کد خبر 975188
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
جوکوویچ

خبرسازترین حاشیه دیدار ماراتون‌گونه راجر فدرر و نوواک جوکوویچ در فینال رقابتهای تنیس ویمبلدون، بدون تردید چمن خوردن جوکوویچ در پایان این دیدار بود.

به گزارش مشرق، نواک جوکوویچ دیروز در فینال رقابتهای تنیس ویمبلدون مقابل راجر فدرر قرار گرفت و بعد از ماراتونی پنج ساعته موفق شد اسطوره سوئیسی دنیای تنیس را شکست داده و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین ورزشکار جهان انتخاب شد +عکس

جوکوویچ که در پایان بازی به وضوح از خوشحالی سر از پا نمی‌شناخت به سمت راجر فدرر رفت، با او دست داد و بله، در یکی از جالب‌ترین حواشی این دیدار روی زمین نشسته و شروع به خوردن چمن کرد.

حرکت جوکوویچ که مسلماً تا مدتها در خاطره  هواداران تنیس زنده خواهد ماند و دیدار بزرگ این دو اسطوره تنیس دنیا را تداعی خواهد کرد به یکی از جنجالی‌ترین خبرها در رسانه‌ها و به خصوص شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی از گوشه و کنار دنیا با شادی خاص جوکوویچ شوخیهای زیادی کرده‌اند و عده‌ای هم سعی کرده‌اند برای این حرکت او معنا و مفهوم خاصی پیدا کنند.

یکی از نظریه‌ها که به نظر می‌رسد بیشتر از بقیه به واقعیت نزدیک باشد این است که جوکوویچ به این ترتیب خواسته کلمه GOAT را به ذهن‌ها متبادر کند. اصطلاحی که در دنیای ورزش معمولا به ستاره‌های بزرگ ورزش‌های مختلف نسبت داده می‌شود و حروف آن حروف اول کلمات کلماتی هستند که عبارت "بزرگترینِ همه دورانها" معنی می‌دهد.

فوتبالدوستان احتمالاً با این اصطلاح به خاطر کریستیانو رونالدو و لیونل مسی آشنا هستند. یک دعوای زیرپوستی بین رونالدو و مسی و هواداران پرشورشان وجود دارند که کدام یک از این دو ستاره بزرگ دنیای فوتبال شایسته عنوان GOAT یا همان بزرگترین همه دورانها هستند. شاید به همین علت بود که عده‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقد بودند جوکوویچ با این حرکت خواسته خود را فراتر از دنیای تنیس، بزرگترین همه دورانها در همه ورزشها معرفی کند و بیشتر کریستیانو رونالدو را هدف گرفته که بارها سعی کرده عنوان GOAT را ملک طلق خود بداند.  

یکی دیگر از تئوری‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی این است که جوکوویچ که از رژیمی بدون گلوتن استفاده می‌کند به این ترتیب خواسته اشاره‌ای به این رژیم خود داشته باشد.

سی‌ان‌ان اما به نقل از جوکوویچ اعلام کرد که او در پایان مسابقه درباره این حرکت خود گفته که چمن خوردنش معنا و مفهوم خاصی نداشته و او می‌خواسته بعد از رسیدن به رویای کودکی‌اش کار جالبی در زمین ویمبلدون کرده باشد.

جوکوویچ در این باره به خبرنگاران گفت:" این هم یک سنت است. من بچه که بودم همیشه رویای قهرمانی در ویمبلدون را در سر داشتم. در آن سن و سال مثل همه بچه‌ها دلتان می‌خواهد وقتی به رویایتان رسیدید یک کار عجیب غریب انجام بدهید. کاری که من کردم هم به همین خاطر بود".

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس