کد خبر 951870
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
در این شهر پرندگان جانم سالم به در نمی‌برند/مرگبارترین شهر جهان برای پرندگان را بیشتر بشناسید

هر شهر با ساختار و بناهای بلند شیشه‌ای و چراغ‌های روشن در شب یک «شهر قاتل» برای پرندگان است، اما برخی از آن‌ها خطرناک‌تر از بقیه هستند.

به گزارش مشرق، این پژوهش نشان می‌دهد شهر شیکاگو، که به ساختمان‌های بلند و سازه‌های فوقانی اش شهرت دارد و دارای یکی از پرترددترین خطوط هوایی به خصوص در فصل مهاجرت پرندگان است، یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان برای این مسافران کوچک پَردار است. هنگامی که نور روز می‌تابد، پرندگان می‌خواهند مواد غذایی بیشتری پیدا کنند، بنابراین به سوی یک درخت پرواز می‌کنند، به نظر یک درخت است،......

بیشتربخوانید

نسل‌کشی پرندگان در شمال؛ فروش گوشت لاکچری در تهران

دانشمندان هشدار می‌دهند که حدود یک میلیارد پرنده سالانه در ایالات متحده به علّت برخورد با ساختمان ها، به ویژه آسمان خراش‌ها شیشه‌ای و بازتاباننده نور می‌میرند.

این یک مطالعه تکان دهنده است که به تازگی آزمایشگاه پرنده شناسی «کورنل» منتشر کرده است. در این پژوهش شهرها بر اساس خطراتی که برای پرندگان مهاجر ایجاد می‌کنند، تقسیم بندی می‌شوند. این آمار و ارقام به حامیان محیط زیست کمک می‌کند تا راه حل‌های مناسبی برای آن دسته از شهرهای ایالات متحده که برای این موجودات بالدار کوچک خطرناکترند، ارائه بدهند.

این پژوهش نشان می‌دهد شهر شیکاگو، که به ساختمان‌های بلند و سازه‌های فوقانی اش شهرت دارد و دارای یکی از پرترددترین خطوط هوایی به خصوص در فصل مهاجرت پرندگان است، یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان برای این مسافران کوچک پَردار است.

در فصل بهار و پاییز دست کم ۵ میلیون پرنده از ۲۵۰ گونه مختلف از وسط آسمان شیکاگو عبور می‌کنند.

پرندگان در سفر خود که هر سال دو بار تکرار می‌شود، هزاران هزار مایل را می‌پیمایند، در فصل بهار از آمریکای میانه و جنوبی به سمت شمال روانه می‌شوند و از دریاچه‌های کانادا عبور می‌کنند و در پاییز به سوی جنوب بازمی گردند.

سوزان الپن، مدیر گروه حفاظت از طبیعت و علوم در «آدوبون» یک سازمان حفاظت از پرنده‌های مستقر در نیویورک گفت: پرندگان در یک مکان غیر معمول، مانند یک پیاده رو فرود می‌آیند.

او می‌گوید: هنگامی که نور روز می‌تابد، پرندگان می‌خواهند مواد غذایی بیشتری پیدا کنند، بنابراین به سوی یک درخت پرواز می‌کنند، به نظر یک درخت است، اما در واقع انعکاس یک درخت روی نمای شیشه‌ای ساختمان است، و در نهایت پرندگان به ساختمان شیشه‌ای برخورد می‌کنند و می‌میرند.

مرگبارترین شهر دنیا برای پرندگان

بیشتر پرندگان مهاجر در سراسر ایالات متحده این کار را در شب وقتی آب و هوا سرد و آرام است انجام می‌دهند و بر فراز شهرهایی که نور آن‌ها جذبشان می‌کند، پرواز می‌کنند.

دانشمندان از مدت‌ها پیش دریافته اند که پرندگان به سمت نور جذب می‌شوند، بنابراین وقتی آن‌ها شب‌ها بر فراز یک شهر روشن به پرواز درمی‌آیند، به طور طبیعی به سوی آن کشیده و جذب می‌شوند، در حالی که چنین مناطقی برای آن‌ها «منطقه خطر» به شمار می‌رود.

هر شهر با ساختار و بناهای بلند شیشه‌ای و چراغ‌های روشن در شب یک «شهر قاتل» برای پرندگان است، اما برخی از آن‌ها خطرناک‌تر از بقیه هستند.

مرکز اسمیتسونیان پرندگان مهاجر، با بررسی آمارهای مختلف از سراسر آمریکا برآورد کرده که تعداد مرگ و میر پرندگان مهاجر در آمریکا بین ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد پرنده در سال است.

منبع: تابناک باتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    9 1
    مرگ بر امریکا!
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    0 0
    می دانید فریدون کنار خطرناکترین شهر برای پرندگان مهاجر هست یک نگاهی به بازارهای پرنده فروشی داشته باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس