سمیر فرج

یک ژنرال ارتش مصر با تاکید بر اینکه هیچ جنگی در منطقه خلیج فارس رخ نخواهد داد، گفت که در صورت وقوع جنگ آمریکا از لحاظ اقتصادی بیش از همه زیان خواهد دید.

به گزارش مشرق، ژنرال «سمیر فرج» از فرماندهان ارتش مصر و مدیر سابق اداره تبلیغات ارتش این کشور در یک برنامه تلویزیونی جنگ میان ایران و آمریکا در خلیج فارس را موجب نابودی اقتصاد اروپا و آمریکا دانست.

سمیر فرج در گفت‌وگو با برنامه «۹۰ دقیقه» شبکه المحور، گفت: «مرحله پیش رو هیچ عملیات نظامی را در خلیج [فارس] به خود نخواهد دید و واشنگتن خواهان جنگ در منطقه نیست چرا که از لحاظ اقتصادی بیش از همه خسارت خواهد دید.»

بیشتر بخوانید:

شاناهان: به دنبال جنگ با ایران نیستیم

ماجرای نفتکش‌های دریای عمان کار که بود؟

این ژنرال مصری افزود: «آمریکا خواهان جنگ نیست، چرا که قیمت‌ها بالا می‌رود و اقتصاد اروپا نابود می‌شود و به همین دلیل آمریکا به جای جنگ گزینه تحریم‌ها را انتخاب کرده است».

او با بیان اینکه عملیات حمله به دو نفتکش در دریای عمان با دقت بسیار بالایی انجام شده است، ایران را به انجام این عملیات متهم کرد و مدعی شد که این اقدام نمی‌تواند کار گروههای تروریستی باشد. او در بیان این اتهام خود دلیل دیگری را به زبان نیاورد.

این ژنرال ارتش مصر همچنین گفت که ایران تهدید می‌کند که تنگه هرمز را خواهد بست؛ از این تنگه ۴۰ درصد انرژی دنیا عبور می‌کند و ایران بر آن مسلط است و از سوی دیگر نیز حوثی‌ها بر باب‌المندب تسلط دارند و بدین گونه ایران بر مهم‌ترین گذرگاههای نفت بر اروپا کنترل دارد.

اتهام این ژنرال مصری بر ایران مبنی بر دست داشتن در حادثه دو نفتکش در دریای عمان در حالی است که هفته جاری، نشریه آمریکایی نیوزویک اعلام کرد؛ اسرائیل، امارات، عربستان و حتی آمریکا می‌توانند عامل حادثه نفتکش‌ها باشند.

یک منبع در وزارت خارجه ژاپن نیز گفته است: «اگر داشتن تخصص‌های پیچیده دلیلی بر این باشد که نتیجه‌گیری کنیم حمله کار ایران بوده است پس می‌توانیم بگوییم که آمریکا و اسرائیل نیز می‌توانند آن را انجام دهند».

تاکنون فقط کشورهای عربستان سعودی، آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس بدون ارائه مدرکی ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده‌اند. پنج‌شنبه هفته گذشته همزمان با حضور «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن در تهران، دو نفتکش در دریای عمان که یکی از آن‌ها مالکیت ژاپن را داشت، هدف حمله قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 3
    اگه به نقشه ی یمن نگاه کنین میبینین که باب المندب تو دسته نیروهای عربستانه! من نمیدونم چرا هی میگن تو دست حوثی هاست؟!!! بابا یه نگاه به نقشه بندازین بعد اظهار نظر کنین!
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      0 0
      فرض کنید دست عربستان باشد ولی تحمل نگداشتن اون رو نداشته باشه یعنی امنیت اون رو نتوته حفظ کنه . هی بگذار دست عربستان وهابی وحشی بمونه. شما یه قابلمه خوراک داغ و خوشمزه رو با دستت نمی تونی نگهداری. حالا بگو این قابلمه غذا مال منه. چه فایده ای داره؟
    • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      0 0
      گوگولی لطفا اگر بلد نیستی امور سیاسی و نظامی و استراتژیک رو حرف نزن ؛ چرا هرکی فکر می کنه همه چی بلده و تو همه چیز نظرمیده؟ دادا من بی سواد نقشه رو دیدم و سعودی ها با دیگر کفتارهای دیگه اصلا سمت تنگه باب المندب نیستند بلکه دور تا دورش رو محاصره کردن اما تنگه و بندر دست خود برادرهای یمنی و مخصوصا انصارالله هستش، اگر اراده کنن داخل تنگه چند نفتکش رو میزنن و راه مسدود میشه و دیگه شرکت های بزرگ بیمه های نفت بیمه نمی کنن؛ متوجه شدی.؟ سعودی ها بلد نیستند با کلت کمری کار کنن حالا اومدن برای ما تنگه رو محاصره کردن خخخخ!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس