کد خبر 972691
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
آرین روبن

آرین روبن با 96 بازی ملی و 37 گل در 6 تورنمنت مهم برای لاله‌های نارنجی توپ زد.

به گزارش مشرق، توپ را به بهترین شکل ممکن کنترل می‌کرد. با گام‌های ریز ولی به‌شدت سریعش، توپ را از سمت راست به حرکت در می‌آورد. مدافعان حریف و بازیکنان خودی از هدف او خبر داشتند و می‌دانستند که می‌خواهد چه کار کند. او توپ را به عرض می‌برد، با تغییر مسیرهای مداوم حریف را از پا می‌انداخت و درنهایت با یک شوت سهمگینِ پای چپ، تور دروازه حریف را به انقیاد خود در می‌آورد. این بازیکن کسی نبود جز آرین روبن
خیلی‌ها منتظر بودند که او بعد از ترک بایرن مونیخ چه تیمی را برای فصل آینده انتخاب می‌کند. پیش‌بینی‌ها این بود که به هلند بر می‌گردد تا یکی دو سال آخر فوتبال خود را در سرزمین پدری خود سپری کند ولی او کاری را انجام داد که هیچ‌کس توقعش را نداشت؛ خداحافظی.

«من در چند هفته اخیر خیلی فکر کردم. همان‌طور که همه می‌دانند، بعد از آخرین بازی‌ام برای بایرن مونیخ، مدتی فرصت داشتم تا تصمیم آگاهانه‌ای در مورد آینده‌ام بگیرم و من تصمیم گرفتم به دوران حرفه‌ای‌ام به‌عنوان یک بازیکن پایان بدهم. تردیدی نیست که این سخت‌ترین تصمیمی بود که من در طول دوران حرفه‌ای‌ام گرفتم؛ تصمیمی که برای گرفتن آن، مغز و قلبم با هم تضاد داشتند.»

آرین، فوتبالش را از خرونینخن شروع کرد. در این تیم و در اولین فصل حضورش بهترین بازیکن فصل شد. دو سال درخشش در لباس تیم زادگاهش او را راهی «پی‌اس‌وی» کرد. اولین قهرمانی دوران بازیگری‌اش را با این تیم به دست آورد و جوان اول سال فوتبال هلند شد. پیشنهادهای زیادی به سمت روبن سرازیر شد اما ترجیح داد به لیگ جزیره و باشگاه چلسی برود، تیمی که تازه به دست آبراموویچ افتاده بود. دو بار به همراه مورینیو قهرمان لیگ برتر شد و پس از یک دوره مصدومیت سخت با 35 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست.

او تنها یکی از هلندی‌های ناکام رئال بود و در دو سال بازی یک جام دشت کرد و در 50 بازی 11 گل به ثمر رساند. آلمان، مقصد بعدی روبن بود. جایی که دیگر قرار نبود از آن خارج شود. پیراهن باواریایی‌ها را به تن کرد. در لباس قرمز این تیم به اوج رسید. انواع عناوین قهرمانی را مال خود کرد و گل قهرمانی تیمش در چمپیونزلیگ 2013 را به تور دروازه دورتموند چسباند؛ او سال بعد چهارمین فوتبالیست برتر جهان هم شد.  روبن با 96 بازی ملی و 37 گل در 6 تورنمنت مهم برای لاله‌های نارنجی توپ زد.

هنوز هم خیلی‌ها باور نکرده‌اند که چطور ضربه او در فینال جام‌جهانی 2010 وارد دروازه اسپانیا نشد و کاسیاس آن را مهار کرد. با این حال او چهار سال بعد به بهترین شکل ممکن از ماتادورها و هم‌تیمی‌های سابقش در رئال انتقام گرفت ولی حسرت قهرمانی در عرصه ملی به دلش ماند.  و حالا روبن بعد از 19 سال به فوتبال خود پایان داد. جای او در سمت راست خط حمله بایرن خالی خواهد ماند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس