سیل شیراز

دادستان شیراز گفت: نظر کارشناسی کمیته حقیقت یاب شورای شهر فاقد هرگونه اعتبار کارشناسی برای مرجع قضایی بوده و انتشار آن وجاهت قانونی دارد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، قاضی آسیابی اظهار داشت: با توجه به تشکیل پرونده قضایی نسبت به سیل شیراز و رسیدگی در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، طبق قانون مرجع تعیین هیات کارشناسی تنها مرجع قضایی ذیصلاح بوده و مبنای تشخیص مقصرین نیز نظر هیات کارشناسی منتخب مرجع قضایی است.

بیشتر بخوانید:

مقصر اصلی سیل شیراز معرفی شد

وی ضمن تاکید بر اینکه نظر کارشناسی کمیته حقیقت یاب شورای شهر فاقد هرگونه اعتبار کارشناسی برای مرجع قضایی بوده و انتشار آن فاقد هرگونه وجاهت قانونی است، افزود: تذکر لازم از ناحیه دادستانی به کمیته مذکور داده خواهد شد.

دادستان شیراز همچنین بیان کرد: با توجه به وصول نظریه هیات پنج نفره کارشناسی، چهار تن از شهرداران ادوار مختلف شیراز هرکدام به میزان ۲۵ درصد مقصر شناخته شده اند و نظریه هیات کارشناسی در مرحله ابلاغ است.

آسیابی تصریح کرد: در نظریه هیات کارشناسی تعیین شده از سوی مرجع قضایی فقط شهرداری شیراز مقصر شناخته شده و در نظریه مذکور به جز شهرداری نامی از نهاد یا نهادهای دیگر به عنوان مقصر برده نشده است.

دادستان شیراز تصریح کرد: بر اساس نظریه هیات کارشناسی سه نفره قبلی نیز دو تن از مدیران مقصر شناخته شده بودند که در نظریه هیات پنج نفره، تعداد مقصران به چهار نفر افزایش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    بعداز ۳ماه!!!خسته نباشید
  • حامد IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 1
    این نظریه ای که دو سه روزه اخیر از رسانه ها اعلام شده که ((شهرداری شیراز مقصر شناخته شد معنی ومفهومش اینست که شهرداری که یک مجموعه بیروح وغیر انسانی است باید خسارات کلان سیل راذ بدهد وقتی میگویند شهرداری یعنی از خزانه شهرداری خسارات پرداخت شود در حالیکه شهردار (((انسان)))) است کع عامل تصمیم گیری در احداث ....بوده وباید خسارات را آقای شهردار از جیب خود بپردازد نه از جیب شهرداری که پولش را مردم میدهند ...
  • مردم IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    1 0
    درود بر دادستان تا حقيقت گفته نشود كوتاه نيا،، چون رشوه گرفته اند تا چنين چرت وپرت بگويند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس