کد خبر 953663
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱
مهدی جمالی نژاد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از تشکیل چهار کمیته برای بهبود شرایط بحران سیل خبر داد و گفت: موضوع بازتوانی شهرها و روستاهای آسیب دیده در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور عصر امروز در شورای اداری البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد گفت: استاندار البرز در بحران اخیر بسیار خوب همکاری کرد و ما قدردان این زحمات هستیم.

بیشتر بخوانید:

فیلم / وقوع سیل بدلیل باروَرکردن ابرها!

ارسال کمک‌های مردم سوریه به مناطق سیل‌زده ایران

فیلم / رونمایی از اولین کارواش بسیجی شور!

اقدام ضربتی برای جلوگیری از بحران جدید در خوزستان

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در ادامه ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در بحران های اخیر بیان کرد: سیل اخیر و مشکلات پس از آن بی نظیر بود و ۲۴ استان کشور درگیر این مسئله شدند.

وی به تبیین اقدامات انجام شده برای مردم سیل زده اشاره کرد و افزود: هنوز هم نیازمند یاری مدیران و مردم هستیم و خواستاریم که در مرحله بازسازی ما را تنها نگذارند.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه چهار کمیته برای بهبود شرایط بحران تشکیل شد، گفت: موضوع بازتوانی شهرها و روستاهای آسیب دیده در دستور کار قرار گرفته است.

وی از تشکیل یک قرارگاه برای رسیدگی به مشکلات بحران سیل خبر داد و اظهار کرد: این قرارگاه ها در کنار تشکیل کارگروه ها فعالیت خواهد کرد تا مدیریت پروژه به صورت منسجم صورت گیرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به آسیب دیدن ۲۰۰ شهر از کشور در سیل اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در کنار هر قرارگاه یک کمیته نیز فعال خواهد شد که با حضور استاندار و معاون عمرانی استان همراه است و در نهایت این قرارگاه ها برای امدادرسانی به مناطق آسیب دیده بسیج هستند.

جمالی نژاد به آسیب دیدن ۱۰۰ هزار واحد از منازل مسکونی خبر داد و بیان کرد: در این میان، ۶۷ هزار منزل نیازمند بازسازی کامل است و خواستار جلوگیری از موازی کاری و پرهیز از حرکات جزیره ای هستیم.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی خیرین و کمک های مردمی، اظهار کرد: تلاش می کنیم در جلسات آینده گزارشات تکمیلی و مطالب مربوط به بازسازی این منازل را ارائه کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس