ناصر شهنازی

کارشناس والیبال گفت: سوای بحث نتیجه، بحث بازی زیبا و شادابی است که بازیکنان تیم ملی برای هر پوئن می‌جنگند و تلاش می‌کنند و ممکن است منجر به نتیجه بشود یا نشود ولی باعث لذت مردم از دیدن بازی می شود.

سرویس ورزش مشرق - تیم ملی والیبال مردان کشورمان با کسب ۷ برد در مجموع ۸ بازی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ بالاتر از حریفان سرشناس خود در رده اول جدول رده بندی ایستاده است و شان. بالایی برای صعود به فینال این رقابت‌ها دارد.

ناصر شهنازی در گفت و گو با مشرق، درباره دلایل موفقیت تیم کشورمان و میزبانی ارومیه حرف زد و از آینده و هدف گذاری‌های صورت گرفته یا از قلم افتاده گفت.

متن صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:

** لژیونرها هارمونی تیم را بالا بردند

عوامل زیادی در کسب نتایج خوب تیم ملی می‌تواند دخیل باشد که به نظرم مهمترین آنها لژیونر شدن تعدادی از بازیکنان مان است که امسال توانسته‌اند با زندگی و والیبال حرفه‌ای، تفکر و استقامت ذهنی و تلاش برای هر پوئن، جنگیدن و مبارزه جویی مثال زدنی در خدمت تیم ملی باشند. آنها به معنی واقعی کلمه توانسته‌اند این والیبال را یاد بگیرند و تأثیرش هم در تیم ملی مان مشهود است. در کنارشان بازیکنان داخلی مان مانند موسوی یا فیاضی و حتی حضرت پور نیز متأثر از آنها هستند و همه اینها در کنار هم باعث شده‌اند یک هارمونی بسیار زیبای تیمی داشته باشیم تا مردم از دیدن یک والیبال خوب لذت ببرند.

** تیم ایران برای هر پوئن می جنگد

سوای بحث نتیجه، بحث والیبال زیبا و شادابی است که بازیکنان تیم ملی مان برای هر پوئن می‌جنگند و تلاش می‌کنند و حالا هر تلاش ممکن است منجر به نتیجه بشود و یا نشود ولی باعث می‌شود مردم از دیدن آن والیبال لذت ببرند.

**ما فقط دنبال نتیجه گیری هستیم

عامل دوم این است که ما اعلام کرده‌ایم می‌خواهیم در این دوره نتیجه بگیریم. خیلی از تیم‌ها در این لیگ راهشان متفاوت با ماست. مثلاً ما از قبل اعلام کرده‌ایم که بحث نتیجه برای ما در این لیگ ملت‌ها خیلی مهم است. در این شرایط استراتژی و دیدگاه ما فرق می‌کند. مثلاً آقای هینن (سرمربی تیم لهستان) می‌گوید این تورنمنت برای ما در اولویت چهارم است و شاید خیلی تیم‌های دیگر هم ممکن است این دیدگاه را داشته باشند. آنها می آیند پوست اندازی می‌کنند یا از بازیکنانی که در مسابقات مهمتر کمتر استفاده کرده‌اند در این رقابتها بهره می‌برند و جوانان شان را به میدان می‌فرستند تا از آنها ترکیبی ایده آل بدست بیاورند که در انتخابی المپیک به میدان بفرستند.

**ارومیه به شهر والیبال تبدیل شد

بحث سوم به میزبانی ما برمی گردد. واقعاً استاندار ارومیه و شهردار این شهر و البته باشگاه شهرداری و بقیه عوامل با هماهنگی فدراسیون والیبال، یک نماد زیبا از والیبال در شهر ارومیه ایجاد کرده‌اند. این شهر سال‌ها بود چنین لذتی از والیبال نبرده بود و می‌دانیم که ارومیه سالهاست برای قهرمانی در لیگ تلاش می‌کند ولی نتوانسته و امسال مردم در حال عقده گشایی با والیبال هستند و از والیبال زیبایی که در شهرشان برگزار می‌شود نهایت استفاده را می‌برند. حضور بانوان هم در این دوره بر برگزاری هر چه بهتر این مسابقات تأثیر مستقیم داشته است و باید این را هم به فال نیک گرفت. این میزبانی باعث شده شهر را به شهر والیبال تبدیل کرده است موجب شده که شرایط تیم ملی مان خیلی بهتر از دیگر تیم‌ها باشد و می‌تواند اسباب امیدواری را برای ما فراهم کند که به دور بعد صعود کنیم.

**کاش به نفرات دوم هم بازی بدهیم

با توجه به اینکه از ابتدای این دور ترکیب ثابتی داشتیم و فشار مضاعفی به این بازیکنان آمده است امیدوارم که در آینده نزدیک دچار مشکلاتی اعم از خستگی، مصدومیت، والیبال زدگی و بسیاری از این مسائل که ممکن است در طول این لیگ به وجود بیاید نشویم. اگر ما می‌توانستیم در شرایط برابر از دیگر بازیکنان مان هم به طریقی استفاده کنیم که در شرایط بحرانی کمک حال تیم ملی باشند می‌توانست خیلی مفید تر باشد. چرا که ما تا الان از پاسور دوم مان که بسیار جوان هم هست حتی در مسابقات روبروی تیم‌های ضعیف مانند چین هم استفاده نکرده‌ایم. امیدوارم با هدف گذاری که فدراسیون والیبال و سرمربی ما انجام داده است فقط این یک مشکل ما را اذیت نکند.

**بازیکنان کولاکوویچ را دوست دارند

چون سه ماه در کادر فنی تیم ملی بودم و کمک می‌کردم آشنایی کاملی از کولاکوویچ دارم. او از لحاظ رفتاری مورد قبول بازیکنان است و ارتباط بسیار خوبی با آنها دارند و این باعث شده است از لحاظ اخلاقی و رفتاری شرایط ایده آلی در تیم ملی داشته باشیم.

**نباید دوباره بحران مقابل برزیل را تجربه کنیم

الان نمی‌توان درباره تیم ملی بحث فنی کرد. الان وضعیت به گونه‌ای است که همه باید حمایت کنیم. ما در شرایط بحرانی فقط رودرروی برزیل به مشکل برخوردیم. آن روز شرایط خیلی سختی داشتیم و در سایر روزها ایده آل بودیم. ما تا اینجا منحنی بسیار خوبی داشتیم و حرکتمان روبه بالا بوده است. فکر می‌کنم در مسابقات مرحله نهایی که مطمئن هستم به آن دور صعود خواهیم کرد در آنجا شرایط ما شرایطی است که در کنار تلاش بازیکنان مان که باید به بهترین نحو بازی کنند باید حتماً از طریق کادر فنی کمک‌های زیادی به تیم صورت بگیرد. چون آنجا بقیه تیم‌ها با تمام تواناشان می آیند و فکر می‌کنم تیم‌هایی که صعود می‌کنند تلاش شان این است که بهترین عنوان را در این دوره بدست بیاورند. بحث فنی درباره کولاکوویچ را بگذاریم برای بعد از رقابت‌ها. تا الان که نتیجه گرفته‌ایم، همیشه همه به به و چه چه می‌کنند و مشکل خاصی نیست.

**امیدوارم برعکس اتفاق بیفتد

من معتقدم ما در شرایط بحرانی برزیل نتوانستیم کمک خاصی به تیم ملی مان انجام بدهیم. امیدوارم این شرایط به همین منوال پیش برود. البته من دیدگاه‌های خاص خودم را دارم و با تمام احترامی که برای دوستان قائل هستم نظرات خودم را دارم. امیدوارم برعکس آنچه من فکر می‌کنم اتفاق بیافتد و دیدگاه من هم به آینده تیم ملی مثبت شود و تیم ملی مان بهترین نتایج را کسب کند.

**اهداف فدراسیون برای مردم واضح باشد

یک چیز خیلی برایم مهم و آن این است که ما اهدافمان را قبل از شروع مسابقات برای مردم بیان کنیم که مردم دچار سردرگمی نشوند و با باخت بدترین شب‌ها را تجربه نکرده و با برد بهترین شب‌ها را سپری نکنند. اگر از قبل اهداف ما مشخص باشد هم برای خودمان ایده آل است و هم برای مردم، نه اینکه پس از یک تعداد بازی مطلوب وقتی نتوانستیم شرایطی ایده آل بدست بیاوریم بگوییم که ما از اول دیدگاه مان مرحله نهایی نبود. اهدافمان از پیش تعیین شده باشد مانند هینن که خیلی راحت می‌گوید این لیگ برای ما اولویت چهارم است.

**به فکر نفرات دوم تیم هم باشیم

ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی باز هم تأکید می‌کنم، امیدوارم اگر بازیکنان بر اثر مصدومیت یا خستگی و بسیاری از مسائل دیگر نتوانستند تیم را همراهی کنند نفرات پشت سری شان توانایی کار در همان سطح را دارا باشند و بتوانیم در شرایط سخت و بحرانی از آنها هم استفاده کنیم.

**همه دوست داریم روی سکو برویم

اما ۸ بازی ۷ برد نتایج خوبی است و بر علاقمندی مردم افزوده و بابت شور و شعفی که بین جامعه ورزشی ما ایجاد شده باید به مسئولان فدراسیون دست مریزاد گفت. همچنین باید به بازیکنان خسته نباشید بگوییم و از تمام عوامل و کادر فنی و سرپرستان به ویژه دوستان مان در ارومیه تشکر کنیم. امیدواریم که ماحصل این تلاش‌ها منجر به حضور ما در دور نهایی و حتی کسب سکو در لیگ ملت‌ها باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    7 51
    جنگدنگی؟؟؟ گند زدن بابا چی میگی ...
    • US ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
      11 6
      بهترین نتیجه رو گرفتیما چطور میگید گند زدن؟؟؟؟؟
    • ناشناس IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
      6 6
      واقعا میدونی در مورد چی نظر دادی ؟؟؟؟
    • احسان ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      0 0
      جناب 12:37، خدا شفات بده، چقدر گفتم سنتی و صنعتی را با هم مصرف نکن؟!!!! بفرما این هم نتیجش.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    18 2
    بسیار لذت بردیم افرین بر ایرانی ها
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    1 29
    واقعا تیم والیبال ایران از چشمم افتاد
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    1 30
    واقعا تیم والیبال ایران از چشمم افتاد
    • سعید ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      0 0
      خطاب به 12:39، تو هم از چشم علاقه مندان و عاشقان تیم ملی والیبال ایران افتادی.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    3 8
    ما در شرایط بحرانی برزیل نتوانستیم کمک خاصی به تیم ملی مان انجام بدهیم و باختیم و خواهیم باخت
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    4 3
    در شرایط بحرانی برزیل نتوانستیم کمک خاصی به تیم ملی مان انجام بدهیم اما با قدرت و درایت پیروز میدان شدیم و هستیم
  • ترکمن باشی ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 6
    کاش به فرهاد قائمی بیشتر فرصت بازی میدادن چون با سرویسهای محکمی که میزنه میتونه هر تیمی رو به زانو دربیاره
  • ناشناس AE ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    1 4
    اقای کارخانه کلید پیروزی های والیبا ایران رازد وباید از ایشان به نحو احسن تقدیر شود غیرت وخوش فکری وخستگی ناپذیری از خصوصیات تیم ملی والیبال مان هست خدا قوت
  • ناشناس AE ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 1
    اقای کارخانه کلید پیروزی های والیبا ایران رازد وباید از ایشان به نحو احسن تقدیر شود غیرت وخوش فکری وخستگی ناپذیری از خصوصیات تیم ملی والیبال مان هست خدا قوت
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    5 0
    ارومیه شهر والیبال بود ، نه اینکه شهر والیبال شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس