور را در اختیار سفارت ایران در کرواسی قرار داده که در صورت نیاز به‌طور مستقیم و نقدی این مبلغ به پروپیچ پرداخت خواهد شد.

باتوجه به حضور دکتر خطیر، معاون ورزشی باشگاه در زوریخ، باشگاه استقلال در انتظار اعلام رسمی فیفا در جهت تایید این موضوع است که طبق مکاتبات و رایزنی‌های به عمل آمده به زودی این مهم انجام خواهد شد. باشگاه استقلال از کلیه هواداران عزیز استقلال و اصحاب رسانه درخواست می‌کند باتوجه به حساسیت پرونده، صرفا اخبار منتشر شده در سایت رسمی باشگاه استقلال را مورد استناد قرار دهند.»

 نگرانی از واژه «نگران نباشید»

در این بین باید به برخی اظهارات مدیران باشگاه‌های مختلف اشاره کنیم که هر زمان اعلام کردند فلان امر محقق نمی‌شود و خیال هواداران راحت، این امر به صورت معکوس اتفاق خواهد افتاد. هنوز به خوبی قول مدیران استقلال درخصوص حفظ پاتوسی را به یاد داریم اما دست آخر این بازیکن آفریقایی از تور آبی‌ها پرید و مثل تیام راهی امارات شد.

هنوز وعده‌های ایرج عرب درباره حفظ برانکو را هم به یاد داریم که چندین بار اعلام کرد مطالبات مربی کروات فراهم شده و این مربی از پرسپولیس جدا نمی‌شود ولی برانکو هم سرانجام رخت سفر بست و از جمع سرخ‌ها جدا شد و کارش نیز به شکایت کشید.

شواهد نشان می‌دهد هر زمان که مدیران در فوتبال می‌گویند «نگران نباشید» یا «مشکلی نیست» با قطعیت نمی‌توان روی اظهارات و وعده‌هایشان حساب کرد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس