عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: کاندیداهای مجلس نهم و گروه‌های فعال در صحنه انتخابات باید ضمن پرهیز از طرح شعارهای تکراری، کلیشه‌ای و تئوری‌پردازی، برای کسب رضایت‌مندی مردم و استقرار حاکمیت نظام اسلامی برنامه‌های عملیاتی قابل اجرا ارائه کنند.

عشرت شایق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: انتظار طبیعی مردم از کاندیداهای نهمین دوره انتخابات و گروه‌های سیاسی این است که اعلام کنند برای چهار سال دوران نمایندگی چه برنامه‌ها و سیاست‌های کلانی خواهند داشت و چگونه خواهند توانست این اهداف و برنامه‌ها را به انجام رسانند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش محوری اصول قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌ریزی‌های کشور افزود: داوطلبان نمایندگی مجلس و گروه‌های حامی آنها باید با بررسی برنامه‌ پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (90 تا 94) و تطبیق آن با سند چشم‌انداز20 ساله به طور مشخص به مردم بگویند که اجرای این برنامه‌ در چه مرحله‌ای قرار دارد، نکات قوت و ضعف اجرای آن چه بوده و برای رسیدن به اهداف اعلام شده در آن چه اقداماتی باید انجام گیرد.

وی با اشاره به شرایط داخلی و بین‌المللی ایران اسلامی گفت: چنانچه کاندیداها و یا طرفداران آنها در تبلیغات انتخاباتی مشکلات و مسائل اساسی مردم مانند اشتغال، بهداشت و درمان، تورم، معضلات فرهنگی و اجتماعی، امنیت و رفاه عمومی را به فراموشی سپرده و به حاشیه‌انگاری‌های انتخاباتی اهمیت دهند، روند نامطلوبی طی خواهد شد که همه از آن متضرر می‌شوند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاندیداهای مجلس نهم و گروه‌های فعال در صحنه انتخابات باید ضمن پرهیز از طرح شعارهای تکراری، کلیشه‌ای و تئوری‌پردازی در مسائل مختلف، برای کسب رضایت‌مندی مردم و استقرار حاکمیت نظام اسلامی در کشور برنامه‌های عملیاتی قابل اجرا ارائه کنند.

وی گفت: در هر دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاهده می‌شود که کاندیداها برای اثبات خود به ارزیابی عملکرد دیگران می‌پردازند و این در حالی است که کاندیداهای هر انتخاباتی قبل از هر چیز باید عملکرد خود را در مسئولیت‌های قبلی ارائه و صراحتاً اعلام کنند که برای دوران چهار ساله نمایندگی مجلس شورای اسلامی چه برنامه‌هایی داشته و چه شایستگی‌هایی دارند.

این فعال سیاسی افزود: مردم حق دارند از کاندیداهایی که قبلاً در سطوح مختلف تصمیم‌گیری و اجرایی کشور مسئولیت‌هایی داشته‌اند در مورد عملکردشان سئوال کرده و این سوابق را در ارزیابی خود نسبت به کارآیی افراد مدنظر قرار دهند و هیچ‌کس نباید از این شیوه گزینش گریزان باشد.

وی با تاکید بر توجه کامل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص شایستگی‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت به کارگیری این رهنمودها از سوی مردم و گروه‌های سیاسی برای انتخاب نمایندگان اصلح، قطعاً مجلس نهم، مجلسی کارآمد، صادق و شجاع، متعهد و متخصص، پاک و به دور از زد و بندهای کانون‌های ثروت و قدرت شکل خواهد گرفت و رسالت عظیم خود را در راه رشد و شکوفایی انقلاب اسلامی و تعالی و توسعه ایران اسلامی به کار خواهد بست.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس