کد خبر 969030
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
باید‌ها و نباید‌های مقابله با شوره سر

شوره سر یکی از معضلات جدی سلامت پوست و مو است که می‌توان با مشاوره پزشکی آن را برطرف کرد.

به گزارش مشرق، شوره سر یکی از معضلات جدی برای برخی از افراد است که به‌طورمعمول به دلیل خشکی پوست، درماتیت، عدم توجه کافی به بهداشت پوست و مو و نوع خاصی از قارچ بیماری زا ایجاد می‌شود.

این عارضه غیر التهابی و مزمن با پوسته پوسته شدن سر نمودار می‌شود و استفاده از برخی روغن‌ها متداول‌ترین و بهترین نوع درمانی برای این عارضه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

روش‌های درمان شوره سر

گفته می‌شود برخی شامپوها به نام شامپوی ضد شوره با توجه به عناصری مانند سلنیوم سولفید و سالیسیلیک اسید چندین هفته پس از استفاده در درمان موثر خواهند بود، البته چنانچه واکنش‌های آلرژیک مانند قرمزی پوست، خارش و سوزش در سر احساس شود باید از مصرف این آنها جلوگیری شود.

روغن‌های درمانی برای مقابله با شوره سر

طبق مطالعات انجام شده برخی روغن‌ها مانند روغن ترنج، روغن چای و آویشن می‌تواند در کنترل شوره سر موثر باشد؛ دقت کنید که پیش از استفاده از روغن‌ها باید با پزشک پوست درباره متدهای استفاده و دوز مورد نیاز مشورت شود زیرا فاکتورهایی نظیر سن، نوع عارضه، نحوه مصرف و طول مدت درمان از فاکتورهایی مهم است که باید در درمان شوره سر مورد توجه قرار گیرد.
توصیه می‌شود روغن‌ها به طور مستقیم با پوست سر تماس پیدا نکنند و به صورت رقیق مورد استفاده قرار گیرد، چنانچه در روش‌های درمانی مقابله با شوره سر واکنش آلرژیک حاد شوند و بر سلامتی افرد تاثیر بگذارند باید به سرعت فرد تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس