کد خبر 963230
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
واکنش شدید اللحن «العبادی» علیه سخنان ترامپ درباره ایران

نخست‌وزیر سابق عراق در نامه‌ای به رهبران حزب الدعوه این کشور اعلام کرد که از تمامی مناصب خود در این حزب استعفا کرده است.

به گزارش مشرق، «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر سابق عراق از همه مناصب خود در حزب الدعوه استعفا کرد و خواستار باربینی در چارچوب‌های رهبری و ساختار این حزب شد.

دفتر اطلاع‌رسانی العبادی جمعه (دهم خرداد) اعلام کرد که وی در نامه‌ای هفت‌بندی از اعضا و نیروهای کادر حزب الدعوه خواست با بازینی و نقّادی این حزب، خونی جدید در رگ‌های الدعوه تزریق کنند.

بیشتر بخوانید:

فراکسیون «بدر»: نخست وزیری مجدد «العبادی» صرفاً یک رویا است

سالی که قرار بود العبادی برای آمریکایی‌ها شیرین کند

استعفای العبادی از حزب الدعوه در آستانه کنگره آتی این حزب صورت می‌گیرد.

رئیس ائتلاف انتخاباتی النصر عراق که ۴۲ کرسی در پارلمان این کشور دارد، در این نامه گفته است که «تجارب سیاسی و اجتماعیِ عاری از اشتباه و معصوم» وجود ندارد و مهم بازنگری و اصلاحات است.

حزب الدعوه عراق با نام کامل «حزب الدعوه الاسلامیة» در سال ۱۹۵۷ توسط شهید آیت‌الله «محمد باقر الصدر» تأسیس شد و رهبر فعلی آن «نوری المالکی»، نخست‌وزیر اسبق و رهبر ائتلاف دولت قانون در پارلمان است.

اخیراً بعد از آنکه حیدر العبادی از راهیابی مجدد به نخست‌وزیری عراق باز ماند، اختلاف بین او و سایر اعضای حزب الدعوه بیشتر شده است.

«سامی العسکری»، عضو سابق حزب الدعوه الاسلامی عراق و از رهبران ائتلاف دولت قانون دو هفته پیش در مصاحبه با روزنامه «القدس العربی» از وجود دودستگی در حزب الدعوه خبر داد و گفت که این مسئله باعث تضعیف این حزب و نقش سیاسی آن در عراق شده است.

رهبر ائتلاف النصر عراق طی چند ماه گذشته از دولت عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر فعلی این کشور انتقاد کرده و گفته است او (عبدالمهدی) برخی از شخصیت‌ها را به رغم اینکه مظنون به فساد هستند، در مناصب اجرایی به کار گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس