ایران و اتحادیه اروپا نمایه

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی مدعی شد که اتحادیه اروپاهفته پیش با برنامه زمانبندی منتشر نشده‌ای درباره تسهیل روابط تجاری کشورهای اروپایی با ایران موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، ایران امروز اعلام کرد که طی ۱۰ روز آینده از محدودیت ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده که در برجام آمده، عبور خواهد کرد.

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، آژانس انرژی اتمی ایران نیز اعلام کرد که تهران از ۷ جولای (۱۶ تیرماه) غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد خود را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

پیام دفتر اقدام خارجی اتحادیه اروپا درباره «برجام»

اظهارات «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره کاهش تعهدات برجامی ایران باعث فشار بیشتری بر اروپا برای پایبندی به شرایط توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش گاردین، اتحادیه اروپا هفته پیش با یک برنامه زمانی منتشرنشده برای تسهیل روابط تجاری میان تهران و کشورهای اروپایی موافقت کرده است. این روزنامه نوشته هنوز مشخص نیست که این اقدامات به اندازه‌ای کافی باشد که ایران را ترغیب کند تا درباره راهبرد خود برای کاهش تعهدات هسته‌ای دوباره فکر کند.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) گفت که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتاً تا ششم تیر از سقف ۳۰۰ کیلو عبور خواهد کرد.

این اقدامات پس از آن انجام شد که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی را اجرا کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    0 0
    احتمالا امریکا واسرائیل اجازه اش را صادر کرده باشن و ترامپ هم دوست نداره ایران از برجام خارج بشه
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    0 0
    یقینا اروپایی ها به تمامی تعهدات خود در برجام عمل نمی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس