کد خبر 970071
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
وعده مجدد موگرینی برای راه‌اندازی اینستکس

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه پاکستان بار دیگر وعده داد مکانیسم تسهیل تجارت با ایران راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش مشرق، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر وعده داد مکانیسم مالی برای تسهیل تجارت با ایران، موسوم به اینستکس به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

موگرینی در کنفرانس خبری مشترک با «شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان همچنین مدعی شد که اتحادیه اروپا تمام تلاش خودش را برای حفظ توافق هسته‌ای ایران به کار می‌بندد.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: «ما در حال آزمودن همه راهکارها هستیم و کماکان هر کاری که بتوانیم را برای دست‌نخورده نگاه داشتن اجرای توافق هسته‌ای به کار خواهیم گرفت. ما کماکان این کارها را در این روزها که سخت‌ترین روزهای قابل تصور برای توافق هسته‌ای ایران هستند انجام خواهیم داد.»

موگرینی اضافه کرد: «تلاش‌های زیادی با کشورهای عضو اتحادیه بر روی ساز و کاری جهت مجاز کردن تجارت مشروع با ایران انجام داده‌ایم. من معتقدم که این ساز و کار آماده عملیاتی شدن است و امیدوارم این چیزی باشد که بتواند ایران را همانند گذشته به توافق پایبند نگاه دارد.»

در حالی که ایران قصد دارد با استناد به مکانیسم‌های تعبیه‌شده در داخل خود برجام برای کاستن از تعهداتش ذیل این توافق استفاده کند، موگرینی ایران را به واکنش، در صورت «عدم پایبندی» به توافق تهدید کرد.

او گفت: «توافق در داخل خودش مکانیسم‌ها و گام‌هایی دارد که در صورت عدم‌پایبندی به توافق می‌توان از آنها استفاده کرد، اما تمرکز ما در حال حاضر حفظ توافق فعلی است.»

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده در واکنش به خروج آمریکا از برجام و اهمال کشورهای اروپایی در محقق کردن وعده‌های خود قصد دارد طبق بندهای 36 و 37 برجام تعهداتش ذیل این توافق را کاهش دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    3 1
    گرگ ماده: بی خیال بیشه شیران شو. جر واجر می شوید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس