کد خبر 945680
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
عضو کمیسیون امنیت: ایران شروط اروپایی‌ها برای اجرای «اینستکس» را نمی‌پذیرد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است که اروپایی‌ها به دلیل تأخیر در راه‌اندازی "اینستکس" تخلف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، سیدقاسم جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به روند فعالیت اقدامات اروپایی‌ها در چارچوب ساز و کار مالی "اینستکس"، گفت: متأسفانه اروپایی‌ها در اجرای تعهدات‌شان در چارچوب برجام نتوانسته‌اند استقلال خود را حفظ کنند و مرعوب آمریکایی‌ها شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه اروپا در اجرای برجام و ایجاد کانال مالی "اینستکس" کارنامه قابل قبولی ندارد، اظهار داشت: اروپایی‌ها به دلیل تعلل در راه‌اندازی "اینستکس" تخلف کرده‌اند که ایران می‌تواند از آنها به مراجع بین‌المللی شکایت کند و این حق محفوظ است، اما معتقدم در شرایط فعلی چنین کاری جایز نیست.

بیشتر بخوانید:

آمریکا بار دیگر همکاران اقتصادی ایران را تهدید کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اروپایی‌ها در راه‌اندازی و اجرایی کردن کانال مالی "اینستکس" نمی‌توانند شرط و شروط تعیین کنند، افزود: تصویب شدن و یا تصویب نشدن FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام ارتباطی به اروپایی‌ها و هیچ کشور دیگری ندارد؛ جمهوری اسلامی ایران براساس منافع خودش تصمیم می‌گیرد.

جاسمی، ایجاد کانال مالی "اینستکس" را آزمونی برای اروپایی‌ها در قبال زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها دانست و گفت: امیدواریم اروپایی‌ها تصمیم عاقلانه‌ای در اجرایی کردن اینستکس اتخاذ کنند و بتوانند از منافع مشترک با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها بهره ببرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی "اینستکس" هیچ ارتباطی به موضوع افزایش و یا حتی کاهش قیمت ارز در کشور ندارد و اینها مسائلی است که برای فشار به ارکان داخلی کشور مطرح می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    2 0
    تخلف پشت تخلف، پیمان شکنی پشت پیمان شکنی. مطمئن باشید پولهامون اونجا جمع شد، نمیگذارند غیر از رژ لب و خنزر پنزر اونم از اروپا، چیز دیگه باهاشون بخرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس