کد خبر 945652
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
دندان نمایه

برای سفید کردن دندان می توانید از روش هایی طبیعی با موادی که دسترس هستند استفاده کنید.

به گزارش مشرق، این مواد به این شرح است:

پوره توت فرنگی

مسواک زدن دندان ها با پوره توت فرنگی شاید عجیب به نظر برسد، اما یک گزینه طبیعی خوب برای سفید کردن دندان ها در خانه است. محتوای اسیدی این میوه به عنوان یک عامل سفید کننده ملایم عمل می کند. یک یا دو عدد توت فرنگی را له کنید، مسواک خود را درون آن فرو برده و دندان ها را به طور عادی مسواک بزنید. پس از پایان کار، اندکی بی کربنات سودا در دهان خود غرغره کنید تا اسیدیته دهان کاهش یابد و به محافظت از دندان ها در برابر هر آسیبی کمک کند.

روغن نارگیل

همانند زمانی که از دهانشویه استفاده می کنید، شما می توانید مقداری روغن نارگیل را برای چند دقیقه در دهان خود بچرخانید. روغن نارگیل به عنوان یک سفیدکننده دندان طبیعی شناخته می شود و مطالعه ای جدید به فواید آن برای سلامت دهان و دندان اشاره داشته است. چرخاندن روغن نارگیل در دهان به کاهش تشکیل پلاک روی دندان ها و همچنین خطر بیماری لثه کمک می کند.

خمیر جوش شیرین و آبلیمو

آیا لیمو به واقع دندان ها را سفید می کند؟ پاسخ کوتاه به این پرسش مثبت است. لیمو سرشار از اسید سیتریک است که به عنوان یک سفید کننده طبیعی برای دندان ها عمل می کند. ترکیب یک قاشق چایخوری آبلیمو با مقداری جوش شیرین برای تهیه یک خمیر روشی موثر و امن برای سفید کردن دندان ها در خانه محسوب می شود. جوش شیرین یک ساینده ملایم است که به پاکسازی لکه های سطحی کمک می کند و همچنین ماده ای بسیاری قلیایی است که به خنثی کردن اسیدیته طبیعی آبلیمو کمک می کند.

ذغال چوب فعال

اگر در پی یک سفیدکننده دندان طبیعی هستید که کار خود را سریع انجام دهد، ذغال چوب فعال یک گزینه کارآمد است. ذغال چوب فعال به واسطه پردازش دغال چوب با اکسیژن و کلرید کلسیم تهیه می شود و به واسطه ویژگی های جاذب خود به عنوان یک عامل موثر سفیدکننده دندان شناخته می شود. ذغال چوب فعال در زمینه جذب تانن ها، ترکیباتی که در نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای یافت می شوند و دندان ها را لکه دار می کنند، موثر عمل می کند.

بیشتر بخوانیم:

این نشانه‌ها در خواب را جدی بگیرید

پوست پرتقال

مالش دادن بخش داخلی پوست پرتقال به دندان ها به عنوان روشی امن و طبیعی برای سفید کردن دندان ها در خانه شناخته می شود. بخش سفید پوست پرتقال حاوی لیمونن، ماده ای حاوی پاک کننده های حلال طبیعی، است و در بسیاری از محصولات سفیدکننده دندان تجاری نیز استفاده می شود. بر خلاف گوشت میوه پرتقال، پوست آن اسیدی نیست و بدون نگرانی از خطر اسیدیته میوه که ممکن است به مینای دندان آسیب وارد کند، می توان از آن استفاده کرد.

برگ ریحان و روغن خردل

مقداری برگ ریحان خشک شده را بکوبید تا به شکل پودر درآید و آن را با روغن خردل ترکیب کنید تا یک محصول طبیعی و موثر برای سفید کردن دندان ها در خانه شکل بگیرد. همچنین، شما می توانید برگ های تازه ریحان را به شکل یک خمیر درآورده و دندان های خود را با آن مسواک بزنید. ریحان به محافظت از لثه ها کمک می کند، در شرایطی که روغن خردل دارای ویژگی های ضد باکتری، ضد قارچ، و ضد التهاب است که به بهبود سلامت دهان و دندان کمک می کند.

سرکه سیب

سرکه سیب دارای فواید سلامت مختلفی است، اما بسیاری آگاه نیستند که این ماده می تواند به عنوان یک سفیدکننده دندان طبیعی نیز استفاده شود. مسواک زدن دندان ها با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به از بین بردن لکه ها کمک می کند و غرغره کردن آن در بهبود بوی دهان و کشتن باکتری های اطراف لثه ها نقش دارد.

نمک دریایی و جوش شیرین

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم به عنوان یک سفیدکننده دندان طبیعی شناخته شده است، زیرا از ویژگی های قلیایی سود می برد و همچنین به عنوان یک ساینده ملایم به پاکسازی لکه های روی دندان کمک می کند. افزودن نمک دریایی به جوش شیرین یک لایه بردار دندان ضد باکتری را شکل می دهد که اسیدهای موجود در دهان را خنثی کرده و همچنین به از بین بردن باکتری ها کمک می کند.

پودر زردچوبه

زردچوبه به عنوان یک سفیدکننده دندان طبیعی استفاده می شود، زیرا دارای خواص ضد میکروب، ضد التهاب و حاوی آنتی اکسیدان ها است که آن را به گزینه ای کارآمد برای درمان مشکلات دهان و دندان مانند بیماری لثه تبدیل می کند. در حالت پودر، زردچوبه به عنوان یک ساینده ملایم عمل می کند و به از بین بردن لکه های روی دندان و سفید کردن دندان ها کمک می کند.

خمیردندان خانگی

با ترکیب چند ماده سفیدکننده که پیش از آن به آنها اشاره شد می توانید خمیردندان سفیدکننده خانگی خود را تهیه کنید. روغن نارگیل را با جوش شیرین، اندکی آبلیمو و یک قطره روغن نعناع فلفلی ترکیب کنید تا یک ترکیب قدرتمند برای از بین بردن لکه ها با خواص ضد التهاب و ضد باکتری شکل بگیرد که عطر و طعم لیمو و نعناع سود می برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    11 0
    شکمش کو پس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس