استقلال تهران

استقلال در سال ۹۷ سال پر نوسانی را پشت سر گذاشت.این تیم فصل گذشته را در بهترین فرم ممکن به پایان رساند ولی فصل جدید را مایوس کننده آغاز کرد اما در روزهای پایانی سال دوباره به روزهای اوج خود رسید.

به گزارش مشرق، قهرمانی در جام حذفی، حذف در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و حضور در کورس قهرمانی در لیگ هجدهم مهم‌ترین اتفاقاتی است که برای استقلال در سال ۱۳۹۷ افتاد. به بهانه پایان سال ۹۷ آنچه بر استقلال در این سال گذشت مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

آنچه بر پرسپولیس در سال ۹۷ گذشت / قهرمانی در ایران، فینالیستی در آسیا


فروردین: صدرنشینی در آسیا
استقلال که از قهرمانی در لیگ ناامید شده بود با تمام توان در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد. این تیم در گروه بسیار سختی قرار گرفته بود و قبل از آغاز مسابقات شانس زیادی برای موفقیت آبی‌پوشان قابل تصور نبود ولی نماینده ایران، فراتر از حد انتظار ظاهر شد و توانست بالاتر از العین و الریان و الهلال صدرنشین گروه شود.


اردیبهشت: قهرمانی در جام حذفی
استقلال اردیبهشت ماه را با قهرمانی در جام حذفی آغاز کرد. این تیم در فینال جام حذفی با یک گل خونه به خونه بابل را از پیش رو برداشت.آبی‌پوشان در روزهای پایانی فصل دو رقابت سنگین با ذوب آهن داشتند یکی بر سر نایب قهرمانی لیگ و دیگری صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا.
استقلال رقابت با شاگردان ژنرال را در لیگ واگذار کرد و به رتبه سوم دست یافت. در آسیا در بازی رفت پیروزی با ذوب آهن بود ولی استقلال در دیدار برگشت با هت تریک رویایی مامه تیام به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.


خرداد و تیر: لیست بلند و بالای ورودی و خروجی در فصل نقل و انتقالات
استقلال در فصل نقل انتقالات چهره‌های شاخصی را از دست داد. امید ابراهیمی، مجید حسینی و امید نورافکن لژیونر شدند و تلاش مسئولین این تیم برای نگه داشتن مامه تیام و سرور جباروف فایده‌ای نداشت تا این تیم شاکله اصلی خود را از دست دهد. استقلال برای پر کردن خلا این بازیکنان مجبور به جذب بازیکنان زیادی شد.
در ۲۹ تیر استقلال قرار بود که در دیدار سوپرجام به مصاف رقیب دیرینه خود برود که در این تاریخ حاضر به برگزاری بازی نشد و نهایتاً با رای کمیته انظباطی ۳ بر صفر بازنده اعلام شد.


مرداد: باز هم شروع بد در لیگ
استقلال در ۲ فصل گذشته شروع بدی در لیگ داشت و درخشش در ادامه فصل نتوانست این تیم را به موفقیت برساند. این تیم با توجه به تغییرات زیادی که داشت از هماهنگی لازم به دور بود و نتواست آغاز خوبی داشته باشد و در ۴ بازی نخست تنها ۵ امتیاز کسب کرد تا این تیم برای سومین فصل پیاپی آغاز دلگرم کننده‌ای نداشته باشد.


شهریور: حذف در آسیا
عملکرد ضعیف استقلال در لیگ به آسیا تعمیم داده شد. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی با السد قطر روبه‌رو شد و در دیدار رفت درو رزشگاه آزادی در دقایق ابتدایی روی اشتباه دروازه‌بان حریف به گل رسید ولی در ادامه ۳ گل دریافت کرد تا کار این تیم برای دیدار برگشت بسیار سخت شود.در دوحه نیز خبری از بازگشت نبود و این تیم با تساوی ۲-۲ از گردونه رقابتها خارج شد.


مهر: تساوی در دربی
استقلال در تنهادربی سال ۹۷ در دیداری که از نظر کیفیت چنگی به دل نزد برابر پرسپولیس به تساوی بدون گل رسید.


آبان: حذف در جام حذفی
استقلال مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی، با شکست برابر سایپا از دور مسابقات حذف شد. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی پس از توقف برابر سایپا در وقت قانونی و اضافه در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شد تا یکی از جام‌های فصل را از دست دهد.


آذر: اوج‌گیری در پایان نیم فصل
استقلال پس از شروع بد در ابتدای فصل، رفته رفته بهتر شد و در هفته‌های پایانی نیم فصل اوج گرفت و در ۴ بازی آخر ۸ امتیاز گرفت و رده پنجم را به خود اختصاص داد تا با رسیدن به فرم دلخواه امیدوار به نیم فصل دوم باشد.


دی و بهمن: حضور پررنگ در نقل و انتقالات
استقلال در نیم فصل اول بازیکنانی در ترکیب خود داشت که نمره قبولی دریافت نکردند. بازیکنانی نظیر الحاجی گرو و مارکوس نیومایر از این تیم کنار گذاشته شدند. استقلال برای تقویت خود امید نورافکن را مجدداً به خدمت گرفت. ایسما و پاتوسی خریدهای پر سرو صدای استقلال در نقل و انتقالات زمستانی بودند.گادوین منشا مهاجم پرسپولیس در نیم فصل اول نیز به جمع آبی‌پوشان پیوست تا جنجالی‌ترین خرید این تیم باشد. استقلال با خریدهای خوب، در نیم فصل دوم به روند روبه‌رشد خود ادامه داد.


اسفند: مدعی شدن استقلال
پیروزی‌های استقلال آن قدر ادامه یافت تا در پایان سال ۹۷ به مدعی جدی قهرمانی تبدیل شد. این تیم بهترین عملکرد را در نیم فصل دوم داشته و با پیروزی در تمام دیدارهای اسفند ماه در حال حاضر تنها ۲ امتیاز با صدر جدول فاصله دارد.
این بار اما استقلال در گروه مرگ آسیا شروع موفقی نداشت و این تیم در ۲ بازی نخست خود تنها یک امتیاز کسب کرد تا کار سختی برای صعود به دور حذفی در سال ۹۸ داشته باشد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اصغر IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 0
    شفر مربی خوبی نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس