کد خبر 946203
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳
گوترش

دبیرکل سازمان ملل در دیدار با نماینده سوریه در این سازمان تأکید کرد که جولان متعلق به سوریه بوده و توسط اسرائیل اشغال شده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل در دیدار با بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در این سازمان گفت که مواضع او و سازمان ملل در قبال جولان ثابت و روشن است و به قطعنامه‌های بین‌المللی که به‌صراحت جولان را سرزمینی عربی و متعلق به سوریه و اشغال‌شده توسط اسرائیل می‌داند متکی است.

گوترش گفت: «با وجود اینکه سیاست حرفه‌ای من مبنی بر عدم واکنش به اظهاراتی است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اما با توجه به خطرناک بودن تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سخنگوی رسمی دبیرخانه سازمان ملل خواستم که با صدور بیانیه‌ای تأکید کند که مواضع سازمان ملل در قبال جولان ثابت است و تغییر نمی‌کند و جولان سرزمینی عربی و اشغال‌شده است».

بیشتر بخوانید:

واکنش اردوغان به اظهارات عامل حمله تروریستی نیوزیلند

ترامپ حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان را به رسمیت می‌شناسد

نماینده سوریه در سازمان ملل نیز در این دیدار گفت که آمریکا هیچ‌گونه حقی برای تعیین سرنوشت جولان اشغالی ندارد و هرگونه اقدام آمریکا مبنی بر تجاوز به حق جمهوری عربی سوریه در بازپس‌گیری این سرزمین اشغالی و بازگرداندن این منطقه به حاکمیت دولت سوریه اقدامی غیرقانونی است که هیچ‌گونه تأثیری ندارد و به‌منزله نقض تعهدات آمریکا در قبال منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که از لحظه روی کار آمدن خود در کاخ سفید با اتخاذ مواضع غیرمنطقی و چالش‌برانگیز خود سبب حیرت و غافلگیری افکار عمومی جهان و حتی آمریکایی‌ها شده است، به‌تازگی خواستار به‌رسمیت شناختن اشغالگری تل‌آویو بر جولان سوریه شده است.

رژیم اشغالگر قدس که طی جنگ‌های خود با کشورهای عربی، بخش‌های گسترده‌ای از اراضی این کشورها از جمله بلندی‌های جولان سوریه، رود اردن، مزارع شبعا در لبنان و صحرای سینا در مصر را (البته اراضی سینا بازپس گرفته شد) به‌اشغال خود درآورد، به‌صراحت بر اشغال دائمی جولان تأکید کرده، موضعی که از حمایت آشکار دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برخوردار شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    1 1
    مهم اینه که امریکا چی میگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس