صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۲۹ خرداد

آمار رشد اقتصادی که از سوی دولت اعلام می‌شود چندان اعتبار ندارد چون عمده اقتصاد ایران با سیاست‌های دولت پیش می‌رود. در ماجرای نوسانات نرخ ارز، واردات و صادرات و…می‌توان شاهد تصمیمات دولت بود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** باید توان موشکی را کنار بگذاریم، وگرنه اروپا قهر می‌کند!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «لزوم تغییرات اساسی در سیاست منطقه‌ای و داخلی» به قلم «علی بیگدلی» نوشت: «در کنفرانس امنیتی مونیخ وزیر خارجه آلمان به وزیر خارجه کشورمان گفته بود حاضرند اینستکس را اجرایی کنند به شرط اینکه سه شرط توسط ایران اجرا شود. محمدجواد ظریف هم پاسخ را به بعد از مشورت با تهران موکول کرد و در نهایت مقامات مسئول هم عنوان کردند که به هیچ وجه از این موضوعات کناره‌گیری نخواهند کرد. بنابراین این مسأله همین‌طور منجمد باقی ماند و اینستکس هم هنوز اجرایی نشده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اگر عملاً از برجام خارج شویم، ارتباطاتمان با دنیا قطع خواهد شد. یعنی هیچ روزنه امیدی باقی نمی‌ماند و اتحادیه اروپا را کاملاً از دست خواهیم داد. حتی ممکن است اتحادیه اروپا نیز ما را تحریم کند…با اینکه بند ۲۶ و ۳۶ برجام حاکی از این است که اگر یکی از کشورها به تعهداتش عمل نکند، کشور دیگر یعنی ایران می‌تواند دست به اقداماتی بزند که خودش ایجاد و اصلاح کند ولی باید ببینیم در چه فضایی هستیم. ما در شرایطی هستیم که بخواهیم دست به غنی‌سازی‌ای بیش از سهمیه‌ای که برجام تعیین کرده یا تولید آب سنگین و چنین اقداماتی بزنیم؟ آیا فضای بین‌المللی و اتحادیه اروپا فشارهایشان را بر ما افزایش می‌دهند؟».

اسفند ۹۷، اسپوتنیک به نقل از الشرق الاوسط در گزارشی نوشت: «اعضای گروه E4 (انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا) سه شرط را برای ادامه همکاری با ایران اعلام کرده‌اند. شرط اول توقف توان موشکی ایران، شرط دوم توقف کمک مستشاری ایران به کشورهای منطقه (یا همان توقف مبارزه با گروهک‌های تکفیری تروریستی در منطقه) و شرط سوم به رسمیت شناختن (رژیم کودک کش و غاصب) اسرائیل».

حالا این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که اگر ایران این سه شرط را رعایت نکند، اینستکس اجرایی نمی‌شود و اروپا را از دست می‌دهیم و برجام از بین می‌رود و هیچ روزنه امیدی نیز باقی نمی‌ماند و اروپا، ایران را تحریم می‌کند!

همین چند هفته پیش بود که ظریف تصریح کرد که اروپا فقط حدود یک درصد تعهدات خود را انجام داده است. این در حالی است که به استناد ۱۵ گزارش آژانس، ایران تمامی تعهدات خود را اجرایی کرده است.

سال ۹۴ برجام امضاء شد. قرار بود در ازای محدودیت گسترده در توان هسته‌ای، تمامی تحریم‌های ضدایرانی یکباره لغو شود و نه تعلیق. حالا قریب به ۴ سال سپری شده است. آمریکا و اروپا به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و حالا وقیحانه مدعی شده‌اند که ایران باید ۳ شرط خفت بار را بپذیرد تا شاید اینستکس (که یک دهم تعهدات برجامی اروپا هم نیست) اجرایی شود!

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب شرق در اعترافی دیرهنگام نوشته بود: «کم‌کاری اروپا در تأمین منافع اقتصادی ایران از برجام در اطمینان آنها از عدم خروج ایران از این توافق ریشه دارد».

متاسفانه پیچیدن نسخه‌های حقارت بار به یک روال در طیف اصلاح طلب تبدیل شده است.

** مرعشی: مردم به این درک رسیده‌اند که مسیر اعتدال، بهترین درمان دردهاست!

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه همدلی گفت: «کشور هر چقدر هم که درگیر گرفتاری‌ها و مشکلات باشد، مردم به درک بالایی رسیده‌اند و می‌دانند که مسیر اعتدال بهترین درمان دردها است».

برجام یکی از نتایج رویکرد به اصطلاح اعتدالی دولت است. رویکردی که بیشتر به انفعال شباهت داشت تا اعتدال. نتیجه چه شد؟! اینکه دلار ۳ هزارتومانی در پیش از برجام تا حدود ۱۹ هزارتومان در پسابرجام افزایش یافت و اکنون نیز قیمت دلار در کانال ۱۳ هزارتومانی است. قیمت مسکن حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافت. پراید ۵۰ میلیونی و سکه ۵ میلیونی و افزایش سرسام آور اجاره بهای مسکن و گرانی لوازم خانگی و گوشت و…را نیز باید به این فهرست عریض و طویل اضافه کرد.

در این ۶ سال سفره مردم کوچک شد، اما با این حال فعالین اصلاح طلب با توهین به شعور مردم مدعی هستند که مسیر اعتدال، بهترین درمان دردهاست!

** روزنامه اصلاح طلب: آمارهای اقتصادی دولت، چندان اعتبار ندارد

روزنامه سازندگی در مطلبی نوشت: «آمار رشد اقتصادی که از سوی دولت اعلام می‌شود چندان اعتبار ندارد چون عمده اقتصاد ایران با سیاست‌های دولت پیش می‌رود. در ماجرای نوسانات نرخ ارز، واردات و صادرات و…می‌توان شاهد تصمیمات دولت بود».

کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی تاکنون بارها نسبت به آمارهای دولت در حوزه‌هایی همچون اشتغال، تورم و رشد اقتصادی اعتراض کرده و تاکید کردند که این آمارها با واقعیات موجود در جامعه مطابقت ندارد.

«حسین راغفر» کارشناس اقتصادی حامی دولت چندی پیش گفته بود: «اعلام می‌کنند چند صد هزار شغل ایجاد شده اما می‌بینیم که وضع بسیار نگران‌کننده‌ای درباره اشتغال وجود دارد. حال سبب چیست که آمارهای رسمی با واقعیت‌های ملموس زندگی مردم همخوانی ندارد و آنان اثر مثبت شاخص‌های کلان اقتصادی را حس نمی‌کنند. در این باره چند دلیل قابل طرح است. نخست آنکه در خصوص کلیه آمارهای رسمی شک کرد و آنها را سفارشی دانست و گفت که از اصالت به دور هستند. این نوع برخورد با آمارهای رسمی اگرچه تند است اما در میان برخی از اقتصاددانان طرفداران زیادی دارد. آنان نسبت به آمارهای اعلام شده درباره شاخص‌های کلان به ویژه نرخ‌های تورم، رشد اقتصادی و بیکاری نقد دارند و معتقدند که برخی ارقام اعلام شده با واقعیت‌های اقتصادی بسیار فاصله داشته و خارج از دایره بحث کارشناسی است. به اعتقاد آنان سیاستمداران و سران دولت بطور مستقیم در آمارها دخالت کرده‌اند بطوری که یا از اعلام آمار واقعی جلوگیری کرده‌اند و مصالح سیاسی را بر شفافیت‌های اقتصادی ترجیح داده‌اند یا اینکه گاه با دست بردن در این آمارها آنچه خلاف واقع بوده را اعلام کرده‌اند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    67 9
    اروپا قهر کنه به جهنم.
    • نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      18 0
      دم برو بچه ها بابت كاتيوشا امروز گرم .
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      14 0
      اروپا الان به ما بدهکاره
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      16 0
      آیا اروپا حاضره که توان موشکی خودشو متوقف کنه‌؟
  • علی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    71 3
    خدایا ما را از شر مرعشی و هم فکرانش راحت کن
    • US ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      25 2
      در مزدوری علی بیگدلی قلم به دست خائن شک نکنید و در باره مرعشی هم چون سطح نظریاتش از سطح سوادش بالاتر است ائ را باید ندیده گرفت و سخنانش را نشنیده و در آخر این که فراموش نکنید با اصلاح طلبان تهوع آور طرفید!!!!!
    • علي IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      8 1
      گل گفتي ‘ صحبتهاي مرعشي تداوم افساد طلبان است ‘ اگر اينها خفه بشوند ملت آرامش پيدا مي كنند .
    • حمید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
      4 0
      این اصلاحیا فقط بلدن مردم را بتر سونن وناامید کنن ...آخرش هم هیچ کاری انجام نمی دن ...جالب اینجاست از رو هم نمی رن
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    53 5
    وطن فروش از طرف مردم بیخود حرف نزن جاسوس .مردم حاضر نیستن عزت ملیشونو باهیچ چیزی عوض کنند.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    38 6
    قهر کنند
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    45 8
    مرعشی میشه سکوت کنی جیرخوراجنبی چرا از طرف ملت چرندمیگویی ما ملت ایرا ن اصلا مذاکره وصلح با امریکا را نمیخواهیم مرگ بر امریکا ودوستانش درایران اروپا قهر کند تا ابد به درک اگه ناراحتی برو کشور اروپا هرکی جاش تو ایران نیست بره گم شه
    • AE ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      4 12
      از طرف خودت حرف بزن
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    58 2
    واقعا این همه شهید دادیم که اسراییل را به رسمیت بشناسیم حتما منافع شما و دیگر اقوامتان به خطر میافتدد که سنگ اروپا به سینه میزینید پس شرفتان کجا رفته
    • ا IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      3 23
      ما این همه شهید رو تو جنگ با عراق دادیم نه اسرائیل چرا از عراق بیزاری نمی کنی
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      7 0
      17:48 الان صدام رفته جهنم ، به جاش متحد ایران نشسته.
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      6 0
      برو بمیر صهیونیست نجس فارسی زبان تمام جنگهای منطقه زیر سر اسرائیل کودک کش و حامیان وحشی اش با هدف ایجاد تفرقه بین مسلیمن و پرت کردن حواسشان از جنایات صهیونیست ها است اما ان شاالله هم تو هم اربابانت بزودی به درک واصل خواهید شد
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      6 0
      چون عراق دیروز و امروز فرق کرده ولی اسرائیل هیچ فرقی نکرده.
  • محمد IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    37 1
    عجب رويي دارند اين خائنان به ملت من فكر ميكردم اربابشان اينقدر نفهم و گستاخ است حال ميبينيم نوكرانشان نيز از عقل ضايع شده اند
  • ملائی IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    27 2
    بله مردم به این نتیجه رسیده اند که افساد طلبان باید معتدل شوند و به دامن انقلاب برگردند ودست از فساد بردارند
  • احمد. IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    35 1
    برای اصلاح طلبان متاسفم که به وعده های سرخرمن غرب دلخوشند . برجام را با وعده های پوچ و توخالی به ملت تحمیل کردند و در پسا برجام فقط جام اخلاق به ما رسید !!!! حالا هم آماده اند سیستم دفاعی کشور را به حراج بگذارند . در عجبم که یه جو عقل و غیرت ملی در این جماعت وجود ندارد .
  • علی IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    8 0
    تاوقتی مملکت دست شاه سلطان حسینها باشه وضع بهتر که هیچ بدترم میشه.ملت خودشون با دست خودشون بدبخت کردن خودشون رو با اعتماد به کسایی که قبلا امتحانشون رو پس داده بودن.متاسفانه حافظه ملت و جهل ملت شده مرکبی واسه سواری گرفتن این جماعت لیبرال.کی این ملت قراره بیداربشه؟ آیا هیچوقت؟
  • حميد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 21
    ايشالله جنگ شه و اولين بمباشو امريكا بريزه رو شما مشرقيا
    • میثم IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      1 0
      مگه تو به خدا هم اعتقاد داری که میگی ایشالله
    • عربی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
      1 0
      مگه ما مشرقیا توی یک منطقه جدا از شما افسادطلبا زندگی می کنیم یا سنسور داریم ؟؟؟؟؟
  • حميد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    1 14
    ايشالله جنگ شه و اولين بمباشو امريكا بريزه رو شما مشرقيا
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
      4 0
      امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند نترس .
  • مجتبی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    17 0
    خاک تو سر تان کنم اصلاح طلبهای ترسو و اشرافیگر
  • جواد IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    13 0
    ایران زخم خورده خیانت است
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    6 3
    پیش‌به‌سوی‌جنگ‌باآمریکا‌واروپا
  • علی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    15 0
    به درک که قهر میکنند .! وقتی اونها بمب اتم های خودشونو مدرنیزه میکنند و جنگنده ها و موشک های مد روز تولید میکنند و میریزند تو خاورمیانه و به ما حتی یه فشنگ هم نمیدهند ما قهر میکنیم .!؟
  • خیسه خال IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    14 0
    آقای مرعشی بهتر نیست واکس و فرچه به دست بگیری برای کفش های وزرای خارجه این سه کشور تا قهر نکنند چرا که تا حالا برای ما تخم طلا کرده اند !! ولله آدم خجالت می کشد این اظهار نظرها را به نام یک ایرانی می خواند ...کمی غفلت بکنیم این مملکت را دو دستی به غرب تقدیم می کنند تا آنها برای ما تصمیم بگیرند ... هویداها و شریف امامی ها ووو هنوز زنده اند میدان انقلاب را شبانه دور می زنند به امیدی که از میدان آزادی بگذرند !!!
  • hojjat IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    15 0
    یعنی خاک بر سرهمچین تفکری که حاضر است به خاطر قهر نکردن اروپا ناموس خود یعنی کشورش را بفروشد . واقعا اگر در زمان حمله عراق به ایران این متفکران با این فکرشان حاکم بودند الان ایران چگونه بود ؟
  • RO ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    10 0
    خاک بر سر سازشکاران بی بوته که هر چی برایشان توهین می شه اصلا براشون مهم نیست باز هم می گند دیگه چه کار کنیم.
  • محمد جوادی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    11 0
    مجید جان دلبندم اونی که باید کنار بگذاری پوشک نه موشک
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    11 0
    اصلاح طلب های احمق چی فکر کردن الان فقط ده درصد قبولشون دارن
  • صابری مجتبی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    14 0
    باسلام انشا ا... آرزوی بدامن افتادن مردم شریف ایران را سردمداران و تئوریسین های اصلاح طلب به قبر می برند
  • کوچک IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    8 0
    خدا لعنت کنه این همراهان اروپایی را، این دروغگویان چند سال هیچ حرکتی نکرده اند اینها منافعشان در اروپاست و جاسوس در ایران
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    10 0
    با اعدام تنها هزار شخصیت اصلاح طلب کلیه مشکلات ایران حل خواهد شد. از رهبری خاضعانه می خواهم مشابه حکم امام خمینی برای اعدام منافقین قدیم را در مورد منافقین جدید صادر نمایند.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    23 0
    باید شما مفت خورهارا کنار بزاریم
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    8 0
    ای خاک تو سرتون وطن فروشای هرزه
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    7 0
    الان که دوسته چه غلطی کرده که می خواهید قهر نکنه فایده اش برای ملت یا خودتون؟؟؟
  • محسن IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    12 0
    گرانی تورم حاصل بی کفایتی و بی عرضگی مسولان و رانت خواری دزدی اختلاس هس
  • ناشناس IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    6 0
    اینها بدتر از دشمنان خارجی هستند و میخواهند با این اراجیف مقاومت ملت را تضعیف کنند در کل اینها سرسپرده و مزدوری بیش نیستند
  • محمد IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    7 1
    احمق است کسی که شروط ظالمانه اروپا را بپذیرد به بشتوانه رهبر معظم انقلاب تا آخر ایستاده ایم و نتیجه ایستادگی روز به روز خودکفایی است. آمریکا که تحریم کرد اروپا که تحریم را اجرا کرد و فقط تاسف خود تاسف خوردنشان بدرد خودشان می خورد
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    9 0
    اصلاح طلبان دچار مرگ مغزی شده اند
  • ناشناس IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    9 0
    پاکستان اتمی شد کی فهمید ؟
  • DE ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    8 1
    مرعشی: مردم به این درک رسیده‌اند که مسیر اعتدال، بهترین درمان دردهاست! // کاملا معتدل مثل نجفی یا کاملا معتدل مثل سران فتنه که کشور را به آشوب کشاندند و گرای تحریمهای درد آور را به دشمن دادند و باعث قتل و خرابی شدند..
  • ناصر AE ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    7 0
    تا موقعی در حق همدیگه ظلم کنیم خداوند ظالم را بر ما مسخر می کند.شما از روابط در خانوادهها ،وضعیت در بازارها،تقلب در مواد خوراکی و قطعات ،احتکار ،کم کاری در مسولیت ها،خیانت در امانت ،زیر پا هم دیگر خالی کردن و........ تا خودمون رو اصلاح نکنیم هم آش و همین کاسه
  • ناشناس RO ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    5 1
    خوش ازباغی که روباه ازش قهرباشه
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    5 1
    مشکل اصلی ما همین خائنین و وطن فروش های داخل کشور است نه اروپا و آمریکا.
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    8 1
    سلام من یک ایرانی از قشر طبقه سه هستم میگم سازش با امر یکا واروپاه یعنی مرگ ایران وهدر رفت خون شهیدان ایران تاریخی بزرگ دارد فعلا وقت مذاکره نیست وقت مقاومت وایستادگی وتولید است
  • موسوی IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    6 1
    بعضی از اروپایی ها از انسانیت بویی نبردند، اشخاصی من این مردک ( مرعشی ) از اون ها هم بدتر است...
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    4 1
    ملت ایران اقایی راعزت میدانند اگر شما و ا مثال شما زلت را دوست دارید به خودتا ن مربو ط است لطفا نخود هراشی نباشید
  • بی بی زینلی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    9 1
    انها یی که مزی گو یند با اروپا بر نا مه موشکی رااز دست بد هیم وگر نه اروپا قهر می کنند به جهنم که قهر کنند ما نبا ید عزت خود را از دست بدهیو. دشمن ملت ایران امریکا و اروپا وکسا نی کهبه فکر مردم نیستند ودزدی می کنند وگرانی را به وجود میاورند
    • ساسان IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      5 0
      اگه دست ازپیشرفت نظامی بکشیم صعیونیست وآل سعودبه مارحم نمی کنن
  • AE ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 0
    میخوام اروپا و امریکا و دارو دسته شون برن به درک جز بدبختی فلاکت برا خاورمیانه چی به ارمغان اوردن تا حالا......
  • AE ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 0
    خون مون فدای غیرت و ناموس و دینمون......این امریکایی ها جز دروغ چیزی برا گفتن ندارن اصلا یکم فکرکنید چی میخوان که از هزاران کیلومتر اون ور دنیا میان مردم یمن و افغانستان وسوریه و.....قتل عام میکنن.
  • یک جانباز IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    3 0
    من فقط خودم را میگویم و به کسی توهین نمیکنم خاک بر سر من که چنین هم وطنان بی غیرتی دارم حیف آن یارانه ای که به روزنامه های اصلاح طلبان میدهند
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 0
    افساد طلبان دچار جمود فکری شده اند‌.
  • خوزستان IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 0
    لعنت خدا بر اصلاح طلبان منافق و بی غیرت
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 1
    کاتیوشا امروز چه ربطی به اروپا وقهر وجهنم داره .پیامک شماره ۲.
  • حسینعلی کرمی البرز IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    3 0
    متاسفم برای تو که اینقدر وابسته به غرب هستی ببین بلایی که سر سوریه و عراق و افغانستان و یمن امده اگر توان موشکی نبود الان ما هم مثل انها یی که نام بردم بودیم اینجا زیاد نمیتوانم توضیح بدهم اما در زمان جنگ تحمیلی اگر میخواهید بلاهایی که سر مناطق جنگی آوردند بگویم اگر رودر رو ببینمت این هارا میگم
    • رضا.زنجان.ایران IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
      0 0
      توان موشکی هدیه خداوندسبحان به پاس مقاومت ومهمتربه پاس خونهایی که بابت ۴۰سال آبیاری درخت انقلاب داده شده،است. وبه خداقسم این یاوه گویان همان عمروعاص هاوبدترهستندکه وقتی مولادرحال گرفتن جانش بودعریان گشت تاازمعصومیت مولابرای نجات جان بیمقدارش استفاده کند.به خدااین مزدوران حتی دین هم ندارند.اینان همانانندکه خداوندمهرتیره بختی برگوشو چشم ودلهایشان زده پس نمیفهمند
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 0
    آنهای که از ضعف یا عوامل نفوذی دشمن هستند ویااصلا ذاتشان افراد خایین بوده به هر طریقی میخواهند خیانت کنند از روش نسخه ذلت استفاده میکنند مدام نق میزنند این گونه افراد را باید دلسوزان کشور ومردان انقلابی مهار کنند . اروپا کی آشتی کرده ؟ که تا امروز به خواهد اخم کند. واگر بنا باشد که با اخم اروپا میدان را ترک کنیم پس برای چه انقلاب کردیم ؟انقلاب کردیم وشهید دادیم تا افرادی مانند گردانندگان روزنام های زنجیره ای بیت المال را بخورند ومدام بر علیه کشور وبه نفع دشمنان نق بزنند
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    3 0
    آنهای که از اخم اروپا میترسند بهتر نیست یک عدد آفتابه ویک عدد تی بدست بگیرند وبروند توالتهای مقامات اروپا را بشویند تا آنها اخم نکنند. چون در ایران آنقدر از راه نامشروع ثروت اندوزی کردندهار شدند
  • SE ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    4 0
    مردم به این درک رسیده که با همراهی با اصحال طلبها به درک میرسند.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    3 0
    اصلال طلبان فقط بلدند باکلمات بازی کنند.. هیچ ملتی بادست خود اهرم قدرت باز دارندگی اش به مزاکره نمی گذاره. ازسرانجام قزافی وصدام باید عبرت گرفت وقتی که قزافی خلع سلاح شد حمله کردند وکشورش گرفتند
  • بی بی زینلی IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    5 0
    ما یک بازنشسته ارتش. هستیم با وجود اینکه حقو قمان را تا بیستم برج نمی رسا نیم وبقیه برج را از فروشگاه قرض می کنیم ولی حا صر نیستیم باامریکا واروپا کنار بیا ییم
  • ناشناس IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    3 0
    این بدبخت ها تحت فشارن بچه هاشون اون ور اب اذیت میشن اگه اینجا گند کاری نکنندفقط کافیه یکم مردم به این جاسوس های اسراییل فشار بیارن تمام ..راستی اسراییلیها ریختنتون تو دریای مدیترانه داره به لطف خدا نزدیک تر میشه
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    3 0
    خیانت ازین واضع تر سخنگو دشمن در ایران شدید شما نمیخوا ازطرف مردم سخن بگویید تازمانی امریکا وکیل مدافعانی. مثل شما ها داره چرا ملت تحریم نکنه. دلسوزان انقلاب اسلامی نباید بیشتر ازین با این افراد مماشات کنند. اینها از دشمنان خارجی بدترند
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 0
    این اصلاح طلب های طلبکار که به دنبال طلبشان هستند باید جامعه با آنها تسویه حساب کند وسپس آنها را برای چرا به صحرا برد
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 0
    مرگ بر منافقین و کفار
  • جابر خداپرست IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    6 0
    فقط اول دادگاهی بعداعدام یه چند صد نفر از این بزدلها چاره کاره
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    هسته ای را که دادید موشکی را هم بدهید بعد از ان فقط درکتب درسی تاریخ نام ایران را میتوانید ببینید
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    فقط برای قهر اروپا موشکی را باید داد بعد از ان فکر میکنید دیگر از ایران نامی خواهد ماند
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    نظام باید یک فکری به حال اسهال طلبان بکند اینان بدجوری برای غرب خوش رقصی میکنند. اگربگوییم اصلاح طلبان منافقین جدید هستند بیراه نگفته ایم. وطن فروش جیره خوار غرب
  • علی IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    1 0
    واقعاً متاسفم که حضرات، فرق اعتدال با وادادن‌رو نمیدونن! از کی تاحالا مواضع (همیشه) انفعالی و از یه سوراخ هزاربار گزیده شدن!، میشه اعتدال؟؟؟!!!
  • محمدیوسف IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    1 1
    متاسفم برای خودم که روزنامه نگار و کارشناس مملکتم معنای درصد را نمی فهمد و میگوید۱۳۰ درصد در صورتی که اصلا و ابدا بالاتر از صد در خود صد نمی گنجد و به همین دلیل معنای ندارد ولی متاسفانه شاهد بوده‌ایم که کارشناس برنامه‌ای گفته چهار صد درصد از صد بالاتر را باید چند برابر بگوییم نه در صد
  • NL ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    1 0
    سیاستمدار وطن فروش .چقدر گیرت اومده ؟ واقعا این همه خیانت وترس و وطن فروشی وبی غیرتی .ودم تکان دادن به اربابشان ؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    2 0
    بهترین راه برای خروج از این مشکلات استعفای روحانی است
  • اکبر US ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    0 0
    باید قلم مزدوران را شکست
  • محمد AE ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    1 0
    آقای مرعشی تفکرات شما پر از نکبت است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس