عکس/ سفر روحانی به آذربایجان غربی

روحانی در سال 91 گفته بود: اداره مملکت با سخنرانی ممکن نمی‌شود اداره کشور نصیحت نمی‌خواهد، باید کار کرد همه باید به سمت تولید حرکت کنیم.

سرویس سیاست مشرق - مهرماه ۱۳۹۱ که قیمت دلار در بازار آزاد به ۳,۱۰۰ تومان رسیده و قیمت پراید ۱۰ میلیون تومان بود، حسن روحانی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ را داشت، در همایش تخصصی بین المللی برند برتر سخنرانی کرد و به انتقاد از وضعیت اقتصاد کشور و عملکرد دولت دهم در کنترل بازار پرداخت.

وعده های روحانی و دولت را از اینجا پیگیری کنید

بخش مهم سخنان حسن روحانی در این همایش مربوط به قسمتی می‌شد که او در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها که بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی داشت، پاسخ داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به افزایش قیمت دلار گفت: مردم دلار نمی‌خواهند صداقت و برنامه می‌خواهند. ما نیاز به نوکر نداریم نیاز به مدیر داریم. ما نیاز به نوکر مدیر داریم، نه نوکر خالی، تنها نوکر بودن کافی نیست.

وی با بیان اینکه تولید با شعار و تیتر درست نمی‌شود، افزود: ما باید شرایط لازم را برای تولیدکنندگان فراهم کنیم ضمن آنکه باید امنیت نیز در تولید مورد توجه قرار گیرد. منظور از امنیت آن است که آرامش برای تولیدگران فراهم شود همچنین باید به این نکته اشاره کرد که برای فراهم شدن آرامش در جامعه باید به قانون و قانونگرایی تمکین کرد. اگر به قانون تمکین کنیم آرامش در جامعه نیز به‌وجود می‌آید.

روحانی با طرح این پرسش افزود: تولیدکنندگان با چه امنیتی می‌توانند در داخل سرمایه‌گذاری کنند مقررات امروز در تعرفه مشخص نیست روزی تعرفه را ۱۵۰ درصد اعلام می‌کنند و فردای همان روز تغییر می‌کند. این تغییر تعرفه را در حوزه شکر به‌خوبی دیدیم. تعرفه آن ۱۵۰ درصد اعلام شده بود و چند روز بعد ۴درصد رشد یافت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اداره مملکت با سخنرانی ممکن نمی‌شود اداره کشور نصیحت نمی‌خواهد، باید کار کرد همه باید به سمت تولید حرکت کنیم باید کاری صورت گیرد تا تولید به صرفه و باامنیت باشد اگر این اقدام صورت گیرد مردم خود به‌دنبال تولید می‌روند و دیگر نیاز به شعار نیست. باید موانع تولید را برطرف کنیم تا محیط مناسب برای تولیدکنندگان آماده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت اگر تولید رقابتی نشود باثبات نیز نخواهد شد. نمایندگان پیش از این اعلام کرده بودند که بانک مرکزی ارز را وارد بازار نکند اما مورد توجه واقع نشد و دیدیم چه اتفاقاتی به‌وجود آمد. درحالی که ما در کشور قانون و مقررات داریم و باید همه بیشتر به آن توجه کنیم.

وی گفت: رشد نقدینگی در کشور ما بی‌حساب و کتاب است در این ۷سال رشد نقدینگی ما چقدر بود؟ رشد نقدینگی ما ۶برابر شده است.

دبیر سابق شورای‌عالی امنیت ملی در ادامه به اهمیت و نقش سفارتخانه‌های کشورمان در خارج از کشور پرداخت و افزود: برخی بر این باورند که در سفارتخانه‌های ما فقط باید پرچم کشورمان برافراشته باشد درحالی که ما سفارتخانه‌هایی را می‌خواهیم که زمینه تولید ما را در بازار کشورهای دیگر فراهم کنند. زمینه روابط ما را با کشورها به‌خوبی برقرار کنند تا بتوانیم به بازار هدف دست یابیم. اگر می‌خواهیم در عرصه سیاست خارجی کشورمان را به‌خوبی معرفی کنیم نیاز به تبلیغ خود داریم در این تبلیغ باید کالاهای خوب را به کشورهای دیگر معرفی کنیم. نباید فقط شعار داد اگر این کار صورت گیرد و کالاهای خوب وارد کشورهای دیگر شود، آبروی کشور ما حفظ می‌شود.

روحانی تاکید کرد: شک نکنید که ما می‌توانیم تمام بازار کشورهای دیگر را دراختیار بگیریم. بنده معتقدم ما این توانایی را داریم که بتوانیم تمام بازار پوشاک اروپا را فتح کنیم و به‌راحتی بازار حلال را دراختیار خود قرار دهیم امروز غذای حلال فقط برای مسلمانان نیست غیرمسلمانان نیز دنبال غذای حلال هستند بر این اساس با کلمه حلال می‌توان این بازار را فتح کرد. فتح بازار حلال به‌معنای تبلیغ شریعت و اسلام است.

وی افزود: درست است که دشمن به ما فشار می‌آورد، درست است که ما نیاز به اقتصاد مقاومتی داریم اما آیا خودمان به ملت‌مان فشار وارد نمی‌کنیم؟ نقدینگی را چه کسی بالا برده؟

وی گفت: با این مشکلاتی که پیش روی ما قرار گرفته است، فقط باید به فکر ملت باشیم اگر بیشتر از کارشناسان استفاده می‌کردیم این مشکلات به‌وجود نمی‌آمد. باید قبول کرد که ما امروز مشکل اقتصادی داریم، ما سال ۸۵ تحریم نبودیم اما زمانی که تحریم‌ها شروع شد برای این تحریم‌ها چه برنامه‌ای را درنظر گرفتیم آیا واقعاً به فکر اقتصاد مقاومتی بودیم؟

روحانی افزود: اگر مردم بدانند که مسئولان مشکلات آنها را می‌فهمند و دلسوزانه راه‌حل ارائه می‌دهند از مشکلات به‌خوبی عبور می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دوران شعار به پایان رسیده است، تصریح کرد: مردم از اینکه فقط حرف می‌شنوند، خسته شده‌اند مردم از اینکه یک عده می‌آیند فقط یک‌طرفه سخن می‌گویند و به مسائل دیگر که مهم هم هست اشاره نمی‌کنند، خسته شده‌اند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: متاسفانه یک عده آمدند و کارشناسان را منزوی کردند. پس از منزوی کردن کارشناسان و مدیران دیدیم که چه مسائلی به‌وجود آمد.

روحانی با بیان اینکه ما باید شرایط خود را با دنیا مناسب کنیم، افزود: اگر این اقدام صورت گیرد و شرایط خوبی در داخل و خارج از کشور فراهم شود، تولید نیز به‌خوبی محقق خواهد شد و ما می‌توانیم با این تولید به ایرانی بودن خود افتخار کنیم که می‌توانیم به تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی دست یابیم.

باید دید آیا روحانی در شرایط فعلی اقتصاد ایران که قیمت دلار ۱۵ هزار تومان و قیمت پراید ۵۰ میلیون تومان است، همچنان عملکرد دولت را مقصر این وضع می‌داند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مسعود IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    11 1
    هرکی قبل از اینکه بیاد ذهن مردم رو با هزاران ترفند وبه خاطر منافع خودش شستشو میده تا رای به دست بیاره وبعد از انتخاب شدن فقط به فکر منافع خود واطرافیانشونن.همه چیز فرموش میشه وفقط چپاول
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
      9 0
      امام خامنه‌ای در ایام انتخابات سال ۹۲ در حرم امام خمینی(ره) : "من به نامزدهای گوناگون عرض میکنم جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوی خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید؛ جوری وعده بدهید که اگر چنانچه آن وعده را بعداً به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید که نگذاشتند، نشد. کاری را که میتوانید انجام دهید، وعده بدهید. رییس جمهور طبق قانون اساسی ما، امکانات فوق‌العاده زیادی در اختیار دارد. ریییس جمهور بودجه کشور را در اختیار دارد، ارکان اجرایی کشور را در اختیار دارد، توانایی استفاده از همه افراد صاحب نظر را دارد. تنها محدودیتی که برای رییس جمهور در کشور ما وجود دارد، محدودیت قانون است، که این هم محدودیت نیست، قانون هدایت کننده است. "
  • FR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    25 0
    لعنت خدا بردروغگویان
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
      6 0
      روحانی اسفند ۹۷ در جمع مردم لاهیجان : «در شرایط جنگ اقتصادی کشور به فرمانده واحد نیاز دارد؛ به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادم فرماندهی با حضرتعالی و ما و سایر قوا پشت سر شما هستیم؛ فرمودند فرمانده این جنگ باید رئیس جمهور باشد. این تاکید مقام معظم رهبری بود و بنا شد بر اون مبنا دو قوه در چهارچوب مقررات در کنار دولت باشند.»
  • کره ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    18 0
    دولت باید ها !!!!!!!!! همش میگن باید اینطور بشه باید اونطور بشه!!!! کلا سخنران های خوبی هستن!!!!
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    84 0
    آنچنان رونقی ایجاد کردند که خواجه حافظ شیرازی حسرت زندگی در این عصر را میخورد.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    53 0
    طبق گفت اسحاق ۴۲۰۰ تی ، شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری هجوم آوردند و (صف کشیدند) اصن یه وضعی عه!
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    10 0
    ولی الان دلار را مهمتر از کار می داند.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
      7 0
      کدخدا را مهم تر از خدا می داند
  • ایرانی FR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    6 0
    آقای روحانی خطیب و سخنور توانایی هستن و به واسطه سخنور بودن رای آوردن
    • DE ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
      8 0
      ما هَزار بار تَکرار میکنیم که ابر زیر پای خودش را نگاه میکند جایی که علف نباشد میگوید من برای چه ببارم زیر پام بارون بزارم .
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
      9 0
      به ما رأی بدهید تا نگذاریم بین پیاده روها دیوار بکشند خدارو شکر معنای خطیب و سخنور بودن را هم فهمیدیم
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
      6 0
      شاهد مثال سخنوری!=روحانی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی: افراطیون، صهیونیستها و ضد انقلاب با ارائه اطلاعات غلط دولت آمریکا را به بیراهه بردند. جان؟ آمریکا رو به بیراهه بردن؟ یعنی آمریکا کارش درسته ولی به وسیله ضدانقلاب منحرف شده
  • DE ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    5 0
    اداره کشور نصیحت نمی‌خواهد، // ضد ولایت فقیه واضحتر از این نمیشه چون روحانی رییس قوه مجریه که مسئول اجراست فقط سخنرانی میکنه و حرف میزنه . از طرف دیگر وظائف رهبری که در قانون اساسی مشخص شده است در "شرایط عادی" کشور بیشتر جنبه ارشادی و رهنمود و راهنمایی و اخطار و بیدارباش و نصیحت و راهگشایی و مراقبت و ترسیم خطوط کلان کشور.... است
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    58 0
    روحانی خوی فرعونی دارد
  • AE ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    10 0
    روحانی مرد تکراری نشدنی گندی که به مملکت زد در تاریخ تکرار نخواهد شد
  • 1520255519 IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    2 0
    شما 100 روز صبر کنی همه چی درست می شه . به جون آقای رئیس جمهور که قول داده بود راست می گم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس