کد خبر 953632
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
گالری های خانگی

برخی از گالری‌های خانگی در حال تبدیل به کلونی‌هایی برای تولید تهدیدات درون زای فرهنگی هستند که تمایل بیشتری روی جنس مؤنث به عنوان گروه‌های هدف دارند.

سرویس سیاست مشرق - متاسفانه بدلیل عدم توجه مناسب به مقوله فرهنگ و هجوم بی وقفه نظام استکباری به تمدن و فرهنگ ایران اسلامی، سالیان مدیدی است که در شهرهای مختلف ازجمله تهران شاهد تشکیل وگسترش گالری‌ها و آتلیه‌های خانگی هستیم. مکان‌هایی که به دلیل پایین بودن و گاهاً عدم نظارت روی آنها انواع و اقسام تهدیدات در حال تزاید هستند.

باتوجه به اینکه در بعد فرهنگی، استعمارگران به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین راه نفوذ در کشورها، نفوذ در فرهنگ آنان و استحاله درونی آنها است، می‌خواهند ارزش‌های مورد پسند خود را ارزش‌های مترقی جلوه دهند و جایگزین معیارهای بومی و فطری ملت‌ها سازند و از این طریق، بدون هیچ دغدغه‌ای به آینده منافع خود در این کشورها مطمئن باشند.

در واقع برخی از گالری‌های خانگی در حال تبدیل به کلونی‌هایی برای تولید تهدیدات درون زای فرهنگی هستند که تمایل بیشتری روی جنس مؤنث به عنوان گروه‌های هدف دارند.

می‌توان به طور کلی ترویج افکار و اندیشه‌های غیراسلامی و حتی ضداسلامی، تبلیغ افکار التقاطی، تقدس زدایی، توهین به مقدسات، تجددگرایی، علم زدگی و عقل گرایی افراطی، بی اعتبار کردن علوم و معارف اسلامی به بهانه عدم تطابق با دانش‌های نوین بشری، ترویج بی حجابی و بدحجابی و پوشش‌های مستهجن و خلاف شئون اسلامی و… را از نتایج رایج در این محافل دانست.

تصویر فوق نمونه‌ای از این تاراج دین و هویت در بین نسل ماداران آینده و عادت دادن جامعه به دیدن این پلشتی‌ها و ولنگاری‌های دینی، عرفی و فرهنگی است که طی روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده که با بازخوردهای منفی اجتماعی نیز روبه رو شده است.

در اینکه برخی از والدین فاقد مهارت‌های تربیتی فرزند هستند و باید برای این موضوع برنامه‌ریزی اصولی و بنیادین در مدارس و دانشگاه‌ها صورت پذیرد، شکی نیست ولی جای تعجب از دستگاه‌های مسئول در حوزه اصناف و نهادهای فرهنگی و اجتماعی است! انتشار تصاویر فوق علاوه بر اینکه از لحاظ قوانین صنفی و مدنی کاملاً جرم محسوب می‌شود، از نظر انسانی نیز کاملاً سخیف بوده و می‌تواند آینده آن نوجوان را کاملاً تحت الشعاع بی اطلاعی والدین و سود جویی آن آتلیه کند!

البته هشدارهایی در این خصوص صادر شد که به عنوان نمونه در اطلاعیه مورخ ۰۶/‏۰۴/‏۱۳۹۷‬ صنف عکاسان به واحدهای عکاسی اعلام شد برابر اعلام معاونت محترم نظارت بر اماکن عمومی و پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ واحدهای صنفی که جهت " تبلیغ در فضای مجازی " و یا جهت تبلیغ " در واحد صنفی خود" از عکس و فیلم‌های نامتعارف استفاده و آنها را در معرض نمایش عموم قرار می‌دهند طبق نظر معاونت محترم اداره اماکن تخلف محسوب شده و اعمال ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی برای این واحدها انجام می‌گردد.

آقای زعفر یاوری، رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران در تاریخ ۲۴/‏۰۷/‏۱۳۹۷‬ طی اطلاعیه دوم خود مجدداً به این رفتارها اخطار کرد.

«احتراماً" به اطلاع می‌رساند هرگونه تبلیغات غیراسلامی و استفاده از عکس و فیلم‌های غیرمجاز عروس و داماد و مدلینگ جهت تبلیغات در فضای مجازی، غیرقانونی و ممنوع می‌باشد و چنانچه هر واحد صنفی اینگونه تبلیغات را در فضای مجازی داشته باشد، واحد صنفی مربوطه جهت اعمال قانون، به مراجع ذیصلاح معرفی می‌گردد.»

اما اگر به صورت واقع بینانه به موضوع بنگریم، اذعان خواهیم کرد که نتیجه مورد انتظار از این اطلاعیه‌ها و دستورالعمل‌ها به دست نیامده است. این عدم توفیق در صحبتهای آقای رحمت الله قادری نائب رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران نیز کاملاً مشهود است.

وی در تاریخ ۱۴/‏۰۸/‏۱۳۹۶‬ اظهار کرده بود که "متاسفانه مسئولان مربوطه یا صدای اتحادیه عکاسان در خصوص فعالیت آتلیه‌های غیر مجاز، آن هم به دور از هر گونه محدودیتی را نمی‌شنوند و یا هشدارهایی که در رابطه با وضعیت عکاسی و فیلمبرداری از دختران جوان در آتلیه‌ها، تالارها و باغ‌ها مطرح می‌شود را جدی نمی‌گیرند.

وی افزود: ما در اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران، موارد بسیاری از آتلیه‌های فاقد مجوز را شناسایی و به اتاق اصناف معرفی کرده‌ایم اما پس از اتاق اصناف، اماکن باید پیگیری برخورد و پلمپ این واحدهای متخلف را انجام دهد که در حال حاضر هیچ گونه اقدامی صورت نمی‌گیرد.

لازم به نظر می‌رسد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اجتماعی، وزارت اطلاعات، وزارت ارشاد، نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید هر چه سریع‌تر سازوکاری در خصوص نحوه نظارت بر رفتار این مجموعه‌ها اندیشیده و جلو اشاعه رفتارهای خلاف دین، قانون و مذهب را بگیرند.

صادق عابدینی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    7 2
    مجلس محور فعالیتش سیاست شده ولی در زمینه فرهنگ و اقتصاد حرکت خاصی نمیزنه. خاک تو سرمون با این مجلس. فقط یه تلنگر به مجلس بزنید بلکه ب وظایف خودشون عمل کنن
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    0 0
    الان مثلا این تصویرها رو تار کردید ؟؟
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 0
    یه کم بیشتر اختلاس کنین خانوما سر به راه میشن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس