زیدان

لاآپینیون آ کرونیا، روزنامه اول شمال غربی اسپانیا در مصاحبه‌ای اختصاصی با سرمربی تیم فوتبال باشگاه رئال مادرید اسپانیا پرده از مذاکرات پرحاشیه زیدان و پرس برداشته است.

سرویس ورزش مشرق - لاآپینیون آ کرونیا، روزنامه اول شمال غربی اسپانیا در مصاحبه‌ای اختصاصی با سرمربی تیم فوتبال باشگاه رئال مادرید اسپانیا پرده از مذاکرات پرحاشیه زیدان و پرس برداشته و با او از زندگی خصوصی، حال و روز رئال مادرید و فوتبال فرانسه سخن گفته است.

زیدان در این گفت و گوی صمیمانه تاکید جدی بر بازگشت رئال مادرید به روزهای اوج داشته و می‌گوید: همه چیز به حالت عادی بر می‌گردد، حالت عادی برای رئال مادرید یعنی، اوج استرس، هیجان، صدرنشینی، تلاش برای قهرمانی و لذت بردن از فوتبال.

اولین سوال از زیدان می‌تواند دلیل بازگشت او به رئال مادرید باشد، این یک خطر جدی است، اگر نتیجه نگیرید، خیلی چیزها از بین می‌رود؟

چه چیزی از بین می‌رود، من اول راه هستم، با رئال مادرید به اوج رسیدم اما باید در اوج بمانم، رفتم چون باشگاه این طور خواست و برگشتم چون باشگاه این طور خواست، من به یک استراحت یک فصلی نیاز جدی داشتم، دیدید که پیشنهاد هیچ تیمی را هم قبول نکردم. چیزی از بین نمی‌رود، یک مربی همیشه موفق نیست، قرار هم نیست من یک موزه داشته باشم و موفقیت‌های خود را در آن به نمایش بگذارم، شکست هم بخشی از شغل من است.

بیشتر بخوانید:

اعتراف زیدان درباره دوران کودکی‌اش

واقعاً در این مدت پیشنهاد رسمی و قابل توجه داشته‌اید؟

(با خنده) خوب البته بستگی دارد از دید شما چه چیزی قابل توجه باشد، اما برای من جالب بود که کشورهای عربی، چند باشگاه بزرگ چینی، دو باشگاه از ایتالیا و یک باشگاه از انگلیس رقم‌های قابل توجهی را پیشنهاد دادند، من اما تصمیم داشتم در کنار همسرم بمانم و خانواده را جدی بگیرم، به این استراحت نیاز جدی داشتم.

می‌شود اسم باشگاه‌های اروپایی را که با شما در تماس بوده‌اند ذکر کنید؟

این کار درستی نیست، اسرار یک باشگاه داخل همان خانواده باقی می‌ماند، وقتی من مخاطب یک تماس تلفنی محرمانه هستم، در همان چند دقیقه خود را عضو آن خانواده می دانم و اگر این تماس به جایی نرسد، محتویاتش را فراموش خواهم کرد. نام آنها مهم نیست اما برای من دریافت آن پیشنهادات ارزشمند و مهم بودند.

اوضاع این روزهای رئال مادرید چگونه است؟

دل به خرید چند ستاره در فصل تابستان بسته‌ام که نامشان را به بخش خرید و فروش بازیکنان تقدیم کرده‌ام. تیم خوبی داریم، جوانانی که بسیار انگیزه دارند و باید از آنها به درستی بازی گرفته شود. مشکلاتی در خط میانی تیم وجود دارد که باید برطرف شود. همه چیز تحت کنترل است و هواداران باید صبور باشند و به آینده امید داشته باشند.

شما بعد از یک جلسه نیم ساعتی با فلورنتینو پرس، ناگهان پشت تریبون آمده و گفتید که سرمربی رئال مادرید هستید، در آن لحظه، قرارداد خود را امضا کرده بودید؟

نه در زمانی که در سالن کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دادم، خبری از قرارداد نبود، شاید این یک کار غیرحرفه ای محسوب شود اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد که باید در همان کنفرانس خبری حضور پیدا می‌کردم، من و پرس یکدیگر را خوب می‌شناسیم و نیازی به بحث و جدل درباره مسائل مالی یا جزئیات فنی نبود. می‌دانستم که پرس مثل همیشه منتظر دستورات من می‌ماند و مشکلی در این زمینه نداشتیم.

اما اسیر رسانه‌ها می شدید و مجبور بودید با شرایط پرس امضا کنید، چه اتفاقی رخ می‌داد؟

با قلب تصمیم گرفته‌ام؛ سوال عقلانی نپرسید. چه اتفاقی رخ می‌داد؟ رقم قرارداد تغییر می‌کرد؟ مهم نبود، یک بازیکن اصلی را اخراج می‌کردند، باز هم مهم نبود، مهم رئال مادرید است و من یا هر بازیکنی هرگز حتی در سطح این نام هم نیست، من به خانه خودم برگشته بودم و خوشحالی من نیازی به توضیح نداشت.

آیا این صحت دارد که همسر شما خیال زندگی در مادرید ندارد و می‌خواهد به فرانسه بازگردد؟

نه این طور نیست، این را یک ماهنامه پاریسی نوشت و من اصلاً با آن مصاحبه هم نکرده بودم، وکیل من این مصاحبه را پیگیری خواهد کرد. من چنین چیزی نگفته‌ام، تنها در یک گفت و گو با روزنامه مادرید، اشاره کردم که همسرم چندان در مادرید از زندگی لذت نمی‌برد و به خاطر من در مادرید می‌ماند، البته او هرگاه می‌خواهد به راحتی و به سرعت به منزل مسکونی در فرانسه باز می‌گردد و حتی با پسرم به الجزایر سر می‌زند. خانه من اکنون فقط مادرید نیست و دنیا برای من و خانواده من کوچک شده است. مادرید هم زیبایی‌های خودش را دارد.

چقدر نسبت به قهرمانی در لالیگا خوش بین هستید؟

حتی طبق قوانین ریاضیات هم نباید چندان امیدوار باشیم، من برای فصل آینده آمده‌ام اما در بازی‌های باقی مانده چیزی که رخ خواهد داد، لذت بردن از فوتبال است و پیروزی و پیروزی. احتمالش بسیار کم است که بارسلونا و اتلتیکومادرید همه بازی‌های باقیمانده را با ناکامی پشت سر بگذارند و مادرید در همه بازی‌های باقیمانده به پیروزی برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس