کد خبر 975615
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
آزمون و خطا بر سر ویلای یک طرفه

خیابان نجات اللهی(ویلا) به منظور توجه به انسان محوری از امروز یک طرفه شد. پلیس اعلام کرد این کار آزمایشی است و شورایی ها می گویند در صورت بروز مشکل ورود می کنیم.

به گزارش مشرق، از امروز خیابان نجات اللهی(ویلا) به طول یک و نیم کیلومتر و عرض بیست متر، یک طرفه شد. چندی پیش با حضور شهردار تهران و اعضای شورای شهر تهران این مسیر به گذر صنایع دستی تغییر کرد و از روز گذشته به یک بار اعلام شد با اقدامات کارشناسی صورت گرفته قرار است از 25 تیر خیابان ویلا یک طرفه شود.

بیشتر بخوانید

خیابان شهید نجات اللهی یک طرفه می شود

این کار با هدف توجه به انسان محوری و تردد راحت شهروندان در این گذر انجام شد اما بدون هیچ  اطلاع رسانی.

مسیرهای جایگزین هم خیابان حافظ و خیابان عضدی جنوبی اعلام شد اما شهروندان که از موضوع مطلع نبودند امروز به یک باره با یک خیابان یک طرفه روبه رو شدند وبرای رسیدن به مکان مورد نظر خود سردرگم شدند.

شهرداری تهران هیچ گونه اطلاع رسانی در این باره انجام نداد واز روز گذشته در یک خبر کوتاه این موضوع را اعلام کرد.

یک طرفه شدن خیابان فعلا آزمایشی است

سردار مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  دراین باره به یکی از رسانه ها گفت: به دنبال درخواست شهرداری تهران برای اجرای گذر صنایع دستی در خیابان نجات الهی مسئله یکطرفه شدن این خیابان نیز مطرح شد.

به گفته مهماندار، اجرای این طرح آزمایشی بوده و با توجه به درخواست شهرداری تهران از پلیس راهور انجام شده است. در طول اجرای آزمایشی مشکلات را احصا می‌کنیم و پس از آن با جمع آوری تمامی مسائل تصمیم‌گیری نهایی در این مورد انجام خواهد شد.

کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با یک طرفه شدن این خیابان موافقت کرده است اما به نظر می رسد کمیسیون تخصصی شورا در این زمینه(کمیسیون عمران) تقریبا بی خبر بوده است.

چراغ سبز کمیسیون فرهنگی به یک طرفه شدن خیابان

محمد علی کرونی دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره گفت: تغییر مسیر خیابان ویلا در کمیسیون فرهنگی و  اجتماعی شورای شهر مطرح شده  و به دلیل اینکه این خیابان به گذر صنایع دستی قرار است تبدیل شود با این کارعرض پیاده رو اضافه و یک لاین برای تردد پیاده‌ها اضافه شود.

وی ادامه داد: این طور که به نظر می‌رسد طی هماهنگی شهرداری منطقه و پلیس مقرر شده که این تغییر جهت خیابان به مدت دو هفته بصورت آزمایشی انجام گیرد.

کرونی افزود: در صورتی که مردم ناراضی باشند  شورای شهر به این موضوع ورود می کند.

وقتی سخنگوی شورا هم بی اطلاع بود

داستان یک طرفه شدن خیابان ویلا به جلسه امروز سخنگوی شورای شهر با خبرنگاران کشید و اعطا هم گفت: من دیروز این خبر را مشاهده کردم و با شهردار منطقه صحبت‌هایی انجام گرفت که شهردار گفت کار به آزمایشی است. قرار شد در جلسه‌ای در شورای شهر، شهردار منطقه حضور یافته و در این باره توضیح دهد.

همچنین محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و عضو کمیسیون عمران شورای شهر در خصوص یک طرفه شدن خیابان ویلا گفت: بنده در جریان نیستم و برای این منظور با معاونت حمل ونقل هماهنگی می شود.

بر اساس این گزارش، در سال 89 نیز خیابان ولی عصر یک طرفه شد و مشکلاتی برای تردد شهروندان ایجاد کرد. از امروز هم خیابان ویلا یک طرفه شد البته مسؤولان می گویند اگر به مشکل برخوردیم دوباره بازنگری می کنیم. این در حالی است که کارشناسان توصیه کرده اند برای پروژه های که با معشیت و زندگی مردم در ارتباط است باید پیوست های اجتماعی فراهم شود و پیش از انجام عملیات مطالعات دقیق صورت گرفته و مشکلات احصا شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس