کد خبر 975848
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
نصیرزاده

کارشناس حقوقی و عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ توضیحاتی را در خصوص روند مذاکرات باشگاه استقلال با فیفا برای پرداخت مطالبات پروپیچ مطرح کرد.

به گزارش مشرق، همانطور که شب گذشته از سوی مسئولان باشگاه استقلال عنوان شد این باشگاه در تاریخ مقرر رقمی را که باید به حساب پروپیچ بازیکن سابق این تیم پرداخت می‌کرد، واریز نکرده اما مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد مسئولان کمیته انضباطی فیفا این فرصت را به آنها داده‌اند تا مطالبات وی را از حساب‌های فدراسیون فوتبال ایران در فدراسیون جهانی پرداخت کند اما سؤالی که در این بین به وجود آمده این است که آیا ممکن است به خاطر پرداخت نشدن طلب پروپیچ در تاریخ مقرر (پایان ساعت اداری دوشنبه گذشته) استقلال از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شود یا خیر؟ 

هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال و عضو هیات رئیسه سازمان لیگ گفت: اگر چه فیفا برای پرداخت پول بازیکن سابق استقلال مهلتی را تعیین کرده ولی عکس‌العمل فیفا زمانی است که وکیل این بازیکن نامه بنویسد و به فیفا اعلام کند تا آن تاریخ مقرر پول را دریافت نکرده است. شاید هواداران استقلال به اشتباه آخرین روز پرداخت پول را ملاک قرار دادند ولی تصور من این است چون مسئولان استقلال با وکیل این بازیکن در ارتباط هستند او نامه‌ای را هنوز به فیفا نداده و همانطور که گفتم تا زمانی که نامه‌ای به فیفا ارسال نشود عکس‌العملی نخواهیم دید.

بیشتر بخوانید:

هزینه سنگین برای آبی‌ها یا باز شدن راه فدراسیون؟

اطلاعیه باشگاه استقلال در مورد پرونده پروپیچ

وی در خصوص اینکه چطور باشگاه استقلال می‌تواند با فیفا مذاکره کند اما مسئولان فدراسیون فوتبال نتوانستند این کار را انجام دهند، گفت: همیشه راه‌های متعددی وجود دارد. به طور مثال قبلا هم کی‌روش دستمزد خودش را از فیفا دریافت می‌کرد پس این روش‌ها در فدراسیون جهانی وجود دارد. آنها یک بی‌انصافی هم می‌کنند. مثلا می‌دانند ایران با تحریم‌های بانکی مواجه است ولی در آراء‌ تعیین وضعیت بازیکن شماره حساب او را به باشگاه بدهکار می‌دهند و می‌گویند مطالبات بازیکن را بریز و اگر این کار را انجام ندهید پنجره نقل و انتقالی‌تان بسته می‌شود. وقتی تحریم بانکی وجود دارد طبیعتا این خواسته بی‌انصافی است.

نصیرزاده تاکید کرد: این را هم بگویم از سال 2019 فیفا دیگر خودش پنجره نقل و انتقالات را نمی‌بندند و این موضوع را به فدراسیون‌های کشورها اعلام کرده که اگر باشگاهی بدهی بازیکنش را نداد خود فدراسیون مستقیما به صورت اتوماتیک پنجره را خواهد بست.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ گفت: در سال 2016 من به مقر فیفا رفتم و آقای پریما کارلوا گفت شما چقدر به کی‌روش پول می‌دهید چون رقم دریافتی او بسیار زیاد است. من هم با تعجب پرسیدم شما از کجا خبر دارید که ما به کی‌روش چقدر پول می دهیم که آن شخص پاسخ داد چون ما پول کی‌روش را پرداخت می‌کنیم. شما (فدراسیون فوتبال ایران) از ما درخواست می‌کنید که پول کی‌روش را بپردازیم. او هم با وکیلش به اینجا می‌آید و طلبش را می‌گیرد. وقتی چنین تعاملی بین فیفا قبلا وجود داشته آنها الان هم باید با فدراسیون فوتبال ایران همکاری کنند اما اینکه چرا این کار را انجام نمی‌دهند واقعا جای سؤال است.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: تاکید می‌کنم زمانی فیفا پنجره نقل و انتقال یک باشگاه را به خاطر بدهی بازیکن می‌بندند که وکیل آن بازیکن در نامه به فدراسیون جهانی اعلام ناامیدی کند و بگوید پولی پرداخت نشده است. اما تا آنجا که من می‌دانم نماینده باشگاه استقلال در سوئیس پیگیر کار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس