دارو نمایه

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با تلاش یک شرکت دانش بنیان داخلی داروهای ایرانی به بازار جهانی معرفی می شود.

به گزارش مشرق به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری راه اندازی شرکت های دانش بنیان، برای معرفی توانمندی متخصصان ایرانی به دنیا است. بر همین اساس، با تلاش یک شرکت دانش بنیان داخلی، داروهای ایرانی به بازار جهانی معرفی می شود.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از سلطان دارو

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری درباره مصرف داروهای ایرانی در دیگر کشورها، بیان کرد: با توجه به پیشرفت های کشور در ۲۵ سال اخیر در زمینه تولید داروهای نو ترکیب دانش بنیان، یک واحد تولید داروی بیماری های خاص در ترکیه راه اندازی شده است.

وی افزود: محصولات انحصاری این شرکت دانش بنیان به عنوان بخشی از فعالیت متخصصان ایرانی در داخل کشورمان، با تولید در کشور ترکیه، ضمن تامین نیاز این کشور، به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار، از دروازه اروپا به ۲۰ کشور جهان صادر خواهد شد.

به گفته قانعی، این واحد تولیدی با همت ۸ متخصص ایرانی و با هدف صدور دانش و صادرات محصولات ایرانی راه اندازی شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: ایران در زمینه تولید داروهای زیستی در دنیا جایگاه خوبی دارد. تلاش می کنیم توانمندی های کشور در زمینه تولید داروهای زیستی به کمک متخصصان داخلی به شکل ویژه ای در دنیا معرفی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس