کد خبر 945798
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
ماجرای درگیری اندیمشک و دزفول

اختلاف قدیمی این دو شهرستان به مسئله مرزبندی و تقسیمات کشوری دزفول و اندیمشک برمی‌گردد و بارها بر سر این موضوع درگیری‌هایی بین دو شهر رخ داده است.

به گزارش مشرق؛ سرهنگ حسین عیدی فرمانده انتظامی دزفول اظهار کرد: در درگیری ایجاد شده بین تعدادی از مردم دزفول و اندیمشک به دلیل اختلاف در تابلوی مشخص‌کننده حد شهری، دیشب ۲ نفر در دزفول زخمی شدند.

درباره درگیری اخیر در اندیمشک و دزفول بیشتر بخوانید:

اوضاع اندیمشک و دزفول تحت کنترل است

عکس / خسارات اغتشاشگران به اموال عمومی در دزفول

آرامش به دزفول و اندیمشک بازگشت

ورود سپاه به مسئله نا آرامی های دزفول

فرمانده انتظامی دزفول عنوان کرد: از تعداد مصدومین در اندیمشک اطلاعی ندارم.

پیش از این، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان تصریح کرد در این درگیری تعدادی از طرفین مصدوم شده‌اند.

اختلاف قدیمی این دو شهرستان به مسئله مرزبندی و تقسیمات کشوری دزفول و اندیمشک برمی‌گردد و بارها بر سر این موضوع درگیری‌هایی بین دو شهر رخ داده است.

ماه گذشته نیز نصب تابلویی درباره محدوده شهر دزفول، منجر به درگیری‌هایی در محدوده بین دو شهر اندیمشک و دزفول شد.

مناقشه در خصوص محدوده دو شهر مجاور اندیمشک و دزفول، از سال‌های قبل در جاده ارتباطی دو شهر و در اطراف پایگاه چهارم شکاری و دانشگاه جندی شاپور وجود داشته است که این موضوع با سقوط تابلوی ورودی شهر دزفول در اردیبهشت ماه سال جاری شدت گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    23 10
    تابلو بیارند روی برج ازادی نسب کنند تا راضی شوند !!!قصه ارش البته از نوع مبتذل وکودکانه.
    • PL ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
      20 7
      بنده بعد از ۵ سال رفتم دزفول و تعجب کردم چون به محض خروج از اندیمشک دزفول شروع میشد ، من یادم هست که چند کیلومتر بعد از اندیمشک دزفول شروع میشد.
  • رضا IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    17 13
    سلام بنویسید تابلویی که هر بار سقوط کرد چندده متر جلوتر آمد تا کم کم به مناطق شهری اندیمشک رسید. و بنویسید این تابلو قبلا روبروی درب کوی سوم شعبان بوده است!!!! و بنویسید نتیجه این جابجایی بالا کشیدن مالکیت دانشگاه جندی شاپور و به تبع آن استخدام حدود 100 نفر استاد و چندبرابر کارمند و پرسنل با نژاد دزفولی و ایجاد روندی به نفع دانشجویان دزفولی در همه امور بوده است. آنچه مردم منطقه با آن مشکل دارند زیاده خواهی و نژادپرستی یک قومیت خاص در این منطقه است ولاغیر. مشرق هی ننویس و طفره برو. اما واقعیت اینه.
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
      14 12
      لعنت بر ظلم و بی عدالتی و برتری دادن قومیتی بر قومیت دیگر . در تهران هم بیشتر شغل ها ... از آن ترک هاست . هر جا می روی اعم از اداره و بیمارستان و دانشگاه از کارمندان تا خدمتگزاران ترک تشریف دارند .
    • محمود IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
      11 10
      دوست عزیز چطور سد دز که در محدوده شهرستان دزفول است می شود جزو اندیمشک.چطور کوی نیرو که اسناد اولین خونه هاش مربوط به شهرداری دزفول هستند می شود جزو اندیمشک.بحث سر زیاده خواهی اندیمشک است.
    • سارا IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
      9 1
      چقدر کوتاه فکر
  • آرمان IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    18 7
    با سلام واقعیت این است که یکی از ریشه های اصلی این مورد عدم وجود عدالت در توزیع امکانات و منابع بین شهرها می باشد این اختلافات اگر نخواهیم آنرا به این و آن نسبت دهیم نتیجه زیاده خواهی مسءولین شهر دزفول وقدرت زیاد چانه زنی آنها در دولت و مجلس از سالیان دور است خوب است بدانید بجز شهروندان اندیمشکی ، مروم شهر شوش هم این ایده و نظر را نسبت به شهر دزفول دارند . تجمع امکانات رفاهی ، بهداشتی و درمانی، دانشگاه فنی و پزشکی دولتی،فرودگاه، گمرک توسعه شهری، انحصار اماکن و تاسیسات تا حد ممکن در هنگام شهرستان شدن اندیمشک و شوش، تاسیس رادیو و...از علت های پنهان این اختلافات است بخاطر دارم حدود ۳۰ سال پیش که شوش شهرستان شد نمایندگان و مسءولین دزفول می خواستند از فاصله ۳۰ کیلومتری بین دو شهر تا ۲/۵ کیلومتری شوش را ضمیمه دزفول کنند تا کارخانه قند ، شیر ،کاغذسازی ،نیشکر هفت تپه ، ایستگاه راه آهن در محدوده دزفول باشد و کلا مردم این دو شهر حس میکنند شهر همسایه طی سالین طولانی درحال بالا کشیدن امکانات و منابع می باشد
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    9 9
    متاسفانه در شهرهای دیگر اختلافاتی از این دست کم نداریم. مقصر هم بعضی دولتهای ناکارمد هستن
  • وطن دوست BE ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    18 9
    تفرقه بینداز و حکومت کن. کار روباه پیر است - نشانه جاده ای نباید دلیل آن باشد که این نتیجه را داشته باشد - همه خوزستانیها و بلوچ ها و لر ها , آذریها, کردها , خراسانیها , و و همه بردارند -- در زمان جنگ کسی به علامت جاده نگاه نمیکرد توجه به دشمن بود و هست و باید باشد -- چو ایران نباشد تن من مباد نه یک علامت جاده و مسائل از این نوع -- خداوند همه ما را از شر شیطان نجات دهد ....
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
      5 10
      حماقت یک ملت چه ربطی به روباه دارد چه پیر وچه جوان .ایراد ماست که نفهمی ملت ایران را به انگلیس وامریکا نسبت میدیم .
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    20 5
    در قرون وسطا زندگی می کنن
  • حسن IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    5 7
    این تابلو از اول سر جاش بوده و مالکیت دانشگاه جندی شاپور و فرودگاه حتی قبل از انقلاب هم متعلق به دزفول بوده متاسفانه در این چند سال نماینده اندیمشک برای کسب رای هر بار مردم دو شهر را به بهانه های واهی رو در روی هم قرار میده.د
  • احسان IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    14 8
    مشرق،بنویس ک از یک هفته قبل فراخوان داده اند دزفولی ها... بنویس ک تابلو را در شهر با ماشین چرخانده اند و ارازل و اوباش دزفول را جمع کرده و ب اندیمشک هجوم آوردند... بنویس ک میخواهند با نفوذ خود حق مردم مظلوم اندیمشک را بخورند... بنویس ک مردم اندیمشک از خود دفاع کرده اند... بنویس ک فرماندار و شهردار و نهادهای مربوط دزفول اطلاع داشته اند و عمدا باعث این خسارات شده اند... بنویس... حقیقت را بنویس... بنویس ک سالهاست ک حق ما را پایمال میکنند...
  • حسن IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    7 2
    متاسفانه سه نفر از اهالی دزفول از جمله یکی از حراست دانشگاه جندی شاپور دزفول و خبرنگار بسیج و یکی از اهالی به دست اوباش به شهادت رسیدند.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    4 2
    آرش کمانگیری می حواهد تا تیری از کمان رها کند ومرز را مشخص گند تا مسله حل شود
  • آدمیزاد CO ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    15 2
    آنهایی که فدرالیسم خواه هستند تحویل بگیرند که هر چه تقسیمات و جدایی ها بیشتر شود به کینه توزی و جدال و دعوای بیشتری می انجامد.
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
    2 1
    موضوع اینه که اختلاف بیاندازوحکومت کن است
  • NL ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    2 0
    خجالت بکشید..قومیت یعنی چه؟..همه ما ایرانی هستیم...ونقشه ایران متشکل ازقومیتهای مختلف است..مانند بدنی که اعضای مختلفی دارد..ولی نمیتوانیم دست راازپاجداکنیم..وهمه درکنار هم بدن راتشکیل میدهند..وبحث قومیتی راتجزیه طلبها شعله ورمیکنند..تاجنگ داخلی وتجزیه ایران رادامن بزنند..بایدهوشیاربود.وباگفتگومسایل راحل کرد...تمام قومیتهامثابه اعضای پیکره ایران راندارند..ونبودیکی ناقص بودن نقشه ایران است.... پس به هوش باشیم وبه یکدیگرعشق بورزیم....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس