بندپی نمایه

استاندار تهران گفت: به‌عنوان‌مثال مالک ساختمانی ماهانه ۷۰۰ میلیون تومان اجاره دریافت می‌کند اما مالیاتی نمی‌پردازد که این افراد باید شناسایی شوند.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران روز یکشنبه در حاشیه شورای برنامه‌ریزی استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید روش‌های نوین، علمی و تخصصی‌تر برای شناسایی مودیان مالیاتی داشت تا از فرار مالیاتی جلوگیری کرد.

وی گفت: برنامه خاصی برای اخذ مالیات از دستگاه های مختلف ساماندهی شده است و روز به روز در حال پیشرفت و استفاده از روش‌های علمی‌تر و تخصصی‌تر هستیم.

بیشتر بخوانید:

بانک‌ها عامل افزایش نرخ بیکاری استان تهران

استقرار متصرفین دانشگاه الزهرا (س) در پرند یا شهرک زیتون

استاندار تهران بیان کرد: سرجمع سهم استان تهران از درآمدهای مالیاتی استان‌های کشور به ۶۸ هزار میلیارد تومان معادل ۵۲ درصد می‌رسد.

محسنی بندپی افزود: هرچه ما در مقاطع سه‌ماهه، مازاد بر ارقام تعیین‌شده آن درآمد مالیاتی کسب کنیم این اختیار به استان تهران داده‌شده است که مبلغ مازاد به مسائل و زیرساخت‌های استان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در سرانه‌های مختلف مانند ورزشی، بیمارستانی، آموزشی و دیگر سرانه‌ها، استان تهران جزو محروم‌ترین استان‌ها است.

استاندار تهران تأکید کرد: این استان درآمدهایی از فعالیت‌های اقتصادی که البته عوارض و مضراتی هم برای شهروندان استان تهران دارد که باید در استان هزینه شوند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه برخی افراد باوجود درآمدهای چند صدمیلیونی مالیات نمی‌دهند، تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال مالک ساختمانی ماهانه ۷۰۰ میلیون تومان اجاره دریافت می‌کند اما مالیاتی نمی‌پردازد که این افراد باید شناسایی شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید کار گروهی برای رصد درآمدهای دستگاه‌های اجرایی استان تهران تشکیل شود تا به‌صورت منظم درآمدها و مازاد درآمدها به استان تهران بازگردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس