شناسایی هویت پیکر مطهر ۳۵ شهید دفاع مقدس+مشخصات

همزمان با ایام شهادت حضرت امام صادق (علیه السلام) پیکرهای مطهر ۳۵ شهید دوران دفاع مقدس شناسایی شد.

به گزارش مشرق، هویت پیکر مطهر ۳۵ شهید دوران دفاع مقدس که در عملیات های والفجریک، خیبر، ایذائی والفجر هشت، رمضان، بیت المقدس، والفجر ۴، محرم، کربلای پنج و تک دشمن در سال ۶۷ به شهادت رسیده اند؛ شناسایی شد.این شهدای گرانقدر طی عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، تفحص شده اند.

بیشتر بخوانید:

شهدای تازه تفحص شده که هویتشان احراز شده است، متعلق به استان های اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، خوزستان، بوشهر، تهران، فارس، قزوین، چهارمحال و بختیاری، گیلان و یزد هستند. مشخصات این شهدا به شرح زیر است:

استان اصفهان

شهید سید رضا حجازی، فرزند سید منصور، متولد ۱۳۴۳ در شهرستان شهرضا استان اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق وسایل همراه پیکر شناسایی شد.

شهید علی رضا میرزایی، فرزند اسماعیل، متولد ۱۳۴۳ در شهرستان کاشان استان اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات محرم به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرهانی ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

شهید سعادت حاج عسگری، فرزند جعفر، متولد ۱۳۴۰ در شهرستان نجف آباد استان اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق آزمایش DNA و کارت شناسایی هویتش مشخص شد.

شهید حسین رحیمی، فرزند حاج آقا، متولد ۱۳۴۵ در شهرستان مبارکه استان اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید حسین خسروی جزی، فرزند صادق، متولد ۱۳۴۵ در شهرستان میمه استان اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات محرم به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرهانی ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید عباس دیانیان، فرزند مصطفی، متولد ۱۳۴۶ در شهرستان اردستان استان اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شلمچه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید رضا مشتاقی کاویانی، فرزند حسین، متولد ۱۳۴۲ در شهر اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید مسعود مداحی، فرزند غلامعلی، متولد ۱۳۴۷ در شهرستان مبارکه استان اصفهان است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

استان بوشهر

شهید غلامرضا سلیمی، فرزند درویش، متولد ۱۳۴۷ در شهرستان اهرم استان بوشهر است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق وسایل شخصی همراه پیکر، شناسایی شد.

استان خوزستان

شهید قاسم بلند، فرزند عبدالحسین، متولد شهر اهواز است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

استان خراسان رضوی

شهید مصطفی بهرآبادی، فرزند حسن، متولد ۱۳۳۴ در شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی است. او در سال ۶۴ و در عملیات ایذائی والفجر ۸ به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در جزیره بوارین ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۴ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق پلاک هویت،کارت شناسایی و آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید غلامرضا پروانه، فرزند سبحان، متولد ۱۳۳۸ در شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی است. او در سال ۶۲ و در عملیات خیبر به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه مجنون ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۶ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت و آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید محمد رضا حقیقی، فرزند محمد حسین، متولد ۱۳۴۳ در شهر مشهد است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید ذبیح الله مومنی فر، فرزند ذوالفقار، متولد ۱۳۴۷ در شهرستان تربت حیدریه استان خراسان رضوی است. او در سال ۶۲ و در عملیات خیبر به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در جزیره مجنون ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۶ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید عبدالرضا حمودی، فرزند تبل، متولد ۱۳۴۴ در شهر مشهد است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

استان چهار محال و بختیاری

شهید سید حسن سیدین بروجنی، فرزند سید خلیل، متولد ۱۳۴۴ در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید رشید رضائی جوانمردی، فرزند خان محمد، متولد ۱۳۴۷ در شهرستان لردگان چهار محال و بختیاری است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق کارت اهدای خون و آزمایش DNA شناسایی شد.

استان سمنان

شهید حسین امینیان، فرزند محمد، متولد ۱۳۴۳ در شهرستان شاهرود استان سمنان است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

شهید علی اکبر تشرعی، فرزند محمد، متولد ۱۳۴۰ در شهر سمنان است. او در سال ۶۱ و در عملیات محرم به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرهانی ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

استان فارس

شهید سید محمود موسوی نژاد، فرزند سید محمد علی، متولد ۱۳۴۴ در شهرستان جهرم استان فارس است. او در سال ۶۱ و در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شلمچه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید مرتضی فیروزی فرد جهرمی، فرزند محمد حسن، متولد ۱۳۴۱ در شهرستان جهرم استان فارس است. او در سال ۶۲ در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۶ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

شهید کرامت الله کاتبی، فرزند عباس، متولد ۱۳۳۹ در شهرستان جهرم استان فارس است. او در سال ۶۱ در عملیات بیت المقدس و در منطقه شلمچه به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق کارت شناسایی هویتش مشخص شد.

شهید کریم مبرز، فرزند کرم، متولد ۱۳۴۹ در شهرستان لامرد استان فارس است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شلمچه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

شهید غلامحسین دادنام، فرزند حسن، متولد ۱۳۴۱ در شهرستان لامرد استان فارس است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در شلمچه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید محمد جعفر حاجی ستار زاده، فرزند خیر الله، متولد ۱۳۴۳ در شهرستان استهبان استان فارس است. او در سال ۶۵ به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۲ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق کارت شناسایی و پلاک هویت شناسایی شد.

استان قزوین

شهید اکبر مهدی زاده، فرزند علی، متولد ۱۳۴۶ در شهرستان بویین زهرا استان قزوین است. او در سال ۶۴ و در عملیات ایذائی والفجر۸ به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در جزیره بوارین ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۴ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید محرمعلی رویتوند غیاثوند، فرزند محمد علی، متولد ۱۳۴۷ در شهر قزوین است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق کارت شناسایی هویتش مشخص شد.

استان گیلان

شهیدحسین رستمی روشن، فرزند نعمت الله، متولد ۱۳۳۹ در شهرستان رودسر استان گیلان است. او در سال ۶۲ و در عملیات خیبر به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در جزیره مجنون ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۶ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید محمد حسین نژاد دریا کناری، فرزند کردعلی، متولد ۱۳۴۰ در شهرستان لنگرود استان گیلان است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

استان یزد

شهید شعبانعلی عبدالهی سروری، فرزند هدایت، متولد ۱۳۴۱ در شهرستان اردکان استان یزد است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

استان تهران

شهید سعید دلالت، فرزند عباسعلی، متولد ۱۳۴۵ در شهر تهران است. او در سال ۶۵ و در عملیات کربلای۵ به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شلمچه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۳ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

شهید محمد مهدی ماستری فراهانی، فرزند محمد حسین، متولد ۱۳۴۱ در استان تهران است. او در سال ۶۲ و در عملیات والفجر ۴ به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه پنجوین ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید مجید ریاضتی چشمه، فرزند حاجی، متولد ۱۳۳۶ در شهر تهران است. او در سال ۶۴و در عملیات ایذائی والفجر۸ به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در جزیره بوارین ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۴ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید حسین اصلان خانی، فرزند عبدالوهاب، متولد ۱۳۴۶ در شهر تهران است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سهراب IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    11 0
    سلام خدا بر شهدای عزیزمان شهدا شرمنده ایم که بعد شما نتوانستیم راهتان را آنگونه که باید،ادامه دهیم ...
  • نهضت جهانی صلوات IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    7 2
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم نثار ارواح پاک تمامی شهدای اسلام بخصوص این شهدای عزیز 14 صلوات هدیه نمائیم
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    4 0
    خداوند رحمتشان کند و روحشان در ملکوت اعلی شاد باشد. نثار روح تمامی شیرمردان دلیر و سرافراز ایران صلوات.
  • ملتمس دعا IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    3 0
    شادی ارواح طیبه تمامی شهدا صلوات
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
      0 0
      خدا به حق خون بیگناه شهدا حاجت همه مسلمان روبده
  • غلام حضرت ابوالفضل (ع) IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    0 0
    بسم رب الشهداء و الصدیقین خدایا به حق این شهیدان کمکم کن که بتوانم راهشان را ادامه بدهم الهی آمین
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    0 0
    سلام بر شهدا ولعنت بر مسولین که به آرمانهای شما خیانت کردند وفقط شعارشعار شعار دادند ودریغ از شعور سخت گمنامید اما ای شقایق سیرتان کیسه میدوزند بانام شما شیادها
  • زارع IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    0 0
    روجشان شاد ازشون می خواییم مارو شفعت کنن تا شرمنده شون نباشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس