کد خبر 960495
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
ترامپ نمایه

ترامپ، از وزارت دادگستری این کشور خواست تا پرونده نیروهای آمریکایی که به جرایم جنگی متهم هستند برای طی مراحل عفو در اختیار او قرار داده شود.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک تایمز، به نقل از برخی مقام‌ات آمریکا گزارش داد که دونالد ترامپ، از وزارت دادگستری این کشور خواست تا پرونده نیروهای آمریکایی که به جرایم جنگی متهم هستند برای طی مراحل عفو در اختیار او قرار داده شود.

براساس این گزارش، بخشی از افرادی‌که احتمال می‌رود از ترامپ تا یک هفته دیگر عفو خواهند شد، حتی به دادگاه هم نرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

ظریف به ترامپ: اسکندر و چنگیز هم نتوانستند ایران را نابود کنند

به گزارش نیویورک تایمز، یکی از سربازانی که که قرار است عفو شود «متیو گولستین» است. کسی که به کشتن یک غیرنظامی افغان در سال ۲۰۱۰ در افغانستان متهم است.

برخی از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان، هشدار می‌دهند که اگر از اتهامات جرایم جنگی به سربازان آمریکایی در افغانستان چشم پوشی شود، این کار پیامدهای ناگواری خواهد داشت.

برخی کارشناسان حقوقی آمریکا نیز هشدار داده‌اند که هرگاه ترامپ این تصمیم را بگیرد این کار به مشروعیت قانون نظامی آمریکا صدمه خواهد زد.

دلیل و انگیزه اصلی این تصمیم احتمالی ترامپ روشن نشده‌است. کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا درباره این گزارش نیویورک تایمز تاکنون ابراز نظری نکرده‌اند.

پیش از این نیز مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا هشدار داده بود که بازرسان دادگاه بین‌المللی کیفری که می‌خواهند درباره اتهامات جنایات جنگی در برابر نیروهای آمریکایی در افغانستان تحقیق کنند، ویزای آمریکا دریافت نخواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس