کد خبر 967969
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰
مجرم

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقانی خبر داد که با تخریب گاوصندوق یک مغازه، اقدام به سرقت یک میلیارد تومان پول نقد کرده بودند.

به گزارش مشرق، اواخر اردیبهشت ۹۸ مردی جوان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد مغازه وی واقع در خیابان ناصر خسرو مورد سرقت قرار گرفته و مبلغ یک میلیارد تومان وجه نقد (ریال و ارز خارجی) از مغازه‌اش به سرقت رفته است.

پرونده با موضوع سرقت مغازه تشکیل و برای رسیدگی تخصصی از کلانتری ۱۱۳ بازار تهران به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

بیشتر بخوانید:

سرقت از چادرهای مسافران با روش تیغ زنی

شاکی پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: بعد از اتمام روز کاری تمامی وجوه و اموال با ارزش را در گاوصندوق نگهداری کردم، سارقان ساعت ۱:۴۰ با ورود به مغازه و تخریب قفل، اقدام به سرقت کرده و به کسی هم در این رابطه مظنون نیستم.

کارآگاهان به همراه تیم بررسی صحنه جرم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ به محل سرقت رفته، که در تحقیقات اولیه مشخص شد سارقان پس از تخریب قفل کرکره مغازه وارد شده، سپس با تخریب گاوصندوق اقدام به سرقت اموال کرده‌اند.

کارآگاهان با به دست آوردن تصاویر دوربین مداربسته صحنه محل سرقت و سایر تصاویر دوربینهای مداربسته خیابان‌های همجوار، موفق به شناسایی یک دستگاه خودروی پراید متعلق به سارقان مورد استفاده در زمان سرقت شدند.

کارآگاهان با شناسایی مالک خودرو و هماهنگی با مقام قضایی، وی را بازداشت کردند.

متهم در تحقیقات گفت: خودرو را حدوداً دو سال پیش به شخصی به نام سجاد (۲۸ ساله) به صورت قولنامه‌ای فروخته، خودرو در اختیار وی است و از ماجرای سرقت بی اطلاعم.

در ادامه دستگیری سجاد در دستور کار قرار گرفت و سجاد در شرق تهران شناسایی و بازداشت شد همچنین مأموران در بازرسی مخفیگاه متهم، خودروی پراید استفاده شده در سرقت را کشف کردند.

سجاد ضمن اعتراف به سرقت اظهار کرد که سرقت را به اتفاق چهار همدستش انجام داده است.

به دنبال اظهارات سجاد، کارآگاهان در چندین عملیات جداگانه هر چهار متهم را دستگیر کردند که در بازرسی صورت گرفته بیش از هفتصد میلیون تومان وجه نقد و ارز از آنها کشف و به پایگاه منتقل شد.

هر پنج متهم در تحقیقات صراحتاً به سرقت از مغازه مالباخته اعتراف کرده و اظهار داشتند با وجوه سرقتی، اقدام به خرید ملک، خودرو و صرف خوشگذرانی و مصرف مواد کرده‌اند.

در بررسی‌های مشخص شد یکی از سارقان به نام حامد ۳۰ ساله به اتهام جرائم دیگر تحت تعقیب پلیس یکی از شهرستانهای غربی بوده که بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی شهرستان مورد نظر اعلام شد.

سرهنگ حمدالله علیزاده؛ رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح هر پنج متهم به سرقت از مغازه شاکی و عودت وجوه کشف شده به مالباخته، متهمان با صدور قرار قانونی توسط مقام قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسای سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.

وی از کسبه‌ای که مجبور به نگهداری اموال با ارزش و قیمتی خود در مغازه هستند، خواست با نصب سیستم‌های امنیتی هشداردهنده مانع از برزو اینگونه سرقت‌ها شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ف.ک IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    3 6
    درود بر شرف پلیس زحمت کش و مسئوليت شناس
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      6 1
      و درود بر شرف دوربین های مداربسته که سالهاست تنها عامل شناسایی متهم هستن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    4 0
    فقط خیلی مواظب باشید تا قیافه شان معلوم نباشد چون ممکن است مردم بشناسند و بنده خداها از کاسبی بیفتند و بیکار شوند
  • محمد4971 IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    4 0
    با سلام خواهشا شگرد کشف خصوصا دراین مورد که از طریق دوربین مداربسته شماره پراید مظنون به سرقت بدست امد در رسانه اعلام نفرمایید چون سارقان متوجه ضعف شوند مطمئنا پلاک ماشین در دستکاری میکنند یا از ابتدا سرقت حتی در خیابان و کو چه هم با شال وغیره صورتشان را میپوشانندمخصوصا به برادران زحمتکش پلیس اگاهی که هیجوقت شگرد کشف جرم را رسانه ای نکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس