کد خبر 945578
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
ایران و آمریکا

یک مقام ارشد آمریکایی با بیان اینکه واشنگتن طرف‌های همکار با ایران را تحت نظر دارد، شرکت‌ها و افرادی را که برای دور زدن تحریم‌های ضدایرانی آمریکا تلاش کنند، به تحریم تهدید کرد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با یکی از رسانه‌های این کشور به تهدید مجدد همکاران اقتصادی ایران پرداخت و مدعی شد که شرکت‌های اروپایی تمایلی به همکاری با ایران ندارند.

«دیوید پیمان» مدیر ایرانی تبار بخش امور مالی و تحریم‌های وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «صدای آمریکا» در  زمینه رصد تردد کشتی‌هایی که نفت ایران  را به خارج از کشور انتقال می‌دهند، گفت: «ما از نزدیک انتقال کشتی به کشتی نفت ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا را زیر نظر داریم  و برای حصول اطمینان از این‌که دولت‌های دیگر نیز انتقال نفت کشتی به کشتی در سواحل ایران را زیر نظر دارند، با آن‌ها همکاری مستقیمی داریم.»

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه گفت، مقام‌های آمریکا با صاحبان کشتی، مدیران، شرکت‌های بیمه و وام دهندگان مرتبط با کشتی‌هایی که نفت ایران را  در دریا مخفیانه انتقال می‌دهند، برخورد خواهند کرد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: «اگر در اقدام برای فرار [از تحریم‌ها]، که واقعا بدترین نوع نقض تحریم‌های ایالات متحده است، مشارکت داشته باشید، شما را مسئول برخواهیم شمرد.»

وی درباره اقدام اخیر پاناما برای ممانعت از تردد ۵۹ کشتی ایرانی با پرچم این کشور، گفت:«پاناما در واقع با محروم ساختن کشتی‌های ایرانی در استفاده از پرچم خود  مسیر را برای کشورهای دیگر  پیگیر این قضیه هموار کرد و موجب شد کشورهای دیگر نیز  به آمریکا متعهد باشند که در صورت پایین کشیده شدن پرچم پاناما، پرچم دیگری بر فراز آن کشتی به اهتزاز در نخواهد آمد.»

این مقام آمریکایی در بخش دیگر این گفت‌وگو درباره دور زدن تحریم‌ها از سوی شرکت‌های خارجی نیز گفت، واشنگتن علیه هر شرکتی که از ساز و کار جدید مالی اروپا برای تعامل با ایران استفاده کند، اقدام خواهد کرد. انگلیس، فرانسه و آلمان در ماه ژانویه (دی) ساز و کاری موسوم به «اینستکس» را راه اندازی کردند تا شرکت‌های اروپایی از آن با استفاده از شیوه‌های تهاتری برای دور زدن نظام مالی آمریکا استفاده کنند.

دیوید پیمان در زمینه اینستکس  افزود، تهران حق دارد از این ساز و کار مالی اروپا ناامید شده باشد.

وی توضیح داد: «من در سفر به چند کشور اروپایی و صحبت با گروه‌های صنعتی و تجاری بسیار بزرگ در بخش خصوصی نشانه هایی دریافت کردم که نشان می‌دهد هیچ علاقه‌ای به استفاده از ساز و کار مالی اروپا برای تجارت با ایران وجود ندارد. هیچ تاجر اروپایی مسئولیت پذیری مایل به داد و ستد با دولت ایران نیست و آن‌ها درک می‌کنند که این کشور مسئول کشتار آمریکایی‌ها و حمایت از تروریسم در خاک اروپاست.»

مدیر امور مالی و تحریم‌های وزارت خارجه آمریکا  گفت که شرکت‌های اروپایی نیز بر اساس تجزیه و محاسبه هزینه سود و زیان تصمیم تجاری مستقل گرفته‌اند تا با واشنگتن کار کنند و از نظام مالی آمریکا به جای حفظ رابطه با ایران بهره جویند.

این مقام ارشد آمریکایی در خاتمه اظهار داشت: «تا جایی که اشتیاقی از سوی [شرکت‌ها] برای استفاده از [اینستکس] وجود داشته باشد، ما آن را از فاصله بسیار نزدیک پیگیری می‌کنیم. شرکت‌های مرتبط با نظام مالی آمریکا، استفاده آن‌ها از بانک‌های آمریکایی یا استفاده آن‌ها از بانک‌های غیر آمریکایی مرتبط با بانک‌های خود را تحت نظر می‌گیریم.  هرگونه نقض احتمالی مستقیم یا غیرمستقیم، خواسته یا ناخواسته قوانین تحریمی آمریکا را بررسی می‌کنیم و  مجازات‌های مرتبط با آن را با شدت به اجرا خواهیم گذاشت.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    2 0
    بخدا قسم دیگه برجامی نمانده خارج بشید بمب اتم بسازید الکی کشور درگیر یه فتوا کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس