کد خبر 945829
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
انفجار کارخانه در چین

آتش‌سوزی و انفجار در کارخانه تولید مواد شیمیایی در شرق چین، ده‌ها نفر کشته و صدها مجروح برجای گذاشته است.

به گزارش مشرق، آتش‌سوزی و انفجار مهیب روز پنجشنبه(دیروز) در کارخانه تولید مواد شیمیایی در شهر «یان‌چنگ» واقع در شرق چین تا کنون ۴۷ کشته و حدود ۶۴۰ مجروح بر جای گذاشته است که جراحت ۹۰ نفر شدید گزارش شده است.

ببینید:

به گفته تلویزیون دولتی چین، زبانه‌های شعله آتش حاصل از انفجار که در شهرک صنعتی «چن‌جیاگانگ» به‌وقوع پیوسته است در ساعت ۳ بامداد به وقت محلی، تحت کنترل نیروهای آتش‌نشانی درآمد.

شدت انفجار به حدی بوده است که باعث ایجاد زمین‌لرزه کوچک در استان «جیانگ‌سو» شده است. خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) علت انفجار را آتش‌سوزی در کاخانه تولید آفت‌کش گزارش کرده است.

مقام‌های چینی از انتقال حدود ۱۰۰۰ نفر از ساکنان مناطق مجاور به نقاط امن به منظور پیشگیری از انفجارهای احتمالی و یا نشت مواد شیمایی خبر داده‌اند.

«شی‌جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین که برای سفری رسمی در ایتالیا حضور دارد «خواستار تلاش حداکثری برای نجات افراد آسیب دیده و حفظ ثبات اجتماعی» شده است.

رئیس‌جمهور چین همچنین به مقامات این کشور دستور داد اقدامات برای عدم تکرار این نوع حوادث را به کار گرفته و هر چه سریعتر علت بروز این انفجار را مشخص کنند.

این نوع حوادث در چین مسبوق به سابقه بوده است. در سال  ۲۰۱۵، ۱۶۵ نفر در پی وقوع چند انفجار در یک انبار دپوی مواد شیمیایی در استان «تیان‌جین» در شمال این کشور کشته شدند. در ماه نوامبر نیز سلسله انفجارها در هنگام تحویل محموله سوخت به یک کارخانه تولید مواد شیمایی ۲۳ کشته بر جای گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    0 0
    شهیدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس