کد خبر 961854
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
رزمایش جدید نیروهای ارتش و انصارالله یمن

تک‌تیراندازان ارتش یمن در سه روز اخیر، 180 عملیات علیه نیروهای ائتلاف سعودی انجام دادند که طی آن، دهها عضو ائتلاف، کشته یا زخمی شدند.

به گزارش مشرق، یک منبع مطلع در یگان تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه (دیروز) خبر داد، این یگان در سه روز اخیر بیش از 180 عملیات علیه «نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی» انجام داده است.

بر اساس گزارش شبکه‌ « المسیره» یمن، این منبع آگاه در ادامه گفت: در این عملیات‌ها بیش از 180 نیروی ائتلاف از جمله مزدوران سودانی و نظامیان سعودی کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

حمله پهپادی یمن به آشیانه جنگنده‌های سعودی در فرودگاه جازان

بنا به این گزارش، یگان تک‌تیراندازان در 18 آوریل گذشته نیز 58 عملیات علیه نیروهای متجاوز انجام دادند که در نوع خود، رقم بالایی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، یگان پهپادی ارتش یمن نیز امروز برای چهارمین بار طی یک هفته گذشته، فرودگاه‌های جنوب عربستان سعودی را هدف حمله پهپادی قرار داد.

«ائتلاف عربی» به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرده، از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) بیش از ۵۰ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند.

الحاضری به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت: در نتیجه بمباران مستقیم، تا کنون ۵۲ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند. تعداد کشته شدگان به ۱۳ هزار و ۲۵۰ نفر می‌رسد که ۳۸۰۰ کودک در میان آنها وجود دارند.

بر اساس گزارش‌های پیشین سازمان ملل ۲۲ میلیون نفر یعنی حدود ۷۵ درصد جمعیت یمن به کمک نیاز دارند و هشت میلیون و چهارصد نفر از آنها نمی‌دانند وعده بعدی غذایشان را چگونه تأمین خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس