نیویورک‌تایمز نمایه

یک روزنامه آمریکایی تصریح کرد ایرانی‌ها تحریم‌های دولت ترامپ را به سخره و استهزاء گرفتند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

نیویورک‌تایمز با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا نوشت: ایرانی‌ها با شوخی و تمسخر، از تحریم‌های جدید ترامپ استقبال کردند. در طول ماه‌های گذشته همواره مقام‌های ایران تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران را به عنوان جنگ اقتصادی توصیف کرده‌اند. اما واکنش ایرانی‌ها به آخرین مورد این تحریم‌ها که شب گذشته از سوی ترامپ اعلام شد متفاوت بوده است. ترامپ اعلام کرد فرمان اجرایی را امضا کرده است که به موجب آن تحریم‌های جدیدی علیه تهران اعمال خواهد شد که نهاد رهبری ایران را نیز شامل می‌شود.

همچنین وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده دستور دارد به زودی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

دستپاچگی مشاور امنیت ملی آمریکا در آستانه عبور ایران از محدودیت‌های برجامی


سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این رابطه می‌گوید: آیا واقعاً تحریمی باقی‌مانده که در ۴۰ سال گذشته آمریکا علیه کشور و مردم ما وضع نکرده باشد؟


کاربری در توئیتی که بسیار ترند شده و در شبکه‌های اجتماعی چرخیده، نوشته است: تنها کسی که هنوز تحریم نشده من، پدرم و بچه همسایه است! وزارت امور خارجه باید شماره ترامپ را بدهد تا زنگ بزنیم و اسم‌های خودمان را اعلام کنیم!


در مقابل کمپین فشار حداکثری دولت ترامپ، برخورد ایرانی‌ها با تحریم‌های جدید خیلی خونسردانه بوده است. جناح‌های سیاسی از طیف‌های مختلف هم اعلام کرده‌اند که اعلام تحریم‌های جدید کاملاً در تضاد با درخواست مکرر ترامپ برای مذاکره قرار دارد.


در حالی که آمریکایی‌ها پیش از این می‌گفتند که پیامی برای رهبری ایران از طریق نخست‌وزیر ژاپن فرستاده‌اند اکنون عملاً با اعلام تحریم علیه نهاد رهبری و وزیر خارجه ایران هیچ شانسی برای خود باقی نگذاشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    4 1
    سلام علیکم لذا باید در مذاکرا ت بعدی با غربی ها نظامی ها ی ایران شرکت کنند.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    1 3
    هر هر هر هر هر هر کر کر کر کر کر کر کر
  • هادی IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    2 0
    از فردا هر کسی رفت خدمت سربازی تحریم میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس