تحریم رهبر انقلاب توسط آمریکا توهین به یک ملت بود

سخنگوی دولت با بیان اینکه یک خانم بازداشت شده اظهار داشت: اینها که با شرکت‌های خارجی کار می‌کنند و معمولا اطلاعات جمع می کنند و باید دستگاه بررسی کند، نوع بیان خبری اتفاق درست نیست.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت برگزار شد ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، بیان داشت: دولت در کنار قوه قضاییه است.

وی افزود: شخصیت بهشتی درس آموزی زیادی برای ما دارد و متاسفانه نسل های جدید شناخت کمی نسبت به این شهید داشتند، شهید بهشتی هیچگاه بلند صحبت نمی کرد، من فراموش نمی کنم شهید بهشتی پشت سر کارگری در حزب جمهوری اسلامی نماز خواند. سازمان منافقین ترور کور کرد و شهادت شهید بهشتی را گرامی می داریم

ربیعی ادامه داد: امروز بحث اصلاح ساختار بودجه در جریان است، این اصلاحات پارادایمی است و در جلسه عالی هماهنگی قوا بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وی ضمن درخواست دعا برای شفای همکارمان در خبرگزاری فارس در پاسخ به سوالی در مورد انتشار ویدئویی از برخورد ناجا و چند خانم گفت: اطلاع دارم رییس جمهور با وزیر کشور در این باره صحبت کردند و رسیدگی قضایی نیاز دارد، قطعاً اگر جرمی بود این برخورد قابل قبول نبوده است، اجازه بدید ما نتایج را اعلام می کنیم و فرماندهان نیروی انتظامی هم از این برخورد راضی نبودند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تحریم‌های جدید آمریکا گفت: برنامه خبری رسانه ها به من واگذار شده مصاحبه رییس جمهور انجام می شود، رییس جمهوری آمریکا وقتی نخست وزیر ژاپن در ایران بود همان موقع پتروشمی ما را تحریم کردند بعد مذاکره کننده ما را تحریم می‌کند، صاحب فتوای تحریم بمب اتم را تحریم می‌کند، تحریم رهبری وحدت ملی ما را افزایش می دهد، تو هین به ملت است.

ربیعی افزود: مهمترین تحریم پتروشیمی ها بوده و تحریم جدیدی دیگر اتخاذ نمی شود، اگر هم بخواهند آقای ظریف را تحریم کنند که علایم پشیمانی از این کار را دارند جلوی گفت و گو را می گیرند ما در مقابل همه تحریم ها سازگار داریم.

سخنگوی دولت در مورد اینکه مدتی است زنگنه سیبل شده تصریح کرد: موضع دولت در قبال زنگنه این است که زنگنه وزیر کارا و در شرایط تحریم بهترین فرد است، گفتند آقای زنگنه آمده فروش نفت کم شده، تلاش زنگنه قبل از برجام به یک میلیون و سیصد هزار بشکه بوده که دویست هزار بیشتر از دوره قبل خود بوده است.

وی درخصوص خبری مبنی بر وجود دستگاه کارتخوان در دفتر وزیر نفت خاطرنشان کرد: پریروز رفتم وزارت اطلاعات با کارشناسان اقتصادی و ضد جاسوسی صحبت کردم، این پوز ربطی به زنگنه نداشته و عدد ده میلیارد هم صحیح نبوده

سخنگوی دولت با بیان اینکه یک خانم بازداشت شده که مرتبط با شرکت های اروپایی است، اظهار داشت: اینها که با شرکت‌های خارجی کار می‌کنند و معمولاً اطلاعات جمع می کنند و باید دستگاه بررسی کند، نوع بیان خبری این اتفاق درست نیست.

«در دولت نهم و دهم پس از هفت سال اقدامات در ستاره خلیج فارس ۴۲ درصد بود و در دولت یازدهم به سمت افتتاح رفتیم که از خدمات آقای زنگنه است.»

وی در مورد جلوگیری از صیادی زنان در جزیره هنگان گفت: مدیران شیلات این موضوع را رد کردند و روش و برنامه دولت نیست.

ربیعی در مورد سریال گاندو گفت: من با همه افرادی که می توانستند فشار بیاورند تماس گرفتم و به کسی نرسیدم، از صدا و سیما می خواهم هر چه ساخته اند را پخش کنند، آنقدر چیزهای زیادی در صدا و سیما علیه دولت درست می‌شود که این چیزی در مقابل آن نیست.

سخنگوی دولت در مورد گرانی های به وجود آمده برای اقشار مختلف مردم و عدم گزارشی از سوی دولت در مورد بودجه واردات کالاهای اساسی اظهار داشت: از این ۱۴ میلیارد دلار، یک میلیارد دلار لاستیک و کاغذ، سه میلیارد دارو، و ده میلیارد برای خوراک انسان و دام بوده است؛
در هفته گذشته در چهار ماهه اول نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و پنج میلیارد دلار آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ما هیچ تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم، گفت: تحریم ها فشار بر مردم آورده است، در دولت یازدهم رشد به سمت بالا بود، تورم تک رقمی بود، الان هم موسسات بین الملل اعلام کردند ما سال دیگر رشد اقتصادی خواهیم داشت.

ربیعی افزود: فشار روی طبقات حقوق بگیر بالاست و اگر مراقبت نشود دهک های متوسط به دهک های پایین می روند، نمی گویم همه تصمیمات درست بوده اما بر سر دلسوزی اقداماتی صورت گرفت.

ربیعی درباره نظر مجلس و اختلاف با دولت و شکایت از دولت بابت افزایش حقوق کارمندان گفت: هم اینکه حقوق ها منتشر می شود نشان از صداقت دولت است؛ در آن حدی که می دانم برداشت های مختلف از این رویه در مجلس وجود دارد، اطلاعات تخصصی را از آقای نوبخت بپرسید.

وی در ادامه تاکید کرد که دولت تصمیمی برای کاهش زمان ساعات اداری ندارد.

ربیعی با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای برای تعویض و تغییر در دولت وجود ندارد، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تشکیل معاونت بازرگانی در دولت گفت: اختیاراتی به معاون وزیر صمت تحت عنوان معاونت بازرگانی وزارت صنعت داده شده است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری خاطرنشان کرد: سهمیه بندی حامل های انرژی تصمیم سختی است، اما اگر تصمیم سخت نگیریم زندگی مردم در آینده سخت تر خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: ساعت‌ها در این باره و نیز نوع دریافت مالیات بحث شده که راه حل در حرکت به سمت ثبات در اقتصاد بدون نفت است و هرگونه تصمیم در این باره به سود طبقات ضعیف جامعه و برای کمک به مردم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهربان IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    8 0
    ربیعی حرف را می زند و می رود و این رویه تکراری برای مردم عادی شده است ،ولی در عمل مردم می سوزند و به سختی می گذرانند
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 0
      نتیجه رای کنسرتی و رای مشهد آزاد شد هست
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    0 0
    میگ بازداشت زنه درباره الی بوده؟ درسته؟
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    5 0
    فشار بر مردم آورده ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس