اینستاگرام نمایه

شبکه اجتماعی اینستاگرام پس از اعلام اقدام رسمی دولت آمریکا در تروریستی خوانده سپاه پاسداران، از صبح امروز حساب چند فرمانده سپاه پاسداران را مسدود کرد.

به گزارش مشرق، هفته گذشته بود که دولت ایالات متحده آمریکا نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که مبتنی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیروی مسلح رسمی یک کشور محسوب می‌شود، تروریستی اعلام کرد و روز گذشته نیز آن را رسماً در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

اقدام وقیحانه سران کاخ سفید واکنش صاحبنظران را برانگیخته است؛ برخی از کارشناسان امریکایی رفتار آمریکا را حماقت‌آمیز توصیف کرده‌اند. کشوری مانند انگلستان نیز که از نزدیک‌ترین متحدان سیاسی و امنیتی آمریکا محسوب می‌شود، رسماً اعلام کرد که در این زمینه از ایالات متحده پیروی نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

اینستاگرام علیه سپاه اعلام جنگ کرد! +تصاویر

صفحه‌ اینستاگرام قالیباف هم بسته شد +عکس

صفحه اینستاگرامی ضرغامی نیز مسدود شد +عکس

اینستاگرام، اکانت سردار کمالی را هم مسدود کرد +عکس

اینستاگرام، صفحه سردار سلیمانی را بست +عکس

اقدام غیرقانونی دولت آمریکا سبب حمایت قاطبه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در ایران شده است؛ نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با پوشیدن لباس رسمی نیروی مردمی‌نظامی سپاه پاسداران حمایت خود از این نهاد قانونی را اعلام کردند. همچنین گروه‌های مختلف مردمی از جمله طلاب، دانشجویان و اقشار دیگر با تجمع، حمایت خود را از سپاه پاسداران اعلام کردند و در فضای مجازی نیز کاربران با هشتگ #من_هم_سپاهی‌ام به حمایت از سپاه پاسداران پرداختند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از سپاه پاسداران است کلیات یک طرح را امروز تصویب کردند که ماده واحده این طرح می‌گوید: به‌منظور اقدام متقابل در برابر تصمیمات و اقدامات ایالات متحده آمریکا در تضعیف صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و از آنجا که این رژیم برخلاف اصول مسلم حقوق بین‌المللی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که به‌عنوان نیروی رسمی نظامی کشور ایران شناخته می‌شود به‌عنوان نیروی تروریستی معرفی کرده است، به‌موجب این قانون، کلیه نیروهای نظامی امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا که در غرب آسیا فعالیت می‌کنند و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به‌نمایندگی از آنها در منطقه غرب آسیا و… فعالیت می‌کنند، تروریست اعلام می‌شوند و هرگونه کمک مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی و غیر آن به این دسته از نیروها از نظر این قانون معاونت در اقدامات تروریستی به‌حساب می‌آید.

۱ دولت جمهوری اسلامی ایران براساس این قانون و نیروهای مسلح پس از اذن رهبری موظفند در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی عنداللزوم در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای تروریستی مذکور در این قانون که در منطقه غرب آسیا و… فعالیت می‌کنند و منافع جمهوری اسلامی ایران را به‌مخاطره می‌اندازند، اقدامات متقابل و قاطع به‌عمل آورند.

۲ دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس این قانون و نیروهای مسلح پس از اذن رهبری موظفند در زمان لازم به‌گونه‌ای عمل کنند که نیروهای آمریکایی و سایر تروریست‌ها نتوانند از توان و امکانات موجود علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

۳ دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی و دیپلماتیک خود بهره‌مندی نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای تروریستی موضوع این قانون را از تأسیسات، تجهیزات، منابع مالی و دیگر کمک‌های احتمالی کشورهای منطقه به حداقل ممکن برساند.

۴ دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است از طریق مراودات دوجانبه و چندجانبه با کشورها و رایزنی با مجامع و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی از حداکثر توان خود برای بی‌اثر کردن اقدام آمریکا در معرفی نیروی رسمی نظامی ایران به‌عنوان گروه تروریستی استفاده کند.

از سوی دیگر، از صبح امروز و پس از اعلام رسمی قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی از سوی دولت آمریکا، اینستاگرام اقدام به مسدود کردن حساب کاربری تعدادی از فرماندهان سپاه از جمله سردار قاسم سلیمانی، سردار عزیز جعفری و سردار کمالی کرده است که به نظر می‌رسد این اقدام اینستاگرام در راستای شعارهای ظاهری آنها در مسدود کردن اکانت‌های مرتبط با گروه‌های تروریستی است که اگر این اقدام صحت داشته باشد، لازم است قوه‌قضاییه، وزارت ارتباطات و مجلس شورای اسلامی نیز به منظور تقابل با این اقدام اینستاگرام تصمیم فوری بگیرند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    14 6
    دولت همه 8 سال را انتخابات بعد می بیند وگرنه مقابله با اینستا راحت بود.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    14 14
    فیلتر تلگرام جز اینکه پای فیلتر شکن ها را به گوشی جوانان باز کرد چه سودی داشت که اینستاگرام را هم فیلتر کنید. برای هر مشکلی راه حل منطقی وجود دارد در دنیای امروز فیتر بی فایده است.
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      6 0
      فیلتر نه جانم باید بطور کل از دسترس خارج کنن اینجوری حتی با فیلترشکن هم نمیشه بهش دسترسی پیدا کرد
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    5 17
    بهترین مقابله به مثل با اینستاگرام اینه که این نرم افزار فیلتر بشه و همزمان نرم افزار مشابهی با نام اینستاگرام طلایی تولید بشه که صفحات اینستاگرام رو برای کاربر نشون بده اما کاربر ابتدا باید رمزش رو در اختیار نرم افزار ( و صاحب نرم افزار ) قرار بده . از طرفی صاحب نرم افزار می تونه هر صفحه ای رو که دلش خواست به کاربر نشون بده یا نشون نده . با این تکنیک ، تمام اختیارات اینستاگرام به وزارت ارتباطات منتقل میشه
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    14 31
    همین ققط مونده، اینستاگرام هم فیلتر کنید، کلا هر کاری که دلتون خواسته انجام دادید تا حالا، اشکال نداره ادامه بدید، آخر عمرتون هست
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
      2 0
      بی ادب زشت
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      3 0
      خدا وکیلی توی اینستا چی گیرت اومده تا حال؟؟ چه کار مهمی داری انجام میدی اونجا!؟؟
    • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      0 0
      مرسی نوستراداموس
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    0 0
    مردم‌متحد نیسن فعلا دارن پست برای نوتردام میزارن
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    0 0
    به نظر من باید ارتشی های آمریکا رو از سروش و ایتا و بله و ... حذف کنیم. خخخخ
  • میلاد IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    0 0
    ما اگر در کشور سیستم مالیات درست داشتیم و قانون گردش مالی و همچنین پول نقد مثل فر انسه با اعمال جریمه های مالیاتی قابل اجرا و حذف یارانه ها می تو استیم بدون هز ینه های سیاسی و مالی بسیار شیک شر ایط رامدیریت و بهبود دهیم .که ظاهرا و البته متاسفانه جایی در دید گاه تصمیم گیر ندگان و مشاورین کشور ندارد .
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    1 0
    بعضی از اینها که با فیلتر اینستاگرام مخالفند از دار و دسته شیطانند. اینستاگرام بجز مزخرفات چیزی برای جوانان ندارد و ابزار شیطان است.
  • CN ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    0 0
    خخخخخ، اینستاگرام اخه
  • رضا جوادی IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    1 0
    اینستا فیلتر باید گردد ..... مرگ بر اسرائیل ملعون و امریکار ستمکش
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    0 0
    احسنت .اقدام متقابل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس