کد خبر 969759
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
هواداران پرسپولیس

پرسپولیس به دنبال جذب مربی جدید است و گزینه‌های متعددی برای حضور در رأس کادر فنی این تیم لیست شده‌اند. از الکس نوری گرفته تا ماسیمو کارِرا، آنته چاچیچ، جانی دِبیازی، گابریل کالدرون و والتر زنگا.

به گزارش مشرق، در فصل‌های اخیر برانکو بهترین عملکرد را داشت و می‌توان گفت پرسپولیس برانکو یکی از بهترین پرسپولیس‌های تاریخ فوتبال ایران بود، چون هم در لیگ برتر پرفروغ ظاهر شد و هم در جام‌حذفی و هم در لیگ قهرمانان آسیا. این عملکرد نشان می‌دهد تفکر مربیان کروات در فوتبال ایران به خوبی جواب می‌دهد. حالا به همین بهانه اگر پرسپولیس دوباره یک مربی کروات به خدمت بگیرد یک اتفاق عادی است. دست‌کم ذهنیت این‌طور خواهد بود که تیم به روز‌های خوب گذشته ادامه دهد و می‌ماند توانمندی آن مربی.

در مورد چاچیچ گفته می‌شود در دو، سه فصل اخیر کارنامه موفقی نداشته و مدت زمانی را هم بیکار بوده است. از سویی در خصوص این مربی گفته می‌شود زبان انگلیسی نمی‌داند و در تفکرات گذشته سیر می‌کند. در این صورت چاچیچ با وجود کروات بودن نمی‌تواند مربی خوبی برای پرسپولیس باشد. در کرواسی هم مربی خوب داریم و هم مربی بد و این موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد.
استقلال از مربی آلمانی دست کشید و به سمت مربی ایتالیایی رفت. استقلال حتماً برای این جابه‌جایی دلیل داشته به خصوص که مربیان آلمانی هیچ‌گاه در فوتبال ایران موفق نبوده‌اند. کدام مربی به پرسپولیس بیاید برای فوتبال این تیم بهتر خواهد بود؟ باید در این خصوص مطالعه شود و مربیانی که گزینه شده‌اند در خصوص آن‌ها و از همه مهمتر تفکراتشان مطالعه شود.
موفقیت از دو اقدام مهم سرچشمه می‌گیرد. انتخاب یک مربی خوب و بستن یک تیم خوب. پرسپولیس تیم خوبی است و با جذب دو، سه بازیکن جدید به خوبی تقویت خواهد شد و در این برهه از زمان مهم‌ترین کاری که باشگاه باید انجام دهد جذب یک مربی یا یک فرمانده خوب است. آلکس نوری چه تفکراتی در ذهن دارد و در وردربرمن چه سبکی از بازی را پیاده می‌کرد؟ آیا والتر زنگا می‌تواند دنباله‌روی مسیر برانکو باشد؟ در خصوص همه این‌ها باید مطالعه شود و اگر تیم مربی خوب جذب نکند به طور حتم با وجود بازیکنان خوبی که در اختیار دارد انتظارات را برآورده نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

چالش بالای ۲۳ ساله‌ها در پرسپولیس


به صرف حضور استراماچونی در رأس کادر فنی تیم استقلال، پرسپولیس هم نباید به دنبال مربی ایتالیایی باشد. این‌طوری می‌شود چشم و هم‌چشمی کودکانه در سطح مهدکودک. مربی ایتالیایی به شرطی برای پرسپولیس مفید خواهد بود که تفکرات او به تفکرات مدیریت باشگاه نزدیک باشد و از همه مهمتر در فوتبال سبک بازی اش ترکیبی و تهاجمی باشد. پرسپولیس در سه فصل گذشته به این سبک از بازی عادت کرده و اگر بخواهد این روند را تغییر دهد نیاز به زمان دارد و شاید گذر زمان موقعیت‌های خوبی را از تیم پرسپولیس بگیرد. همه پیش‌داوری‌ها و همه سؤالات و همه چالش‌ها باید پیش از جذب سرمربی جدید حل شود. در غیر این صورت تیم روز‌های خوبی را پیش رو نخواهد داشت و یک بدهی هم در فیفا روی پرونده‌های قبلی می‌آید و...

کارشناسان و مربیان پاسخ می‌دهند
پرسپولیس از سبک کروات‌ها به سمت چه مکتبی برود؟
حشمت مهاجرانی: راه برانکو باید ادامه پیدا کند
سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان، در این خصوص بگفت: پرسپولیس ابتدا باید به جیب خودش نگاه کند و به اندازه پول داخل جیبش اقدام به خرید مربی خارجی کند. از طرفی برانکو ایوانکوویچ طی این ۴ سال گذشته تأثیرگذاری فنی و حرفه‌ای زیادی در پرسپولیس داشته و باید راه او ادامه پیدا کند و فکر می‌کنم یک مربی صاحب سبک کروات اگر سرمربی پرسپولیس شود بتواند مکتب برانکو را تا حدودی ادامه دهد. اگر چه معتقدم پرسپولیس باید نیم‌نگاهی هم به مربیان داخلی و با تجربه داشته باشد.
 
ناصر ابراهیمی: وقتی پول ندارند خارجی نمی‌توانند بیاورند
مربی اسبق پرسپولیس، در این خصوص گفت: واقعاً حیف شد پرسپولیس مربی خود را از دست داد. کسی که چندین قهرمانی برای سرخپوشان آورده بود و بدون ادعا کار می‌کرد، ولی باشگاه به خاطر بی‌پولی نتوانست او را حفظ کند. حالا هم پرسپولیس از لحاظ مالی همان وضعیت را دارد و شاید نتواند مربی خوب خارجی بیاورد و البته اگر بخواهد مربی درجه چندم از کرواسی، آلمان یا… بیاورد همان بهتر که روی مربیان داخلی حساب کند. نظر من هم روی افرادی، چون دایی، کریمی، باقری، مهدوی‌کیا و… مساعدتر است.
 
بهروز رهبری‌فرد: دیگر برای پرسپولیس چه فرقی دارد؟
کاپیتان اسبق پرسپولیس، در این خصوص گفت: دیگر برای پرسپولیس چه فرقی دارد که از کدام کشور مربی بیاورد، مهم این بود که برانکو را حفظ می‌کردند و مدیریت باشگاه اجازه نمی‌داد مرد کروات و یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ باشگاه، سرخپوشان را ترک کند. اگر چه مربیان کروات و حتی مربیان آرژانتینی به لحاظ فوتبالی نزدیکی بیشتری به فوتبال ما دارند، ولی مهم برانکو بود که رفت و حالا پرسپولیس تا بتواند خودش را دوباره جمع و جور کند زمان زیادی می‌برد.
 
محمد پنجعلی: کروات‌ها در ایران موفق‌تر بوده‌اند
کاپیتان اسبق پرسپولیس، در این خصوص گفت: با توجه به سابقه خوب مربیان کروات در فوتبال ایران و همچنین دوستی نزدیک چاچیچ با برانکو به نظر من این مربی کروات به پرسپولیس بیاید بهتر است. مربیان کروات همیشه در فوتبال ما موفق بوده‌اند، اما سایر مربیان از جمله مربیان ایتالیایی انتخاب‌شان ریسک بالایی را می‌طلبد، چون فعالیت زیادی در فوتبال ما نداشته‌اند و احتمال ناموفق بودن آن‌ها وجود دارد. در کل نظر من روی مربیان کروات است.
 
بیژن ذوالفقارنسب: ایتالیایی‌ها با سبک فوتبال ما سازگاری ندارند
کارشناس فوتبال کشورمان، در این خصوص گفت: من فکر می‌کنم حضور مربیان ایتالیایی در ایران با فوتبال ما سازگاری ندارد و اتفاقاً به ساختار فوتبال ما آسیب می‌زند. کروات‌ها یا آلمانی‌ها می‌توانند اثرگذاری بیشتری روی فوتبال ما داشته باشند به شرطی که جزو بهترین‌ها و درجه یک‌ها باشند. در کل در بحث پرسپولیس معتقدم در شرایط کنونی بهتر است یک مربی ایرانی هدایت سرخپوشان را بر عهده بگیرد؛ کسانی مثل دایی یا باقری که از تجربه بین‌المللی بالایی هم برخوردار هستند.

 

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس