کد خبر 952822
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
قاضی صلواتی

نماینده دادستان با اشاره به اظهارات شهود در خصوص نحوه سپرده‌گیری موسسه غیرمجاز البرز ایرانیان گفت: برخلاف ادعای امیرحسین آزاد، پدرش در این موسسه ایفای نقش می‌کرده است.

به گزارش مشرق، پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران برخی از موسسات مالی صبح امروز در شعبه رسیدگی به مفاسد اقتصادی با ریاست قاضی صلواتی برگزاری شد.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان اقدام به توضیحاتی در خصوص اظهارات پیشین امیرحسین آزاد سرپرست موسسه مالی و اعتباری البرز ایرانیان متهم ردیف اول این پرونده کرد و گفت: موسسه شما از ریشه با خلاف ثبت شده است و نامه‌ای که شما مبنی بر ادغام با سایر موسسات از آقای پورمحمدی نشان می‌دهید مربوط به ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ است.

بیشتر بخوانید:

متهم فرزند استاندار سابق و داماد استاندار کنونی است/ نماینده دادستان: پول سفر به جزیره‌های شخصی از کجا آمده است؟

نماینده دادستان با اشاره به اینکه بانک مرکزی ساماندهی را برای موسساتی صادر می‌کرده است که مشغول فعالیت بانکی بوده‌اند، افزود: البرز ایرانیان اصلاً فعالیت بانکی نداشته و یک تعاونی روستایی بوده است. شما به رسانه‌ها تصویری نشان می‌دهید که بانک مرکزی به شما مجوز داده است. آیا مجوز سپرده‌گیری داده‌اند؟

نماینده دادستان با بیان اینکه امیرحسین آزاد مدعی می‌شود که سفرهای خارجی را با پولهای خودش انجام می‌داده است، خطاب به متهم افزود: شما بیان داشتید که پیش از ورود به موسسه بیش از ۲ میلیارد سرمایه نداشتید چطور شد که ظرف مدت کوتاهی سرمایه شما به ۵۰ میلیارد افزایش یافت؟ اگر اینقدر توانمند هستید خب سرمایه ۴ میلیاردی مردم را به ۵ و ۶ میلیارد افزایش می‌دادید.

وی سپس به دیگر اظهار متهم در خصوص اینکه اگر فعالیت اقتصادی نمی‌کرده‌اند در عوض به مردم وام می‌داده‌اند، افزود: وام‌هایی که داده‌اید تضامین درست نداشته و برنگشته است، شما از این طریق پولشویی کردید تا منشاء این پولها مشخص نشود.

نماینده دادستان همچنین در این جلسه پس از ارائه توضیحات همسر حامد کرمی یکی از سرپرستان شعب البرز ایرانیان که در کرج به قتل رسید گفت: امیرحسین آزاد منکر نقش پدر و اقوامش در موسسه است، اما اظهارات همسر حامد کرمی نشان می‌دهد که پدر امیرحسین آزاد در جلسه جذب سپرده حضور داشته و سخنرانی کرده، همچنین شعبات موسسه فردوسی و دیگر موسسات در ایلام و همدان که پدر آزاد پیش از این استاندار آنها بوده تاسیس شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلحشور IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    3 1
    سلام به مشرق نیوز حالا حی مردم می گن مسئولان مشکل دارن، شما هم تا می تونی فیلتر کن نظرات مردم شریف کشور را
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      چقدرم فیلتر میکنه خخخخ در ضمن مسئولان مشکل دار رای کنسرتی گرفتن
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    وای اگر از پس امروز بود فردایی. که هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس