کد خبر 966578
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
رهبر انقلاب

چرا رهبر انقلاب، پیغام ترامپ را نپذیرفتند و با بی اعتنایی با آن مواجه شدند؟ پیغام هایی از این دست، صرفا یک ادعا درباره آمادگی برای مذاکره و توافق هستند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

چرا رهبر انقلاب، پیغام ترامپ را نپذیرفتند و با بی اعتنایی با آن مواجه شدند؟ پیغام هایی از این دست، صرفا یک ادعا درباره آمادگی برای مذاکره و توافق هستند. چنین پیغامی را از کسی می توان پذیرفت که پیشاپیش، قول خود را با فعل خویش باطل و بی محتوا نکرده باشد.

ترامپ ابتدا در اردیبهشت 97، توافق موجود را که امضای 1+5 پای آن بود و به عنوان سند شورای امنیت به قطعنامه 2231 ضمیمه شده، باطل اعلام کرد و به تهدید اقتصادی و سیاسی روی آورد.

اطرافیان احمق او نیز همان زمان جوگیر شدند و گفتند کار جمهوری اسلامی را تابستان تمام می کنیم و ایرانی ها جشن چهل سالگی انقلاب خود را نمی بینند. (لافی که حالا از زبان شینزو آبه  انکار می کنند). نتیجه آن لاف، تودهنی کم سابقه ملت ایران در 22 بهمن 97 بود.

ترامپ، باز هم فراتر رفت. تهدید به حمله نظامی را روی میز گذاشت و ناوها را جا به جا کرد. اما هنوز سرگرم لاف گزاف بود، که انصار الله یمن درست پیش چشم آمریکایی ها، تاسیسات مهم نظامی و نفتی رژیم عربستان را منهدم کرد. آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست بکند.

پس از آن بود که ترامپ و پمپئو ضمن حفظ تهدید، دست به دامن واسطه های عمانی و سوئیسی، و سپس آلمانی و ژاپنی شدند. پاسخ این روند روشن است: آمریکا هر غلطی را تصور می کرد می تواند، ترتیب داد. اما هیچ غلطی نتوانست بکند.

پاسخ به چنین روند مغشوشی، فقط بی اعتنایی و جدی نگرفتن ترامپ -چه به وقت تهدید و چه هنگام تطمیع و پیغام فرستادن- است. این تحقیر، نتیجه رفتار متفرعانه و در عین حال احمقانه خود آمریکاست. و الّا، نه وعده آنها برای کنار گذاشتن پروژه براندازی، کمترین اعتباری دارد. و نه وعده مذاکره برای حل مشکلات.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    0 0
    خوبه غلطي نتونسته بكنه و وضع اينه
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    1 0
    رازی ندارد وقتی آقا پاسخ دشمن را میدهند.
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    47 1
    حقیری بنام ترامپ ببو .
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
      0 1
      ببوشون ترامپه خفنشون کیه؟
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
      1 0
      و رهبری عظیم القدر به نام آیت حق خامنه ای
  • حسن محمدکریمی ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    3 0
    واقعا رهبری دقیق عمل کردند. جواب ابلهان خاموشی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس