کد خبر 969955
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
نشریه فرانسوی

یک هفته‌نامه فرانسوی تصریح کرد سیاست فشار بر ایران برخلاف آرزوی واشنگتن، به محکم‌ترشدن مواضع ایران و عدم عقب‌نشینی منتهی شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

کوریه اینترناسیونال نوشت: هدف ایالات متحده آمریکا «به‌زانو درآوردن دولت ایران و وادار نمودن این کشور به صرف‌نظر کردن از برنامه هسته‌ای و فعالیت‌های موشک بالستیک خود و همچنین عدم مداخله در امور منطقه».

بیشتر بخوانید:

راهبرد صبر استراتژیک ایران به جهش استراتژیک تغییر کرد

آخرین میخ بر تابوت مذاکره


به‌کارگیری سیاست حداکثر فشار با اعمال شدیدترین تحریم‌ها بر علیه اقتصاد ایران، برای دولت واشنگتن به مثابه سلاحی قدرتمند به‌شمار می‌رفت تا به‌وسیله آن رژیم تهران را تضعیف و متزلزل نماید؛ اما برخلاف انتظار واشنگتن، این استراتژی به رادیکالیزه‌شدن سیاست ایران در منطقه منجر شده است؛ به‌طوری که دولت تهران طی‌ماه‌های اخیر، حتی یک قدم هم از مواضع خود عقب‌نشینی نکرده است.


در همین حال روزنامه لوموند با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران نوشت: سرنگونی این پهپاد، یک موفقیت بزرگ برای ایران بود.


لوموند می‌نویسد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، برای اجتناب از خطر رویارویی نظامی با تهران، تصمیم گرفت لحن خود را در واکنش به این اقدام دولت ایران تلطیف نموده و بگوید که نمی‌تواند باور کند این اتفاق از روی عمد رخ داده باشد.


روزنامه فیگارو نیز در این زمینه خاطرنشان کرد: ترامپ ابتدا ایران را تهدید کرد و سپس عقب‌نشینی کرد وگفت احتمالاً اشتباهی رخ داده و عمدی در کار نبوده است.


به نوشته فیگارو، توافق برجام مرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس