احمد توکلی نمایه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد پذیرش مطالبات FATF، شرایط را برای کشور سخت‌تر می‌کند.

به گزارش مشرق، دکتر احمد توکلی در گفت‌وگو با «انتخاب» و در پاسخ این سؤال که «شرایط فعلی مجمع را برای تصویب CFT و پالرمو چگونه می‌بینید؟»، اظهار داشت: با کاری که آمریکا در تروریستی خواندن سپاه کرده، احساس خطر بیشتر و شرایط بدتر می‌شود. FATF هم از طرف آمریکا حمایت می‌شود و منشأ خباثت هر دو یک‌جاست. نقش آمریکا در این مسئله و سازمان‌های بین‌المللی برجسته است.

توکلی در پاسخ این سؤال که «آقای لاریجانی پیش‌تر گفته بودند این موضوع سال 96 در مجلس تصویب و در شورای نگهبان هم تأیید شده بود»، تصریح کرد: در آن زمان FATF تصویب نشده بود، بلکه قانون پولشویی تصویب شده بود که یک امر مثبت بود. اما FATF به معنای مجموعه‌ای که الزاماتی را با خود به همراه می‌آورد، یک چیز جدید است.

دکتر توکلی درباره عملکرد عهدشکنانه اروپا و طلبکاری بر سر FATF گفت: آنها زیاده‌طلب هستند. تعهدات خود در برجام را رعایت نمی‌کنند، آن‌گاه آمده‌اند در اینستکس برای ما شرط گذاشته‌اند که موشک‌های شما نباید نقطه‌زن باشد. یعنی ما با یک مشت جانور زیاده‌خواه مواجه هستیم.

وی افزود: من اصل متن اینستکس را خوانده‌ام. اگر همه‌جانبه و تاریخی نگاه کنید، به صراحت می‌گویم پذیرش FATF کار ما را سخت‌تر می‌کند. زیرا آنها جلوتر می‌آیند. تعهد داده‌اند که برجام را اجرا کنند، نکرده‌اند و آمده‌اند گفته‌اند شرکت انحصاری می‌زنیم که به شما دارو و غذا بفروشیم. اصلاً نمی‌توانند دارو و غذا را جزو محدودیت‌ها بیاورند.

عضو «مجمع» همچنین گفت: اروپا و انگلیس در دوره‌های قبل چه کار کردند؟ جز حرف، چه قدم‌هایی برداشته شد؟ الان نفت ما را می‌خرند؟ تعهد داده‌اند که نفت را از ما بخرند؟

وی در پاسخ این سؤال که پس چگونه با آنها تعامل می‌کنیم؟، تصریح کرد: تعامل را در حداکثر ممکن، آقای روحانی کرده‌اند حتی در دوره‌ای که مسئول مذاکرات بودند هم این کار را انجام دادند و نتیجه‌اش همینی شد که می‌بینید.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 1
    هر چی روحانی روی آتیش آب می‌ریزه، باز یه عده، روش هیزم می‌ریزند.
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    1 0
    روحانی ظریف عراقچی و مخصوصا علی لاریجانی باید جواب گو باشید
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    1 0
    گذشتگان ما ضرب المثل جالبی داشتند که " آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود " .در گزنده بودن اروپایی ها و آمریکا شکی نیست باید به عاقل بودن بعضی ها شک کرد .
  • DE ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    1 0
    این قرارداد باز یک تله و قل و زنجیردیگه است. بعداز امضاء که خرشون از پل رد شد دوباره یک بهانه دیگه میارند و به تعهدات عمل نمی کنند. همه این تله ها برای این هستش که ایران سیستم دفاعی قوی نداشته باشه و ضعیف بشه. این قرارداد از اولش با نامردی و ناعادلانه بوده و تا بیست و سی و چهل سال همین بازی رو با شکل های جورواجور ادامه میدن. زیرا از انجام ندادن تعهدات اونا هیچ ضرری نمی کنند.
  • محمد IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    1 0
    هر دو بار از یک سوراخ ضربه خوردیم. اعتدالیون افراطی و اصلاح طلبان فرصت طلب رو باید کلا از پرونده ی هسته ای و اقتصاد ایران حذف کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس