کد خبر 945816
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

به گزارش مشرق، کمیل خجسته تحلیلگر مسایل سیاسی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

نودوهفت سال ایجاد همدلی و انسجام در مقابل فشار دشمن و حل مشکلات داخلی اقتصادی بود. کشور از دل آشوبهای دی ۹۶ خارج شده بود و اهل فن در جریان طراحی خارجی آشوبهای موسوم به #تابستان_داغ بودند. رهبری برای حل آن دو، دست دولت را با تشکیل شورای هماهنگی اقتصاد که همه قوا ذیل آن قرار میگرفتند قدرتمند کرد و اجازه نداد موازی سازی با دولت شکل بگیرد و از طرف دیگر تلاش کرد تا شکاف در بین ملت رخ ندهد.

اما اقدامات رهبری در چندماه منتهی به ۹۸ نشان میدهد استراتژی کشور ناظر به شرایط و نقشه های دشمن دچار تغییر شده است.

بنای استراتژی ۹۸

استراتژی ۹۸ ذیل بیانیه #گام_دوم قرار گرفته است. این را میتوان از اشارات مستقیم رهبری هم دریافت کرد. آنجا که به آیت الله شب زنده دار درباره گام دوم سفارش کردند، در دیدار مردم آذربایجان و در همین حرم رضوی به آن اشاره کردند یا اینکه حکم رییس جدید قوه قضاییه را مبتنی بر خواست گام دوم اعلام کردند.

گام دوم #لولای_حرکتی سالهای پیش رو است. تغییر تمرکز کشور از جریان خودجوش مومن انقلابی بر جریان مدیر مومن انقلابی.

چرا؟ به هفت توصیه نهایی در گام دوم توجه کنید. تحقق هر هفت بند آن به حکومت برمیگردد. حتی در بند دوم آنکه مربوط به اخلاق است و ظاهرش به حیطه فردی بر میگردد نوشته شده که "معنویت بدون همراهی حکومتها توفیق چندانی نخواهد داشت." بماند بندهای دیگر گام دوم مانند استقلال و اقتصاد و… که مستقیم به حکمرانی برمیگردد.

این نگاه در پیام نوروزی هم نمایان است. آنجا که میفرمایند "مشکل اساسی کشور همچنان اقتصاد و معیشت مردم است و کشور برنامه برای حل آن دارد اما بروز مشکلات، ناشی از #نارساییهای_مدیریتی و اجرای آن است."

و حتی خطاب اصلی سخنرانی حرم رضوی مسولان فعلی کشور میشوند. چه آنجا که تذکرات پنهانی از دو قوه درباره کم کاریها علنی میشود و چه آنجا که برای تحقق رونق تولید به #مدیریت_واردات اشاره میشود و چه آنجا که شرط شکوفایی اقتصاد مدیریت مجاهدانه و عالمانه دانسته میشود.

گام دوم چگونه محقق میشود؟

شرط تحقق گام دوم انقلاب، غلبه انقلابیگری عاقلانه مومنانه بر بوروکراسی لَخت و تقی زاده وار است. رونق تولید یک موضوع کاملاً حاکمیتی است و شرط تحقق آن را رهبری با توجه به تجربه خود انقلاب اسلامی در گام اول بیان کرده اند. آنجا که جوانان مجاهد اهل نماز شب و دعای کمیل، استقلال سیاسی و امنیتی کشور را فراهم کردند.

سال ۹۸ "سال سخت" نیست برای نگاه مومن انقلابی، "سال فرصت" کنده شدن ارکان حاکمیتی کشور از نفت تنبل پرور است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس