اس 400

یک شرق شناس صهیونیست با اشاره به اجرایی شدن قرارداد خرید اس ۴۰۰ از سوی ترکیه به چالش های فراوانی که واشنگتن در برخورد با پرونده دارد، پرداخته است.

به گزارش مشرق به نقل از رأی الیوم، تزوی بارئیل شرق شناس صهیونیست با اشاره به اجرایی شدن قرارداد اس ۴۰۰ میان ترکیه و روسیه و ورود آن به ترکیه آورده است: ترکیه با خرید است ۴۰۰ به دنیا تاکید کرد که آمریکا ببری کاغذی است.

بیشتر بخوانید:

توانمندی‌های مهم اس-۴۰۰ روسی در ترکیه علیه ناتو

وی افزود: این سیاست سبب خواهد شد که متحدان عرب واشنگتن در راستای تنوع بخشی به تسلیحات خود بدون ترس از تحریم‌های آمریکا گام بردارند.

بارئیل تاکید کرد: ورود سامانه اس ۴۰۰ به ترکیه به معنی غیرقابل بازگشت بودن قرارداد است. تهدیدات آمریکا و پیشنهادهای مالی وسوسه کننده و آمادگی برای فروش پاتریوت به جای سامانه اس ۴۰۰ همگی به دیوار مخالفت ترکیه برخورد کرد.

این شرق شناس صهیونیست می‌نویسد: اعمال تحریم‌ها علیه ترکیه سبب می‌شود که این کشور به شکل کلی از غرب و آمریکا جدا شود و به سوی روسیه برود. عدم اعمال تحریم‌ها هم تبعات خاص خود را دارد. ترکیه به دنیا نشان داده است که آمریکا ببری ترسناک نیست.

وی تاکید می‌کند: حتی اگر آمریکا به فرض تحریم‌هایی علیه ترکیه وضع کند، هیچ تضمینی درباره همراهی اروپا با آن نیست زیرا منافع اروپا و ترکیه با یکدیگر گره خورده است. نرمش آمریکا در برابر ترکیه، سبب می‌شود که اتحادیه اروپا توجیهی برای سرباز زدن از اعمال تحریم‌ها علیه ایران داشته باشد که این میان این اتحادیه و آمریکا شکاف می‌اندازد. اروپایی‌ها اینگونه خواهند گفت که اگر واشنگتن به سبب ناتو برخورد جدی با ترکیه نمی‌کند چرا باید اروپا به برجام که ضامن دور کردن تهدید هسته‌ای منطقه‌ای و بین المللی است خدشه وارد کند؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    7 5
    ایران خیلی قبل تر از ترکیه به دنیا ثابت کرده که آمریکا اصلا عددی نیست
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    4 0
    چرا ببر؟ ببر واقعی هم حق مداخله در امور حقه دیگران را ندارد. شاید رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس و برخی دیگر کشورهای اراذل جنگل باشند و تابع قانون جنگل باشند. اما ترکیه جنگل نیست. ترکیه حق خودش را عملی کرده، که بسیار جای تشویق و تشجیع دارد.
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    3 4
    آمریکا ببر کاغذی نیست بلکه تورکیه شکارچی‌ببر هست
  • US ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    1 2
    یاشاسین رجب دون کی شوت،بزرگمرد تاریخ بشریت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس