کد خبر 967516
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
تقدیم استوار نامه سفیر جدید لهستان به دکتر روحانی

رئیس جمهور گفت: فرصت اروپا برای جبران بسیار کوتاه است؛ از بین رفتن برجام، به نفع ایران، فرانسه، منطقه و جهان نیست.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه هنگام دریافت استوارنامه «فیلیپ تی یبو» سفیر جدید فرانسه در تهران، گفت: ایران و فرانسه در سال‌های اخیر، افق روشنی را برای آینده روابط مشترک خود ترسیم کرده‌اند و بدین لحاظ تسریع در اجرای توافقات، ضروری است.

وی با اشاره به صبر و خویشتنداری ایران طی یک سال گذشته به درخواست فرانسه و اتحادیه اروپا برای جبران اثرات و تبعات خروج آمریکا از برجام، اظهارداشت: شرایط کنونی حساس است و فرانسه همچنان فرصت دارد در کنار دیگر اعضای برجام، و در فرصت بسیار کوتاهی که وجود دارد، نقش تاریخی خود را برای حفظ این توافق ایفا کند چرا که بی تردید از بین رفتن برجام، به نفع ایران، فرانسه، منطقه و جهان نیست.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور تاکید کرد: اراده تهران روابط صمیمی با پاریس، انجام تعهدات در مساله برجام و همکاری و مشارکت فعالانه برای ثبات و امنیت منطقه و بویژه ادامه مبارزه با تروریسم است.

روحانی همچنین تاکید کرد که برخی موضوعات از جمله واردات دارو و تجهیزات پزشکی، قطعات یدکی هواپیماهای مسافربری، تجارت مواد غذایی و یا قطعات برخی کارخانه‌ها که بر نیازمندی‌ها و اشتغال مردم اثر می‌گذارند، فرای مساله برجام و حتی روابط دوجانبه هستند و ایجاد محدودیت و ممنوعیت در این قبیل کالاها از سوی آمریکا کاملاً غیرانسانی بوده و نشان از جنگ اقتصادی گسترده‌ای است که آمریکا علیه تک تک آحاد مردم ایران آغاز کرده است.

«فیلیپ تی یبو» سفیر جدید فرانسه در تهران نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور فرانسه به رئیس جمهور و تقدیم استوارنامه خود، اظهارداشت: فرانسه مصمم است روابط خود را با ایران در همه عرصه‌ها هرچه بیشتر توسعه دهد.

وی با بیان اینکه دولت فرانسه از هیچ تلاشی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با تهران دریغ نخواهد کرد، افزود: تهران به تمام تعهداتش در برجام عمل کرده و فرانسه می کوشد این توافق را که از حمایت جامعه جهانی برخوردار است، حفظ کند.

سفیر فرانسه با بیان اینکه کشورش از افزایش تنش‌ها در منطقه نگران است، گفت: پاریس برای رایزنی با ایران درباره ثبات و امنیت منطقه آماگی دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    5 0
    شما غصه اروپا را نخور .
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    شما در اندازه ای نیستی که برای کشورهایی که قطب صنعتی هستن و علم و تکنولوژی رو از اونها برای کشورت میاری تعیین تکلیف کنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس